torcik truskawkowy

1. Data: 2004-06-09 08:13:24

Temat: torcik truskawkowy
Od: "Filip[a]" <a...@i...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznaje jestem leniwa i nie chce mi sie szukac przepisu:-) Nie bijcie za
mocno:-)

Jutro moj brat ma urodziny i chce mu upiec torcik truskawkowy, moze macie
jakis sprawdzony przepis na takowy?

Pozdrawiam
F[a]

1. Data: 2004-06-09 08:30:03

Temat: Re: torcik truskawkowy
Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip[a]" <a...@i...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> Przyznaje jestem leniwa

Skoro jesteś taka leniwa, to może nie piecz sama, tylko kup w cukierni? ;-P
Albo w ogóle sobie odpuść?

pozdrawiam, misiczka

--
Bywają ludzie, co do których i Pan Bóg żałuje, że ich stworzył.
(Voltaire)

1. Data: 2004-06-09 12:08:04

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip[a]" <a...@i...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości

> Jutro moj brat ma urodziny i chce mu upiec torcik truskawkowy, moze
macie
> jakis sprawdzony przepis na takowy?

Najprościej:

biszkopt Magdy Bassett + bita śmietana wymieszana ze zmiksowanymi z
cukrem truskawkami.
Poniżej przepis na biszkopt.

pozdr

cherokee

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:

1. Data: 2004-06-09 12:24:25

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:ca6uh5$350$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
> macie
>
> Najprościej:
>
> biszkopt Magdy Bassett + bita śmietana wymieszana ze zmiksowanymi z

to chyba jeszcze trochę żelatyny, bo inaczej śmietana połączona ze
zmiksowanymi truskawkami szybko podejdzie wodą ( a raczej sokiem z owoców)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-06-09 12:45:07

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> to chyba jeszcze trochę żelatyny, bo inaczej śmietana połączona ze
> zmiksowanymi truskawkami szybko podejdzie wodą ( a raczej sokiem z owoców)

A ja robiłam na szybko rok temu cos takiego:
Biszkopt kupny (można samemu upiec - ja biszkoptów nie piekę bo mi ZAWSZE
zakalec wychodzi, mam zły charakter po prostu. :-/), na to masa ze
zmiksowanych truskawek z jogurtem i cukrem z żelatyną (dla wege z agarem co
wszystkim polecam, bo prędzej tężeje, na to tyle całych w miarę równych
truskawek ile wejdzie jedna przy drugiej - powinny być tak do połowy
zanurzone w tej masie.
Na to polać lekko krzepnąca galaretką (wege galaretką z soku np.
brzoskwiniowego + agar).

Szybko, nie za słodkie, bardzo owocowe i pycha. :-)

Sowa

1. Data: 2004-06-09 15:20:16

Od: "cadep" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mocno:-)
>
> Jutro moj brat ma urodziny i chce mu upiec torcik truskawkowy, moze macie

Najlepszy jest taki:

1) biszkopt - upiec albo kupić. Ja piekę i przekrawam go na pół (mam potem 2
torciki)

2) masa serowa (porcja na podwójny tort): 75dag twarogu przepuścić przez
maszynkę, 1-1,5 łyżki margaryny utrzeć z 1 jajkiem i ćwierć szklaki cukru i
cukrem waniliowym, potem do tego włożyć skręcony ser i utrzeć wszystko na
gładką masę

3) połówki biszkoptów włożyć do tortownicy i do jakiegoś garnka (chyba, że
ktoś ma takie same 2 tortownice) i równo posmarować masą serową

