wałki i pędzle po farbie olejnej

1. Data: 2018-01-17 15:47:41

Temat: wałki i pędzle po farbie olejnej
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co robicie z wałkami/pędzlami po malowaniu farbami olejnymi, gdy
potrzeba, następnego dnia, powtórzyć malowanie:
- pozostawiacie w rozpuszczalniku,
- dajecie do słoika z wodą,
- wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?

Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2018-01-17 20:18:08

Temat: Re: wałki i pędzle po farbie olejnej
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.01.2018 o 15:47, Krycha pisze:
> [...]
> - dajecie do słoika z wodą,
> - wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?
>
> Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

do słoika z wodą jak potrzebny za kilka dni

3. Data: 2018-01-18 07:12:48

Od: Piotr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 stycznia 2018 15:47:44 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
> Co robicie z wałkami/pędzlami po malowaniu farbami olejnymi, gdy
> potrzeba, następnego dnia, powtórzyć malowanie:

zawijam razem z kuwetą w worek od śmieci i szczelnie zaklejam/zawiązuję
wytrzyma kilka dni, małe wałki i pędzle genialnie się
przechowywały w woreczkach strunowych z ikei

4. Data: 2018-01-18 13:31:35

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Jan 2018 15:47:41 +0100, Krycha wrote:

> [...]
> - pozostawiacie w rozpuszczalniku,
> - dajecie do słoika z wodą,
> - wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?

Pędzel od czerwca stoi w ...oleju rzepakowym, nadal miękki :-)
Co prawda nie malowałem olejną tylko lakierem wodoodpornym, ale imho
zadziała tak samo. I nie wyparuje jak woda.

> Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

Dobre pytanie. Pewnie większość ma w tyle ekologię i leją w piec lub w
kanał, ale może są jakieś punkty odbioru.

Roman Tyczka

5. Data: 2018-01-18 20:39:30

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.01.2018 o 13:31, Roman Tyczka pisze:

> Pędzel od czerwca stoi w ...oleju rzepakowym, nadal miękki :-)
> Co prawda nie malowałem olejną tylko lakierem wodoodpornym, ale imho
> zadziała tak samo. I nie wyparuje jak woda.

Ciekawa metoda, o której nie słyszałam.
Może skorzystam z tego pomysłu.

> Dobre pytanie. Pewnie większość ma w tyle ekologię i leją w piec lub w
> kanał, ale może są jakieś punkty odbioru.

Niestety dla takich małych detalistów pozostał kanał. :-(

Krycha.

6. Data: 2018-01-19 23:48:01

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jan 2018 20:39:30 +0100, Krycha wrote:

> Ciekawa metoda, o której nie słyszałam.

Ja też nie, inwencja własna ;-)

> Może skorzystam z tego pomysłu.

> Niestety dla takich małych detalistów pozostał kanał. :-(

Pytanie co gorsze, kanał czy piec?

Roman Tyczka

7. Data: 2018-01-20 21:07:09

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.01.2018 o 23:48, Roman Tyczka pisze:

> Ja też nie, inwencja własna ;-)

> Pytanie co gorsze, kanał czy piec?

Nie mam pieca, więc został kanał.

Krycha.

8. Data: 2018-01-22 15:28:24

Od: Gregoriusx <n...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-20 o 21:07, Krycha pisze:

> Nie mam pieca, więc został kanał.

Mogłaś jeszcze wybrać parowanie - niezamknięte szczelnie rozpuszczalniki
mają tendencję to samoznikania.

--
Gregorius

jaki wodomierz do ogrodka