suszone jabłka

11. Data: 2005-01-06 16:32:22

Temat: Re: suszone jabłka
Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeannette" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:crjngo$ias$1@news.onet.pl...

> I teraz już wiem , że nigdy nie rzucałeś palenia i obce ci jest uczucie
> nieodpartej chęci zjedzenia czegoś ..dobrego
> jeannette

He he ja rzucałem i zastąpiłem je innymi "wypełniaczami" co zaowocowało 20
kg w góre ;( ale to było dawno ;) 14 lat temu niemal ;)

Slawek

12. Data: 2005-01-06 16:52:46

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiRAHA" <w...@a...net> napisał w wiadomości

> prosze rozwinac wypowiedz :)

No zależy w czym zaczniesz przyjmować te kalorie , jak wiesz odkładanie
tkanki tłuszczowej wymaga enzymu kinazy glicerolowej, tego enzymu nie ma w
komórkach tłuszczowych , występuje tylko w wątrobie, jesli dostarczysz
pokarm który aktywuje wytwarzanie aktywnego glicerolu który moze być użyty
do przyłączenia w tkance zapasowej, to przy braku innych enzymów do
rozkładania własnych zapasów tłuszczy możesz zaczać tyć zjadając 1000 kcal
, jeśli jednak zaczniesz jeść tak że wątroba nie będzie wytwarzała
odpowiedniej ilości trójglicerydów to spokojnie zaczniesz chudnąć przy
poborze 3000 kcal na dobe , co jest spotykane na dietach typu Atkins czy
MM

Slawek

13. Data: 2005-01-06 17:08:22

Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> He he ja rzucałem i zastąpiłem je innymi "wypełniaczami" co zaowocowało 20
> kg w góre ;( ale to było dawno ;) 14 lat temu niemal ;)
> Slawek

O Boże!!!
Potrzebuję pomocy....nie chcę przytyć!!!
jeannette

14. Data: 2005-01-06 17:26:20

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> O Boże!!!
> Potrzebuję pomocy....nie chcę przytyć!!!
> jeannette

Zaraz pomocy ;) poczytaj o Diecie Optymalnej , Diecie Atkinsa i MM

Slawek

15. Data: 2005-01-06 17:51:18

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

slawek napisał(a):

> [...]
> odpowiedniej ilości trójglicerydów to spokojnie zaczniesz chudnąć przy
> poborze 3000 kcal na dobe , co jest spotykane na dietach typu Atkins czy

nie wiem czy jest to prawda od strony biochemicznej czy nie. ale wiem
jedno - kalorie sie licza - niestety. sam kiedys na tej grupie
produkowalem sie ze sie nie licza pod wplywem Atkinsa, DO czy MM.
nie ma watpliwosci, ze na diecie niskoweglowodanowej (z podliczonymi
kaloriami) chudnie sie szybciej niz na diecie wysokoweglowodanowej z ta
sama iloscia kalorii. Ale nie moge sie np z Toba zgodzic, gdy stawiasz
Atkinsa obok diety MM. Jakby nie patrzec, dieta MM nie jest dieta
niskoweglowodanowa - czesc weglowodanow jest zabroniona, ale reszta
dozwolna. Jak napewno wiesz, wszystkie weglowodany niezaleznie od tego
czy proste czy zlozone, z wysokim czy niskiem IG i tak ulegna rozkladowi
do glukozy. roznica lezy w czasie i "agresywnosci" tego procesu.
ja wiem ze na kazdy argument jest kontrargument, juz mi czarny janek
sypal datami i nazwiskami na dowod tego, ze ktos tam gdzies kiedys
udowodnil ze kalorie to pomylka.

podsumowalbym to tak - ruch (sport) + ograniczenie spozywanych kalorii +
konsekwencja (wyrobienie nawykow) = dlugotrwaly sukces.

pozd
WiRAHA

16. Data: 2005-01-06 18:00:52

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze sie troche pouzalam :)
bo jeannette poruszyla bardzo wazna sprawe - ze cos tam jest pewnie
mniej tuczace niz cos tam (taka sama ilosc kalorii) bo zawiera mniej
tluszczu. to juz u nas nagminny sposob myslenia. jak jakies rownanie ze
tluszcz rowna sie tkanka tluszczowa. stad ta cala mania produktow
"light" - naladuja wiecej cukru i skrobii - i jest fajnie bo ma 0,1%
tluszczu.
ostatnio sie niezle ubawilem - bylem w sklepie i obok siebie lezaly
paczki orzeszkow ziemnych Felix - zwykle i light. sprawdzilem sklad i
kalorycznosc - zgadnijcie ktore mialy wiecej kalorii :)

pozd
WiRAHA

17. Data: 2005-01-06 18:18:24

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie ma watpliwosci, ze na diecie niskoweglowodanowej (z podliczonymi
> kaloriami) chudnie sie szybciej niz na diecie wysokoweglowodanowej z ta

wszystko zalezy od tego jakie "kalorie" zjadasz , oczywiście nie twierdze
ze kalorie to bzdura, po prostu doświadczyłem ze to nie one sa kluczem w
odchudzaniu , zwyczajnie są pomocne ale nie najważniejsze w KAZDEJ
sytuacji

