tapioka

1. Data: 2001-02-07 09:12:28

Temat: tapioka
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam :)

czy uzywacie takiego czegos?
mozecie polecic jakis przepis?
najlepiej weganski, a przynajmniej wegetarianski. ale podawajcie wszystkie
jakie chcecie, bo inni tez chca skorzystac - nie tylko ja :)

ja kiedys robilam z siostra, ale popelnilysmy chyba jakis blad, bo wyszla
breja nie do zjedzenia. tak sie cholerstwo lepilo, ze nawet z wyrzuceniem
byly problemy ;p

pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-07 22:07:19

Temat: Re: tapioka
Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> breja nie do zjedzenia. tak sie cholerstwo lepilo, ze nawet z >wyrzuceniem
byly problemy ;p

dokladnie tak

kiedys tez zadalem pytanie co z tym zrobic, mozna np kleik w zasadzie nic
ciekawego, chyba ze ktos ma jakas nowa koncepcje. Zostalo mi pol paczki i
nie wiem co z zawartoscia poczac.

--
pablo
podlacz myszke do taboreta, bedziesz mial peceta.

1. Data: 2001-02-08 07:05:54

Temat: Re: Re: tapioka
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"pablo" <p...@p...fm> napisał(a) na pl.rec.kuchnia:

> [...]
>ciekawego, chyba ze ktos ma jakas nowa koncepcje. Zostalo mi pol paczki i
A co to jest tapioka??

G.

1. Data: 2001-02-08 11:44:51

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

gosia wrote:

> A co to jest tapioka??

"kasza wyrabiana ze skrobi manioku. Jest lekko strawna i pożywna. Stosowana
jako dodatek do zup lub jako surowiec do sporządzania leguminy. Tapioka
jest importowana z Gujany, Singapuru, Jawy, Brazylii i Antylów. W Polsce
wytwarzany jest surogat tapioki ze specjalnej mąki ziemniaczanej." - to
definicja z WIEM (http://wiem.onet.pl/wiem/001997.html)

sa to biale kuleczki - wielkosci tych ze styropianu ;p
coz jeszcze moge powiedziec... mo zalaniu wrzatkiem czy tam po gotowaniu
(juz nie pamietam) wychodzi taka ciagutka ze ach!
na opakowaniu pisali ze mozna stosowac jako zamiennik kaszy, ryzu,
ziemniakow w takim standardowym 3-skladnikowym drugim daniu.

pozdr.
pat

1. Data: 2001-02-08 12:16:00

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na opakowaniu pisali ze mozna stosowac jako zamiennik kaszy, ryzu,
> ziemniakow w takim standardowym 3-skladnikowym drugim daniu.

A może sróbować ją na parze?
Ja gotuję ryż i różne kasze w parowarze, i jeśli się utrafi z ilością wody,
to wychodzą przepyszne.
Ale, przyznaję że tapioki nie próbowałam.
Pozdrawiam
Ania K.

1. Data: 2001-02-08 12:19:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ja to od czasu do czasu gotuje w mleku jako deser. Jak kulki
przestana byc biale i zrobia sie przejrzyste, to gotowe. No i ta
konsystencja... to tu dzieci nazywaja zabi skrzek..podobno jest
toksyczne jak nie ugotowane ... nie wiem, nie probowalam. Nie
jest zle, choc moze sie wydawac dziwne. Latwo sie przypala!

Jadamy z bardzo ciemnym cukrem, ale mozna z jasniejszym ;o)

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-09 18:04:22

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 12:19 PM 2/8/01 +0000, you wrote:
> [...]
>jest zle, choc moze sie wydawac dziwne. Latwo sie przypala!
>
>Jadamy z bardzo ciemnym cukrem, ale mozna z jasniejszym ;o)

Czy tapioka jest to sago? nie wiem, na ile jest to niemeicka nazwa, ale
wlasnie przywiozlam sobie kiedys z Niemiec torebke tego wlasnie cuda, i
sporzadzilam deser (wedlug przepisu na opakowaniu) na mleku, i na slodko
wyszlo dokladnie jak Krystyna pisze, zabi skrzek, ale raczej jadalny,
pominalszy konsystencje....
Tutaj widzialam w sklepie budyn z tapioki, ale nie mialam okazji (lub
odwagi) wyprobowac...

Agnieszka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-09 19:16:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pominalszy konsystencje....
>Tutaj widzialam w sklepie budyn z tapioki, ale nie mialam okazji (lub

O kurcze... ruszylam do slownika - sago = starchy food in the
form of hard, white grains, from the pith of certain palm
trees... no, no... kulki palmowe, skrobia palmowa????
tapioca = starchy food (in the form of hard white grains), from
the root of the cassava plant. Czyli z manioku, jak to juz ktos
napisal...

nie warto zagladac do Wielk. Slown.Ang/Pol, bo...
tapioca = tapioka
sago=sago.... rzeczywiscie duzo to tlumaczy!!!

Kupie to sago (w puszce), z samej juz teraz ciekawosci. A jakby
co, to mam psa, ktory lubi jesc dziwne rzeczy ;o))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----