mascarpone

1. Data: 2002-01-20 13:55:07

Temat: mascarpone
Od: "śrubka" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest taki śmietankowy serek, bardzo gładki i kremowy,bez grudek itp Sam w
sobie nie jest słodki, ale pezeważnie go się stosuje do deserów. Ja go
kiedyś kupiłam do zrobienia sernika. Fakt, że jest dobry ale i
ietani( op.200g ok. 10 zł) można go kupić w molochu takim jak Geant, albo
ew. w jakichś delikatesach w centrum miasta ale pewnie tam jest jeszcze
droższy.
Można go, tak myślę, zastąpić uprzednio trzy-lub chociaż dwukrotnie
zmielonym twarogiem śmietankowym, bo nie jest kwaśny. Puryści mogą uważać,
że tiramisu bez mascarpone to nieporozumienie,ale bez przesady.
Śrubka

1. Data: 2002-01-20 17:11:46

Temat: Re: mascarpone
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik śrubka <K...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2eifc$fgd$...@n...tpi.pl...

> To jest taki śmietankowy serek
Tak, wlasnie dzis kupilam w Auchanie owe mascarpone. Pierwszy raz, na
sprobowanie. Ohyda, jesc tego sie nie da. Mdla smietana o smaku masła, ktora
bardzo chcialaby byc serkiem. Dałam kotu - polizał i ...........poszedł.

> Puryści mogą uważać,
> że tiramisu bez mascarpone to nieporozumienie,ale bez przesady.
Przypomina mi sie fragment wierszyka z mojego dziecinstwa:
"pies go nie chcial, kot nie dojadl
moje dzieci go nie chcialy
ale barszczyk doskonaly"

Jak dla mnie to moze tego nie byc. Do tiramisu bede mielic bialy ser.
Przynajmniej będzie mi smakowac.
Takie moje zdanie ;-)

--
Monika

1. Data: 2002-01-20 18:05:34

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprobowanie. Ohyda, jesc tego sie nie da. Mdla smietana o smaku masła,
> ktora bardzo chcialaby byc serkiem. Dałam kotu - polizał i
przecież ci ludzia pisali, że toto ma 70% tłuszczu. Jak myślisz, jak to ma
smakować? Jak prawie masło ;-)

> Jak dla mnie to moze tego nie byc. Do tiramisu bede mielic bialy ser.
> Przynajmniej będzie mi smakowac.
spróbuj zrobić tiramisu z mascarpone. Na serku homo lub innym białym też
coś podobnego zrobisz, ale smakuje bardziej serowo. Nie gorzej, nie lepiej,
tylko serowniej. Będzie z tego "Deserek serowy ala mascarpone".

> Takie moje zdanie ;-)

takie moje zdanie.

Waldek

1. Data: 2002-01-20 18:32:14

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> Tak, wlasnie dzis kupilam w Auchanie owe mascarpone. Pierwszy raz, na
> sprobowanie. Ohyda, jesc tego sie nie da.

Toteż nikt Ci nie każe jeść tego samego. To jest półprodukt.

A próbowałeś z i bez?

> Jak dla mnie to moze tego nie byc. Do tiramisu bede mielic bialy ser.
> Przynajmniej będzie mi smakowac.

Patrz wyżej.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2002-01-20 19:11:13

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, wlasnie dzis kupilam w Auchanie owe mascarpone. Pierwszy raz, na
> sprobowanie. Ohyda, jesc tego sie nie da.

Toteż nikt Ci nie każe jeść tego samego. To jest półprodukt.

A próbowałaś z i bez?

> Jak dla mnie to moze tego nie byc. Do tiramisu bede mielic bialy ser.
> Przynajmniej będzie mi smakowac.

Patrz wyżej.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-01-20 19:22:18

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a...@K...Brywczynski...

> Toteż nikt Ci nie każe jeść tego samego. To jest półprodukt.
chcesz powiedziec, ze mozna zrobic cos dobrego z byle czego?

> A próbowałeś z i bez?
to chyba nie do mnie pytanie, tylko do jakiegos faceta :)

--
Monika

1. Data: 2002-01-20 19:33:24

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w
wiadomości news:a2eulp$otm$1@h1.uw.edu.pl...

Konrad i Waldemar maja racje. Mascarpone nie da sie podrobic ani zastapic bo
nasze sery mniej lub bardziej ale sa kwasne. W tiramisu nie moze byc nawet
posmaku kwasnosci i to nie jest puryzm to jest warunek sine qua non.

Kasia L

1. Data: 2002-01-20 19:56:01

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> chcesz powiedziec, ze mozna zrobic cos dobrego z byle czego?

To nie jest byle co. Surowa wątróbka też chyba by Ci nie smakowała?
Mylę się? Co innego, gdyby nie smakowało Ci tiramisu zrobione na
bazie mascarpone. To by znaczyło, że faktycznie tego nie lubisz.

> to chyba nie do mnie pytanie, tylko do jakiegos faceta :)

Literówka. Wysłałem poprawkę, ale nie mogę znaleźć serwera, który
przyjmie cancela. Pracuję nad tym. :-)

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2002-01-20 20:14:45

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Mylę się? Co innego, gdyby nie smakowało Ci tiramisu zrobione na
> bazie mascarpone. To by znaczyło, że faktycznie tego nie lubisz.
Wiesz, de gustibus coś tam coś tam :-)
Watrobki to ja zadnej nie jadam, hehe.
Jadlam tiramisu w roznych wersjach (kupne, robione, z twarogu, z
homogenizowanych, byc moze, ze i z mascarpone, ale nie pamietam - widocznie
nie rzucilo na kolana) i jak dla mnie to bez szału. Wole placek drozdzowy
:-)

> Literówka. Wysłałem poprawkę, ale nie mogę znaleźć serwera, który
> przyjmie cancela. Pracuję nad tym. :-)
cytuję Ciebie: "patrz wyzej" :-)

--
Monika

1. Data: 2002-01-20 21:18:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nasze sery mniej lub bardziej ale sa kwasne. W tiramisu nie moze byc nawet
>posmaku kwasnosci i to nie jest puryzm to jest warunek sine qua non.

poza tym mascarpone jest gladki
Krysia
K.T. - starannie opakowana

Jak szybko przesuszyć kiełbasę?