> [...]
> czy proste czy zlozone, z wysokim czy niskiem IG i tak ulegna rozkladowi
> do glukozy. roznica lezy w czasie i "agresywnosci" tego procesu.

diety te łączy ograniczenie wydzielania insuliny w Atkinsie czy DO poprzez
ograniczenie ilości a w MM szybkości wchłaniania cukrów
powoli wchłaniane cukry też nie powodują skoków cukru w krwi no i skoków
insuliny , wyskoie poziomy cukru zmuszaja organizm do szybkiego pozbycia
się go z krwioobiegu , gdyż jak wiadomo niszy on wtedy tkanki wałasne ;(
jedynym sposobem jest właśnie zamiana cukru na tłuszcze i zmagazynowanie
go aż do czasu gdy wartość glukozy się obniży , wystarczy ze ktoś
rozreguluje sobie organzim czy to poprzez "idiotyczne" odchudzanie czy
niepohamowane żarcie ;) i organizm przestanie produkowac enzymy konieczne
do rozkładu wcześniej zmagazynowanych tłuszczy i stopniowo zaczyna się
tycie

> podsumowalbym to tak - ruch (sport) + ograniczenie spozywanych kalorii +
> konsekwencja (wyrobienie nawykow) = dlugotrwaly sukces.

powiedziałbym że ruch + dopasowanie ilości i rodzaju spożywanych kalorii
czyli wyrobienie sobie odpowiednich nawyków = całkowity sukces.

Slawek

18. Data: 2005-01-06 18:22:28

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mniej tuczace niz cos tam (taka sama ilosc kalorii) bo zawiera mniej
> tluszczu. to juz u nas nagminny sposob myslenia.

no niestety ktoś go wypracował u ludzi przez lata propagandy ;( ale jak
widać otyłych przybywa choć tłuszczy zjadamy teraz pewnie mniej niz w
stanie wojennym ;)

bede strzelał ;) light

Slawek

19. Data: 2005-01-07 07:46:33

Temat: Re: suszone jabłka KALORIE
Od: "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze kalorie to bzdura, po prostu doświadczyłem ze to nie one sa kluczem w
> odchudzaniu , zwyczajnie są pomocne ale nie najważniejsze w KAZDEJ

hmmm- to nie tak do konca - nadmiar kalori ZAWSZE skutkuje przyrostami wagi.
Bledem przez was popelnianym jest ZAPOTRZEBOWANIE NA KALORIE. Rodzaj
spozywanyych produktow (przy identycznej kalorycznosci) wplywa na wydatek
energetyczny potrzebny organizmowi do strawienia i przyswojenia skladnikow
(rozne zapotrzebowanie energetyczne) oraz na rodzaj budowanych tkanek
(niestety na kazdej diecie niskobialkowej bedzie dochodzilo do redukcji
tkanek bialkowych - jesli ilosc kalorii bedzie za duza bedzie sie tluszczyk
odkladal).
I tu nie ma co dorabiac filozofii nadmiar kalorii (dla jednego 1000kcal to
za duzo dla innego 3000 to za malo) bedzie powodowal wzrost wagi a niedobor
zmniejszanie wagi (nie zawsze spalanie tluszczyku jak napisal wyzej Sławek)

Nawet przyjecie 100g czystej glukozy w przypadku niedoboru energetycznego
nie spowoduje przyrostu tluszczyku

[Jeszcze jedno o czym sie nie mowi - nie tylko glukoza powoduje wyrzut
insuliny!]

Oczywiscie wszystko w odniesieniu do organizmu funkjonujacego wg JEGO zasad
(zdowy, nie rozregulowany hormonalnie itp)

20. Data: 2005-01-07 09:11:51

Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Jeannette pisze:

> I teraz już wiem , że nigdy nie rzucałeś palenia i obce ci jest uczucie
> nieodpartej chęci zjedzenia czegoś ..dobrego
Palę tytoń w innej formie niż papierosy.
A propozycja dot. sportu jest warta rozważenia - raz, że zwiększa się
metabolizm i szybciej oczyścisz organizm z produktów spalania tytoniu,
a dwa, że cwicząc zwiększasz zapotrzebowanie na kalorie i możesz sobie
na więcej pozwolić w okolicy lodówki, bez ujemynych skutków w postaci
brzuszka, zwiększonej objętości ud czy bioderek. :-)

Zacznij np od stepu.

DIETA
Dieta
zdrowe odżywianie