test wekslera

1. Data: 2004-03-02 12:22:05

Temat: test wekslera
Od: Rafi <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje jakies przykladowe testy metoda wekslera, nie
orientuje sie ktos gdzie moge takie znalezc.
Mam badania psychologiczne wlasnie ta metoda i chcialbym
zobaczyc jak to bedzie wygladac.

--
RAFI

1. Data: 2004-03-02 12:52:02

Temat: Re: test wekslera
Od: Rafi <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-03-02 13:06:22

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafi wrote:

> Potrzebuje jakies przykladowe testy metoda wekslera, nie
> orientuje sie ktos gdzie moge takie znalezc.
> Mam badania psychologiczne wlasnie ta metoda i chcialbym
> zobaczyc jak to bedzie wygladac.

Gdybyś wiedział jak to będzie wyglądać, to już nie ma sensu robić tego
badania :)

Całe badanie składa się 11 podtestów. Każdy dotyczy innej działki. Na
przykład coś w rodzaju puzzli, sprawdzanie rozumienia znaczenia słów,
umiejętność liczenia itp... Ogólnie nie będzie bolało :)
--
Pazdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

1. Data: 2004-03-02 13:15:04

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafi:

> aby nie bylo ze zle napisalem to zamiast wekslera mialo byc Wechslera :-)))))

Test ten najlepiej bada to co bada
(czyli inteligencję-jeśli coś takiego istnieje)
wtedy, gdy osoba nie jest wcześniej zaznajomiona z typem zadań.
Przykładowo: powtórny pomiar tą metodą (nawet jeśli odraczamy go o kilka lat
zgodnie z wymaganiami) może dać nieprecyzyjne oszacowanie
niektórych zdolności wzrokowo przestrzennych i zdolności
związanych z rozwiązywaniem problemów na materiale przestrzenno-wzrokowym.
Także jakiekolwiek wcześniejsze zapoznanie się z testem
spowoduje, że jego wyniki zostaną błędnie
zinterpretowane ze szkodą dla Ciebie.

W teście będziesz wykonywał szereg zadań
dotyczących twojego słownictwa, wiadomości,
myślenia, pamięci bezpośredniej,
analizy materiału spostrzeżeniowego.

Lepiej więc iść "w ciemno"
przynajmniej to co wyjdzie
będzie więcej warte.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-02 17:06:58

Od: e...@w...net szukaj wiadomości tego autora

Hej
>lepiej isc "w ciemno<

Wtedy kiedy chodzi o zaspokojenie ambicji,zeby siebie sprawdzic.
Jezeli jednak ma to sluzyc innym celom
mozna sprawdzic na stronach:
Google Search Web Pages
albo Yahoo Search

Lili

1. Data: 2004-03-02 18:14:34

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lili:
napsał/a

> Hej
>        >lepiej isc "w ciemno<
>
> Wtedy kiedy chodzi o zaspokojenie ambicji,zeby siebie sprawdzic.
> [...]

Lili, czy wypowiadasz się jako psycholog?

Bo ciekawi mnie jak szerokie jest
spektrum możliwości użycia tego testu
jakie potrafisz sobie wyobrazić.

Zapewniam Cię, że istnieje WIELE innych
poza zaspokajaniem ambicji
zastosowań. A jedynym(lub jednym z niewielu) w jakim
uznałbym za dopuszczalne takie wcześniejsze sprawdzanie
to właśnie zaspokajanie własnych ambicji.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-02 18:29:16

Od: e...@w...net szukaj wiadomości tego autora

>czy wypowiadasz sie jako psycholog<

Niestety nie.
Jednak zyjac na swiecie,ktorym rzadzi "prawo buszu",czy tez piesci
a zalecono by mi ten test,w przypadku
otrzymania jakiegos stanowiska,nie zawachalabym sie przed zdobyciem
odpowiednich informacji.

Lili

1. Data: 2004-03-02 18:52:10

Od: Rafi <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a zalecono by mi ten test,w przypadku
> otrzymania jakiegos stanowiska,nie zawachalabym sie przed zdobyciem

no wlasnie zgadzam sie z tym, co z tego ze wyjdzie lepiej jak sie z nim
nie zapoznam. Ale chodzi oto aby wyszlo tak abym dostal ta prace i
tylko oto chodzi.
Przeszukalem juz troche stron z google i nic konkretnego nie znalazlem :(

--
RAFI

1. Data: 2004-03-02 20:05:20

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafi:

> [...]
> tylko oto chodzi.
> Przeszukalem juz troche stron z google i nic konkretnego nie znalazlem :(

I dobrze. Chyba, że chcesz dostać pracę stosując "przekręty".
Co więcej nie bądź taki pewny, że pracodawca poszukuje
kogoś z najwyższym możliwym IQ.
Twój przyszły szef może obawiać się
zatrudnienia kogoś inteligentniejszego od siebie ;-)

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-03-02 22:33:21

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> tylko oto chodzi.
> Przeszukalem juz troche stron z google i nic konkretnego nie znalazlem :(

Wechsler Adult Intelligence Scale-Revised (WAIS-R)
The WAIS-R, the 1981 revision of the original Wechsler Adult Intelligence
Scale, is designed for adults, age 16-74. The 11 subtests of the WAIS-R
include information, digit span, vocabulary, arithmetic, comprehension,
similarities, picture completion, picture arrangement, block design, object
assembly, and digit symbol. An example of questions on the subtest of
similarities might be: "Describe how the following pair of words are alike
or the same-hamburger and pizza." A correct response would be "Both are
things to eat."

Wystarczy?
Musi.

;)