4) na masie poukładać gęsto całe truskawki

5) rozpuścić 2 galaretki i wszystko zalać gęstnącą galaretką

PYCHAAAAA

1. Data: 2004-06-09 15:28:42

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

TORCIK MALAKOW

Składniki na ciasto:
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki soli
3/4 szklanki mleka
3 łyżki nie solonego masła
1 łyżka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego
3 duże jajka
1,25 szklanki cukru
Krem:
170 g miękkiego nie solonego masła
1 szklanka cukru
1,75 szklanki mielonych orzechów laskowych
1/2 szklanki likieru orzechowego
2 szklanki śmietany
3 placki ciasta o grubości około 1,5 cm
1/4 szklanki likieru pomarańczowego zmieszanego z 1/4 szklanki wody
około 1 litra truskawek (dziwna miara, ale 1 quart z tego co wiem to około
946,35 ml)
1/4 szklanki grubo pokrojonych orzechów laskowych do ozdoby:
1 szklanka śmietany
3 łyżki cukru pudru
1 łyżka likieru pomarańczowego
1/2 łyżeczki wanilii
Wykonanie - ciasto:
Umieścić blachę w środkowej części piekarnika i nagrzać do 180 stopni
Celsjusza. Delikatnie spryskać 3 formy oliwą w sprayu. Wyłożyć papierem do
pieczenia. Do dużej miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia, sól.
Wymieszać. Powtarzać 3 razy. W małym rondelku doprowadzić mleko i masło do
wrzenia. Zdjąć z ognia i dodać wanilię oraz ekstrakt cytrynowy. W misce
ubijać jajka z cukrem tak długo, aż będą blado żółte, puszyste i podwoją
swoją objętość. Ciągle ubijając pomału wlewać gorące masło z mlekiem. Dodać
masę z mąki. Pergamin wysmarować masłem. Wlać masę do form i piec około 15
minut, aż będą złote, aż środek ciasta będzie elastyczny i przejdą próbę
patyczka. Zostawić formy na blasze do ostygnięcia. Okroić ciasto w formach
nożem i wyjąć. (12 porcji)
Krem:
Utrzeć masło z cukrem. Dodać orzechy i połowę likieru orzechowego. Ubić
śmietanę. Dodać pozostałą część likieru orzechowego do śmietany i ubijać do
konsystencji pianki do golenia. Dodać do utartej masy. Wyłożyć formę
pergaminem. Nasączyć ciasto likierem pomarańczowym z wodą. Ułożyć na dnie
pierwszą warstwę ciasta. Nałożyć na nią 1/2 kremu. Ułożyć truskawki.
Przykryć drugą warstwą ciasta, nałożyć krem i truskawki. Przykryć wszystko
trzecią warstwą ciasta. Włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny. Wyjąć z
formy i obsypać boki grubo siekanymi orzechami do ozdoby: Ubijać śmietanę w
misce tak długo, aż zacznie twardnieć. Dodać cukier puder, likier
pomarańczowy i wanilię i ubijać. Umieścić krem w woreczku do ozdabiania z
końcówką w kształcie gwiazdy. Wyciskać rozetki. Każdą ozdobić małą
truskawką.

TORCIK MALAKOW.
30 dkg biszkoptów
3 kieliszki likieru pomarańczowego
75 dkg truskawek
25 dkg masła
300 ml śmietany
10 dkg migdałów
18 dkg cukru
Masło zmiksować z cukrem, nadać aromat poprzez wlanie 1/2 kieliszka likieru
pomarańczowego oraz paru kropel zapachu migdałowego. Ubić śmietanę - ubitą -
łyżką wprowadzić do kremu. Dodać migdały (chyba zmielone). Nasmarować
tortownicę. Moczyć krótko biszkopty w likierze i wyłożyć dno. Wyłożyć
warstwę kremu. Następnie obłożyć dookoła brzegi tortownicy namoczonymi
biszkoptami. Przykryć krem grubymi plasterkami truskawek. Na to krem +
biszkopty + krem + biszkopty + truskawki + krem + biszkopty na wierzch.
Schłodzić przez noc w lodówce.

1. Data: 2004-06-09 15:39:45

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Biszkopt kupny (można samemu upiec - ja biszkoptów nie piekę bo mi ZAWSZE
> zakalec wychodzi, mam zły charakter po prostu. :-/)

Spróbuj jeszcze raz - szybko, prosto i jeszcze nigdy nie miałam zakalca - w
ten sposób:
- w zależności od zamierzonej grubości - dobieramy ilość jajek - najlepiej
wypróbować samemu - na swoich blaszkach.
- bierzemy jajka, oddzielamy białko od żółtka, białka ubijamy na sztywno w
proporcjach 1 białko - jedna łyżka stołowa cukru.
- wrzucamy żółtka, mieszamy łyżką lub ubijamy ale już bardzo delikatnie.
- na każde jajko wsypujemy po łyżce mąki - najlepiej przesiać - i delikatnie
od brzegów do środka, ruchem kolistym, mieszamy.(delikatnie żeby nie
"zadusić" piany).
- wylewamy do wysmarowanej i wysypanej mąką tortownicy
- pieczemy w 180 st. C.

Tak mnie uczyła mama, zawsze się udaje, nie trzeba wagi ani miarek - miska,
trzepaczka, łyżka i już. Robiłam z orzechami zamiast mąki - jest wtedy
biszkopt orzechowy - fantastyczny. Trzeba tylko dorzucić do orzechów
odrobinę tartej bułki. Tu nie ma się co nie udać.
Pozdrawiam. Sabina.

1. Data: 2004-06-09 20:27:04

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro moj brat ma urodziny i chce mu upiec torcik truskawkowy, moze macie
> jakis sprawdzony przepis na takowy?

Ja uwielbiam takie ciasto:
Wyrabiam kruche ciasto i wyklejam nim forme np. taka do tarty. Chwilke
podpiekam. NA to wykladam truskawki - im gesciej tym lepiej. A na koniec
ubijam bialka z cukrem i zakrywam nia wszystkie truskawki. Pieke w
piekarniku z termoobiegiem. Pychotka.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-10 09:27:12

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sumada" <j...@p...onet.pll> napisał w wiadomości
> Spróbuj jeszcze raz - szybko, prosto i jeszcze nigdy nie miałam zakalca -
> ten sposób:

Dzięki, tego przepisu tez spróbuję. :-)
Wygląda dość prosto i zachęcająco.

Sowa