warzywa w supermarketach

1. Data: 2002-01-21 09:47:56

Temat: Re: warzywa w supermarketach
Od: j...@g...pl (Adam Jarosz) szukaj wiadomości tego autora

> I widze same plusy:
> 1. taniej
> 2. szybciej
> 3. i .... o wiele smaczniej

Nie do konca bym sie zgodzil:
ad 1. Niekoniecznie. Przynajmniej tu gdzie mieszkam ceny sa rozne, jedno tu
taniej a tam drozej, inne odwrotnie.
ad.2. Wrecz przeciwnie. W supermarkecie mozna kupic wiele rzeczy roznych i
takich ktorych na bazarze nie bedzie i zajmie mi to miej czasu niz wycieczka
na bazar bo tam nawet zaparkowac nie ma gdzie na dobra sprawe.
ad.3. Eee... a skad ci z bazaru biora towar? Nie zdziwilbym sie gdyby sie
okazalo ze z tych samych lub podobnych zrodel. Poza tym jak tu na bazarze
kupowac np. owoce gdy jest -10? Nie beda zmarzniete?

Jak juz ktos napisal - trzeba patrzec co sie kupuje (chociaz oczywiscie nie
zawsze widac i naciac sie mozna. Ja stosuje kombinacje mniej wiecej raz w
tygodniu supermarket a oprocz tego na biezaco sklepik pod domem.

Pozdro,

______________
Adam Jarosz
www.adam33.net

1. Data: 2002-01-21 10:13:14

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Waldku, wybacz moją niewiedzę - ale co to jest?

to jest wysyłanie postów jednocześnie do kilku grup dyskusyjnych. Tutaj
np. do irc-a (nie każdy może tam wysłać, ale ustawione było) oraz do
grupy warszawskiej.

1. Data: 2002-01-21 11:39:53

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rena" <r...@p...pl> wrote in message news:a2f51g$2e8q$1@pingwin.acn.pl...
> czy wy tez macie takie wrazenia, ze w supermarketach warzywa i owoce sa
> okropnej jakosci? pomidory bez smaku, pomarancze gnijace w 2 dni po
zakupie,
> miekka papryka...
>
> co dziwne - we wszystkich jest podobna jakosc, a nikt sie przeciw temu nie
> buntuje...

Bo jak się przechowuje warzywa i owoce w chłodni o zbyt niskiej temperaturze
to owszem nadają się ona dłużej do wystawienia ale za to maja krótsza
przydatność po wystawieniu :-((( Poza tym oni biorą dużym hurtem i nie
zawsze zwracają uwagę na jakość za to na cenę owszem. Warunki w
hipermarkecie (suche powietrze, ciepło) nie sprzyjają zachowaniu świeżości
warzyw i owoców. Pomidory to teraz niestety wszędzie bez smaku bo
szklarniane a i odmiany inne - dobrze wyglądają, lepiej się przechowują ale
kosztem smaku i zapachu (no i w większości przypadków są pędzone sztucznie)
A szybko gniją bo są ciągle macane, przekładane, spadają itd.
Ja się buntuje - nie kupuje warzyw w supermarketach tylko w warzywniakach i
na targowiskach:-)
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2002-01-21 11:56:50

Od: "Bonar" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bazarki tez nie sa OK, co twierdze na podstawie cotygodniowych zakupow na
pl. Szembeka. Pomijam syf, brud i scisk na ul. Zamienieckiej (tymczasowo
przeniesiony bazarek na czas budowy hali do sprzedazy). Ceny wcale nie sa
nizsze nie tylko niz w supermarketach, ale nawet niz w zwyklych osiedlowych
warzywniakach. Szczegolnie widac to w sobote - wtedy sprzedawcy ustalaja
ceny o jakies (na oko) 10 - 20 % wiecej niz w zwykly dzien tygodnia. Z
dostepnoscia towarow tez bywa roznie. Jest np. budka, a wlasciwie samochod
zuk (czy tez polonez), z ktorego dwaj panowie sprzedaja kapuste kiszona i
ogorki. Sa chyba najlepsze smakowo produkty tej "grupy towarowej" na calym
bazarze (mieszkam w okolicy 4 lata - testowalem wszystkie:-)). Co z tego,
skoro w poniedzialki ich nie ma, a i w srody czasem maja "wolne". To tylko
przyklad, z innymi stoiskami bywa podobnie.
Odnotowalem tez liczne proby wciskania zgnilych cytrusow. Nie w jednej czy
dwoch budkach, ale praktycznie we wszystkich. Proby wybirania sobie owocow
sa skuteczne w 50% - po prostu sprzedawcy nie godza sie na grzebanie w
skrzynkach. Ich prawo, owszem, ale dzieki takiej polityce z 3 kg jablek 1
lub 2 sztuki czesto sa do wyrzucenia, wiec price performance operacji "Bazar
vs supermarket Geant" sa na minusie.
No i godziny otwarcia - zwykle bazarki sa czynne od 8 do zmroku. Latem jest
w miare OK, ale zima czasem o 9.00 nie ma jeszcze wiekszosci stoisk, a po
15 - 16 nie uswiadczy sie prawie nic zjadliwego.
I nie twierdze, ze supermarkety sa OK - po prostu uwazam, ze w meczu o
puchar jakosci warzyw Supermarkety vs Bazary wynik jest 0:0.
pozdrawiam
Bonar

