walka z wełnowcami

1. Data: 2014-07-18 23:33:44

Temat: walka z wełnowcami
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wełnowce dopadły moją jabłonkę i być może dopadną następne.
Doczytałam się, że można je zwalczać roztworem 1:1 woda :denaturat.
Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych, z owocami na
gałęziach?

Pozdrawiam Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-07-18 23:50:08

Temat: Re: walka z wełnowcami
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> [...]
> Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
> Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych,

"Kwiat jabłoni" plus denaturat -- taka mieszanka bywa stosowana,
ale wątpię, by fachowcy w tych sprawach tutaj zaglądali.

Jarek

--
Sprawa wymaga wypicia dwóch browców.
Nie ma? Nie! Co to dla fachowców.

3. Data: 2014-07-19 00:28:17

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Kwiat jabłoni" plus denaturat -- taka mieszanka bywa stosowana,
> ale wątpię, by fachowcy w tych sprawach tutaj zaglądali.
>
> Jarek

"Kwiat jabłoni" - czyli co?

Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

4. Data: 2014-07-19 00:46:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> "Kwiat jabłoni" - czyli co?

http://www.winka.net/wino/tagi/kwiat-jabloni.html

Jarek

--
Pijmy tanie wino, zatrzymajmy czas
zaśpiewajmy stare pieśni

5. Data: 2014-07-19 08:26:51

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.winka.net/wino/tagi/kwiat-jabloni.html

Jest jeszcze kilka osób, dla których czasem zaglądam w mroki zdurniałego
usenetu. Np. Ty.
I wciąż dowiaduję się całkiem nowych rzeczy.
Kwiat jabłoni.
Pięknie.

Ps. Wełnowce zbierałam ręcznie, ile zdołałam, a później jakiś środek
chemiczny, nie pamiętam nazwy, w sklepach jest tego trochę. Ale nie
dotyczyło drzew owocowych, więc sposób alkoholowy pewnie jest bardziej
bezpieczny dla przyszłych jabłek.
--
B.

6. Data: 2014-07-19 09:36:17

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-18 23:33, Krycha pisze:
> [...]
> Ale te wskazówki dotyczyły kwiatów.
> Czy ktoś z Was stosował taką mieszaninę do drzew owocowych, z owocami na

Zaraz kolega collie napisze, że jesteś barbarzyńca ze wsi. Trzeba polubić :)

Pozdrawiam,
MW

7. Data: 2014-07-19 14:14:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Jest jeszcze kilka osób, dla których czasem zaglądam w mroki
> zdurniałego usenetu. Np. Ty.

Czasem coś napiszę. Póki jest jeszcze choć kilka osób, dla których
warto, to warto.

> I wciąż dowiaduję się całkiem nowych rzeczy.
> Kwiat jabłoni.
> Pięknie.

"Kwiat jabłoni" znam od dawna. Widywałem. Ale strona ta opisuje
w sumie 2923 marki, z których ogromna większość była mi całkiem
nieznana. Z przyglądania się tej dziedzinie twórczości płynie wiele
pożytku. To tak jak zaglądanie do useneteu, też daje wiedzę o...
chyba najlepiej będzie powiedzieć, że o nas. Po prostu o nas.

Ale wróćmy do chłodnej piwniczki. Tu jest wszystko dla każdego,
nikt nie powinien wyjść stąd nieukontentowany. Dla jednych jest
"Alpaga bramowa", dla innych znajdzie się "Gabinetowe". A ci o
gustach specyficznych mają do wyboru całą serię XXL -- Cytrynowe,
Malinowe, Wiśniowe (a także O Smaku Wiśni) i kilka innych.

> [...]
> chemiczny, nie pamiętam nazwy, w sklepach jest tego trochę. Ale nie
> dotyczyło drzew owocowych, więc sposób alkoholowy pewnie jest bardziej

Tylko ta proporcja "pół na pół" jakaś taka prostacka. Dymitri Mendelejew,
zanim opisał okresowy układ pierwiastków, obronił rozprawę doktorską.
Na temat bliższy życiu, niż to, z czym go dzisiaj kojarzy cały świat.
Dymitri Iwanowicz dowiódł metodami naukowymi, że optymalnym stężeniem
jest 38% objętościowo w temperaturze 15°C.

Jarek

PS
A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

--
gdy nie możesz usnąć wyobraź sobie śnieg
białe mgły nad rzeką, kwiat wiśni

8. Data: 2014-07-19 15:28:05

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-07-19 14:14, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
> pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

Lepiej dać do spróbowania, a na resztę zaprosić do wnętrza... butelki.

9. Data: 2014-07-19 16:50:19

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> "Kwiat jabłoni" znam od dawna. Widywałem.

"Kwiat jabłoni" kojarzy mi się z jakimś szamponem, czy też pachnidłem do
wanny obecnym w handlu w latach przełomu ustrojowego, a produkowanym
przez firmę polonijną, nie pomnę, jaką. Było też Zielone jabłuszko,
trącące zajzajerem, zamiast jabłuszkiem.

> [...]
> pożytku. To tak jak zaglądanie do useneteu, też daje wiedzę o...
> chyba najlepiej będzie powiedzieć, że o nas. Po prostu o nas.

Zastanawiam się, czy zbyt pilne zgłębianie tych nauk jest warte naszego
czasu. Tym bardziej, że wnioski z nich nie płyną nazbyt optymistyczne, w
jednym i drugim aspekcie zresztą.

> A gdyby tak kolejność odwrócić? Najpierw ugościć, a gdy wełnowce będą
> pijane jak koty, wyłapać je co do jednego.

Pijane jak koty?
To też coś nowego.
Koty w sensie: młódź?
Koty futrzaste widziałam jak pijane po narkozie, ale chyba nie o tym
piszesz.
--
B.

10. Data: 2014-07-19 16:51:37

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-19 15:28, Qrczak pisze:

> Lepiej dać do spróbowania, a na resztę zaprosić do wnętrza... butelki.

JAk spowodować, by przyjęły zaproszenie?
--
B.

znikam z forum na około rok
Zapleśniała kurtka - jak wyczyścić? NTG