szukam róż!!!!!!!

1. Data: 2003-01-01 15:04:02

Temat: szukam róż!!!!!!!
Od: "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,
po pierwsze składam wszystkim najlepsze życzenia z noworoczne; oby
zima była dla Waszych roślinek łaskawa.

Po drugie, chcę zamieścić listę gatunków róż, których poszukuję (mam
nadzieję, że taka działalność jest dopuszczalna) w nadziei, że ktoś
wdsprze mnie sadzonkami lub nasionami. Oto lista:
Rosa hugonis
R. pimpinellifolia
R. centifolia
R. galllica
R. gallica var. variegata
R. multiflora
R. pendulina = R. alpina
R. rugosa

I jeszcze bardzo, ale to bardzo chciałabym zdobyć sadzonkę pigwy
Cydonia oblonga.

Uuffffff, trochę się tego uzbierało, ale mam nadzieję, że zdobędę
chociaż część z wymienionych roślin

Ela
--

Lukasz Zielinski [KRK]

Put some exicement between Your legs... Ride a Marin bike!
e.o.t.

2. Data: 2003-01-01 15:36:12

Temat: Re: szukam róż!!!!!!!
Od: "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 01 Jan 2003 16:04:02 +0100, "-=[zieluk]=-"
<n...@c...chemia.pk.pl> wrote:

> [...]
>Cydonia oblonga.
>
>Uuffffff, trochę się tego uzbierało, ale mam nadzieję, że zdobędę

aha, co za gapa ze mnie:proszę o kontakt na Grupie lub na mój email:
e...@c...chemia.pk.edu.pl

3. Data: 2003-01-01 21:09:43

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> n

krzewy tej rozy dostepne sa za grosze w lesnych szkolkach. Ot chocby:
http://www.lasprywatny.pl/cennik.html
tutaj rugosa jest po 80 gr za krzaczek.

Co do innych roz.....
To tylko Wielcy Milosnnicy moga odpowiedziec, natomiast ja zauwazylem pewna
rzecz. Oto zaopatrzony w ksiazke o rozach latalem od szkolki do szkolki
poszukujac wybranych gatunkow - a tych nigdzie nie bylo. Wiec zapytalem CO
MAJA - i mieli piekne roze - o zupelnie inych nazwach. I je mam i sie nimi
ciesze, wedle zasady - lubie, co mam.
A jesli masz wielka chec na jakies szczegolne roze - to moze poszukaj ich u
http://www.davidaustinroses.com/
ale popatrz tez na ceny!!!!!
Generalnie - o czym byla juz mowa w grupie - z rozami klopot coraz wiekszy,
bo nie oplacaja sie w produkcji - wiec chyba trzeba przyjac zasade - brac,
co maja - byle z dobrej szkolki a nie hipermarketu.

O pigwoweczki sie zachciewa........
Tez do nabycia w wiekszosci centrow ogrodniczych i nie powinna kosztowac
wiecej niz 10 zl - jesli w donicy.
Jesli jestes z Krakowa - dam ci adresy.

Wojtek Pa

4. Data: 2003-01-02 07:57:16

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> wrote in

> [...]

O rozy pomarszczonej i pigwie juz Ci Wojtek napisal. Co do reszty, to sa
dzikie gatunki lub ich naturalne mutacje, wiec w razie czego bez problemow
z nasion je mozna wyciagnac. Moze sprawdz w najblizszych O.Botach, czy maja
w uprawie? Owoc zawsze mozna dyskretnie zebrac (do czego ja ludzi namawiam
:-). We Wro w sprzedazy w ubieglym roku byla roza alpejska (krotko),
francuska (j.w.), gestokolczasta + ze dwie inne botaniczne, ktorych nie
wymienilas. Ceny do przyjecia - nie przeskoczylo 10 zl/1 zdrowy krzaczek,
a to material dla hobbystow, nie masowka.
Przypuszczam, ze masz wiedze o rozach, ale na wszelki wypadek - niektore z
wymienionych sa dosyc ekspansywne i moga byc trudne do opanowania, zarowno
pod ziemia, jak i nad :-).
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2003-01-02 08:55:10

Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
wszystkie te róże i wiele, wiele innych różanych smaczków znajdzie Pan w
szkółce roz 'Rosarium' pana Adama Choduna w Poznaniu na ul. Niżańskiej 8.
Szkółkarz ten zajmuje sie rozami naturalnymi (dzikie i ich mieszance),
rozami parkowymi historycznymi, rozami angielskimi - lista dostepnych u
niego odmian przyprawila mnie o zawrot glowy!!!!!
niekoniecznie trzeba tam jechac, prowadzi tez sprzedaz wysylkowa.
ceny sa dosc wysokie , na pewno nie mozna ich porownac z cenami roz w
supermarketach, ale za roze, ktorych w Polsce prawie nie mozna dostac
zaplaci sie kazda cene - swoje marzenia rozane mozna tam zrealizowac w duzym
procencie, ja z niecierpliwoscia oczekuje kwitnienia roz przywiezionych od
p.Choduna.
podaje namiary:
e-mail; c...@p...onet.pl
tel./fax.: +48 61 8700 - 765
tel.kom. 0601 92 41 17

i jeszcze jedno - wiele szkolkarzy produkujacych roze ma cos ciekawego na
tylach szkolek, czesto wlasnie sa to odmiany bardzo wartosciowe dla
kolecjonerow, pasjonatow rozanych, a malo atrakcyjne dla ogolu, dla ktorego
roza musi byc pełna, klasyczna i najlepiej czerwona - warto zatem podzwonic,
popytac sie, poodwiedzac szkolki.

serdecznie pozdrawiam

Marzena Maciejewska

6. Data: 2003-01-02 13:00:40

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> R. multiflora

To jedna z najpopularniejszych podkładek. Jest dostępna niemal w każdej
szkółce różanej, pod warunkiem,że jest właśnie sezon na sprzedaż podkładek
(jesień i ewentualnie wczesna wiosna). U mnie jeszcze jest.
http://www.wolski.com.pl/

--
Rafał Wolski

7. Data: 2003-01-02 17:36:01

Od: "-=[zieluk]=-" <n...@c...chemia.pk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie rady. Najprędzej skorzystam z ofert wysyłkowych,
ponieważ nie mam samochodu :-( żeby wybraać się gdzieś dalej na
zakupy.
Pozdrawiam

Ela

--

Lukasz Zielinski [KRK]

Put some exicement between Your legs... Ride a Marin bike!
e.o.t.

2003
Na Nowy Rok
Winorośl