wczesniaki i wady wzroku

1. Data: 2003-01-07 15:57:34

Temat: wczesniaki i wady wzroku
Od: "Kinga" <k...@b...adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie moge znalezc informacje na temat wady wzroku wystepujacych u
wczesniakow?
Wiem ze to bardzo ogolne pytanie, jednak nie zapamietalam nazwy wady jaka
podal mi lekarz :-(
Wiem tylko ze dziecko ma odklejona siatkowke
Kinga
k...@o...pl

2. Data: 2003-01-07 15:59:08

Temat: Re: wczesniaki i wady wzroku
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

szukaj pod hasłem: retinopatia - to jest najczęstrza dolegliwość wcześniaków

Dana

3. Data: 2003-01-07 17:22:16

Od: "Manatka" <manatka[no_spam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
> Gdzie moge znalezc informacje na temat wady wzroku wystepujacych u
> wczesniakow?

Retinopatia wczesniacza (da sie wyleczyc)
Strona o wczesniakach - "neonatus" - buuu zapomnialam doladnego adresu, ale
znajdziesz w wyszukiwarce
Pozdrowienia dla dzidzi
--
Anna, mama Natalii (25.07.2001) tez wczesniaka
Będzin

4. Data: 2003-01-07 18:57:12

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <k...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości

> Gdzie moge znalezc informacje na temat wady wzroku wystepujacych u
> wczesniakow?
Prosze
http://www.borgis.pl/czytelnia/nowa_pediatria/2001/0
2/11.html

http://www.neonatologia.pl/rek10.htm

Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

5. Data: 2003-01-10 21:51:33

Od: "JPJ" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Retinopatia wczesniacza (da sie wyleczyc)

Istneiej szansa na wyleczenie. Bardzo wielka roznica pomiedzy "da sie"

6. Data: 2003-01-11 16:12:25

Od: "Manatka" <manatka[no_spam]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JPJ" <n...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Istneiej szansa na wyleczenie. Bardzo wielka roznica pomiedzy "da sie"

Ale mimo wszystko "sie da" czyz nie?
Poza tym wiara czyni cuda :)
"Retinopatia wczesniacza" brzmi obco i dosc groznie - to mialo byc na oslode
:)))
Mam nadzieje, ze nie wiesz, co przezywaja rodzice wczesniakow...
--
Anna, mama Natalii (25.07.2001)
Będzin

7. Data: 2003-01-11 18:42:06

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oslode
> :)))
> Mam nadzieje, ze nie wiesz, co przezywaja rodzice wczesniakow...

Jaki stopien retinopatii wczesniaczej ma dziecko? To jest pytanie decydujace
o wynikach leczenia.

pozdrawiam

casus

8. Data: 2003-01-12 10:09:34

Od: "JPJ" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

swiete slowa
pozdrawiam
jacek

9. Data: 2003-01-12 10:12:03

Od: "JPJ" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowna Pani,
owszem wiara czyni cuda. głownie w telewizji. widzialem wiele dzieci z
retinopatia. widzialem wiele rodzin ktore wybuliły po 45 tys dolców na
operacje w USA. w zwiazku z tym uwazam ze istnieje szansa na wyleczenie. "da
sie" wywalić w błoto 45 tys dolców.to tak.
co do rodzicow wczesniakow, poznalem ich kilkuset w ciagu ostatnich lat.
wiec daruj sobie te wycieczki.
pozdrawiam
jacek

..

10. Data: 2003-01-12 11:09:32

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby byc do konca szczerym. Po pierwsze, sa stany, gdy z doswiadczenia
wiemy, ze nic sie nie da zrobic. Ani u nas, ani w USA. Sa tez stany, gdy
prawdopodobienstwo jest tak nikle, ze operowac nie warto, gdyz istnieje
ryzyko, ze moze byc jeszcze gorzej. W Polsce za to sie placi negatywna
ocena - wlasciwie za szczerosc.
W USA za zabiegi pobierane sa oplaty. I to niezaleznie od rezultatow. Ale
stwierdzenie- ze jest szansa - kazdemu daje nadzieje. I dlatego tez czesc
rodzicow decyduje sie na operacje w USA. Nie mam tego za zle, zapewne gdyby
to dotyczylo mojego dziecka tez bym tam pojechal. Zrozumiale jest, ze kazdy
rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej i zrobi wszystko, jezeli tylko
jest nadzieja - i trudno rodzicow wtedy przekonac, ze wiedza polskich
lekarzy jest niemniejsza niz amerykanskich, roznoca polega tylko i wylacznie
na kwestii przedstawienia prawdy.
Dla przykladu 2 rzeczy
Widac w prasie i innych mediach ogloszenia, ze rodzice zbieraja pieniadze
dla dziecka na zabieg w USA - ILE PROCENT z nich potem informowalo, ze
operacja przyniosla zamierzony skutek????? Statystyki podaja, ze 5%.
Pozostala czesc rodzicow milczy, gdyz sa zawiedzeni, pomijam tez przyziemna
sprawe jak strata pieniedzy ( zadluzenia itd ). Ale wlasciwie sa
usprawiedliwieni - bo walczyli o zdrowie dziecka i sumienie beda miec
czyste, ze zrobili naprawde wszystko.
Drugie - zdarzyla mi sie rzecz, ktora jest w calym nieszczesciu piekna.
Mialem pod opieka dziecko z retinopatia nieoperacyjna - bez szans na
poprawe. Oczywiscie dziecko bylo konsultowane w 2 osrodkach u najlepszych
specjalistow - decyzja jednoznaczna - bie ma szans pomocy. Rodzice - chwala
Bogu z pieniedzmi i inteligentni polecieli jednak do USA i dali zoperowac
dziecko. Bez efektow. Po powrocie zrobili cos, co jest rzadkoscia - i mnie i
konsultantom kupili kwiaty z podziekowaniami i PRZEPROSINAMI, ze nam nie
zawierzyli. Po prostu przyznali sie. Tragiczne i piekne.

Reasumujac - nie mozna nikomu zabronic wyjazdu i prob walki o zdrowie
dziecka, zarazem nalezy mocno uswiadomic istniejace fakty, najlepiej
podparte dowodami w reku.

pozdrawiam

casus

czy wam sie to przytrafilo?