wazne i bardzo pilne - z gory dzieki

1. Data: 2003-04-09 08:27:00

Temat: wazne i bardzo pilne - z gory dzieki
Od: "czerstwy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

od ostatniego okresu mojej dziewczyny minelo ponad 40 dni i nadal czekamy...
robilismy testy ciazowe - pierwszy 5 dni od ostatniego stosunku, drugi - 10
dni od ostatniego stosunku. za kazdym razem wynik negatywny. czy mojej
dziewczynie mogl zaczac sie nastepny cykl bez miesiaczki - podobno to
mozliwe ale u niej nigdy sie to nie zdarzylo. okolo 15 dni temu miala
nieznaczne plamienie ale to raczej nie byl okres. moja dziewczyna czasami
miesiaczkowala nieregularnie - najdluzszy okres 40 dni. ostatnio jednak byly
to cykle 30-32 dniowe. czy stres mogl "zatrzymac" miesiaczke?

2. Data: 2003-04-09 10:42:11

Temat: Re: wazne i bardzo pilne - z gory dzieki
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

To, o czym piszesz to tzw. wtórny brak miesiączki. Jeśli test ciążowy wypada
negatywnie to można to potraktować jako objaw chorobowy i wybrać się do
lekarza, który to zdiagnozuje (polecałbym jakiegoś ginekologa z
zainteresowaniami endokrynologicznymi). Poniżej wymieniam kilka przyczyn zaniku
miesiączki (poza ciążą), które przychodzą mi do głowy:
1. Nadmiar prolaktyny w organizmie
a) spowodowany guzem przysadki (nowotworem)
b) spowodowany nadczynnością przysadki, bez nowotworu
c) spowdowany zażywaniem niektórych leków (np. przeciwpsychotycznych)
2. Nadczynność tarczycy (może powodować rzadsze miesiączki)
3. Niedobór gonadotropin (spowodowany najczęściej również chorobami przysadki
lub podwzgórza)
4. (Czasami) - depresja
5. Niewydolność nerek z leczeniem dializami.
6. Nowotwór jajnika produkucjący hormony (i w ten sposób zaburzający gospodarkę
hormonalną organizmu)
7. Przedwczesny zanik czynności jajników (czyli menopauza przed czasem -
rzadko, ale czasami też się zdarza)

Proponuję zatem wykonać następująca badania diagnostyczne:
- stężenie prolaktyny w osoczu
- stężenie tyroksyny i tyreotropiny (TSH) w osoczu
- stężenie estradiolu i testosteronu w osoczu
- tomografię komputerową głowy (aby ocenić przysadkę i podwzgórze)
- USG ginekologiczne (przezpochwowe) z oceną jajników

obrona pracy magisterskiej
Krajmed
kłucie pod mostkiem-co to?
alkoholizm