1. Data: 2002-01-21 12:23:55

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
message
Od razu mi się dzieciństwo
> przypomina, kiedy po większe zakupy chodziło się tylko na targ. Chyba
jestem
> strasznie stara, bo pamiętam nawet, jak przy Puławskiej w Warszawie
> sprzedawali i ser i śmietanę do słoika i mleko od krowy (a nie od
maszyny:))
> i żywe kurczaki:)))
> Sorki za OT. Rozczuliłam się,
> Anka

Targowiska sa najlepsze!!!! ja mieszkam przy placu na stawach w Krakowie. I
pamietam jak moja babcia przynosila do domu zywego kurczaka, zabijala go w
lazience a kurczak czasem biegal bez glowy:-)))
Czy to jest OT?
Kaska

1. Data: 2002-01-21 12:38:18

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Targowiska sa najlepsze!!!! ja mieszkam przy placu na stawach w Krakowie.
> pamietam jak moja babcia przynosila do domu zywego kurczaka, zabijala go w
> lazience a kurczak czasem biegal bez glowy:-)))

to ma być smieszne???
przeczytałam w czasie jedzenia drugiego sniadania w pracy i odechcialo mi
sie tego snadania...;-(

Basia

1. Data: 2002-01-21 12:41:42

Od: Roger Jackowski <r...@o...most.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard Rączkowski wrote:

> nie
>
> Widać nie przeszkadza to ludziom zbytnio... a wybór miejsca do zakupów
> mają niemały.
> Ot, kolejny dowód na kłamliwość wszystkich sondaży, wedle któych 3/4
> Polaków woli osiedlowe sklepiki.

sorry ale nie widze zwiazku Twojej wypowiedzi z wczesniejszym postem.

r.
ps. bardzo wielu ludzi ktorych znam a ktorzy robia niektore zakupy w
supermarketach (hipermarketach) po warzywa i owoce udaja sie na zielone
rynki. przynajmniej w Gdansku oferta tych drugich jest nieskonczenie
lepsza.

1. Data: 2002-01-21 14:32:46

Od: "ryba" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> czy wy tez macie takie wrazenia, ze w supermarketach warzywa i owoce sa
> okropnej jakosci? pomidory bez smaku,
Pomodory o tej porze roku to wszędzie są bez smaku.

>pomarancze gnijace w 2 dni po zakupie,
> miekka papryka...
A to różnie bywa.

Natomiast na pewno truskawki, które sprzedawano tam w czerwcu były jakieś
takie
sztuczne w smaku. Choć wyglądały normalnie.
Ze straganu były lepsze lub gorsze ale zawsze czuć był, że to jednak
truskawki.

> co dziwne - we wszystkich jest podobna jakosc, a nikt sie przeciw temu nie
> buntuje...
A kto się ma buntować?
Jak się komuś nie podoba to pewnie nie kupuje i tyle.

ryba

1. Data: 2002-01-21 18:09:50

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jest to niezgodne z netykieta, gdzies zakazane?
pytam z ciekawosci, czy zle postapilam, czy to twoje widzimisie.

1. Data: 2002-01-21 20:27:21

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Rena wrote:

> czy jest to niezgodne z netykieta, gdzies zakazane?
> pytam z ciekawosci, czy zle postapilam, czy to twoje widzimisie.

jest niezgodne z netykietą. Tak samo ustawianie FUP (follow up) na irc lub
grupy niedotyczące dyskusji. Ludzie mniej obeznani nie wiedzą, czemu ich
postów "nie ma", a gdzie indziej wieszają już na nich psy.

Nawiasem mówiąc ten post "wyprostowałem", bo FUP na irc.pl.polskavege nie
pasuje

Waldek

OT a mnie zal .....
mascarpone