"wolność" seksualna

141. Data: 2015-10-31 22:06:16

Temat: Re: "wolność" seksualna
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 13:58:03 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
e-legalna/

> Zapoznaj się z prawem nagłówków Betteridge'a :-)

Tym tłumaczacym niekumatość ludzką"

A tu oto polecam wytlumaczenie, dlaczego prostytucja nie może być zaliczona
do usług:
http://lexvin.com.pl/prawo-lexvin/4488/Dochody-z-pro
stytucji
" Na wstępie należy zauważyć, iż prostytucja w Polsce jest legalna.
Świadczenie usług towarzyskich, seksualnych, prostytuowanie się, czy też
uprawianie nierządu nie są w naszym kraju karalne. Karalne są natomiast
przestępstwa popełnione przez inne osoby, które powiązane są ze wskazaną
wyżej działalnością takie, jak m.in.: zmuszanie do prostytucji, czerpanie z
niej korzyści, groźby karalne, handel ludźmi.

Dochody z prostytucji nie podlegają opodatkowaniu zarówno podatkiem
dochodowym od osób fizycznych (PIT), podatkiem od towarów i usług (VAT),
jak i żadnym innym podatkiem. Jednakże koniecznym wymogiem, aby dochody te
nie podlegały opodatkowaniu jest warunek, iż muszą one pochodzić z
wykonania czynności niemogącej być przedmiotem prawnie skutecznej umowy. W
związku z powyższym w sytuacji, gdy prostytucja świadczona jest pod pozorem
np. usług towarzyskich lub usług masażu to podatkowi podlegać będą wskazane
usługi, które zostały określone w umowie. Natomiast usługi seksualne
świadczone będą nieodpłatnie. W przypadku jednak, gdy zapłata następuje
bezpośrednio za wykonywanie prostytucji, kwota otrzymywana przez osobę
świadczącą takie usługi nie będzie podlegała żadnemu opodatkowaniu.

Przedmiotem prawnie skutecznej umowy w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 4
ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych nie mogą być
zachowania, które ze swej istoty są sprzeczne z prawami przyrody, ustawą,
lub zasadami współżycia społecznego i w konsekwencji w ogóle nie mogą być
określone w treści ważnej i wywołującej zamierzone skutki umowy. Chodzi
więc o czynności, które w żadnych okolicznościach i warunkach, jakie
przepisy prawa przewidują dla zawarcia wolnej od wad i korzystającej z
ochrony prawnej umowy, nie mogą być przedmiotem stosunku prawnego. Jest to
wyłączenie o charakterze przedmiotowym, które polega na tym, iż dana
czynność nie może być nawet hipotetycznym przedmiotem stosunku
cywilnoprawnego (Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 lutego 2008 r., III SA/Wa
927/07)."

> A ta dalej swoje... Postaraj się przeczytać co napisałem ze zrozumieniem.

> A jednak masz czelność zarzucać mi kłamstwo.
> Skąd u Ciebie tyle tupetu?

Wprost z Twojego tupetu.

> I to jest ta zasadnicza różnica???
> I jedno powinno być karalne a drugie już nie? Dlaczego?
> Potrafisz to uzasadnić?

Uzasadnienie masz w cytacie. Nie rozumiesz? Cóż, nic zaskakujacego.
Wytłumaczę jeszcze raz, dlaczego:
> [...]
927/07).""

> Dobre :-) Udało Ci się mnie rozśmieszyć...

Jakoś mało się starałam, trudno przewidzieć, co Ciebie rozśmiesza.

> Ale skup się - mówimy o różnicach wpływających na karalności czynu.

jak już Ci tu ktoś napisał - to dyskusja akademicka. Masz dosyć argumentów
ode mnie.

> Nie pytam Ciebie dlaczego nie korzystasz.\

NIe - pytasz mnie o zdanie.

> Pytam Ciebie dlaczego uważasz że powinny być karalne.

Sprecyzuj więc, CO niby. Prostytuowanie SIĘ czy korzystanie, bo już
doskonale mylisz te dwie sprawy.

> Nie wiem o czym Ty mówisz, ale ja mówię o domu publicznym,

A ja o kobietach w nim "pracujących".
Dom publiczny to instytucja. On nie popełnia grzechów ani wykroczeń.
najwyżej jego właściciel.

> a więc legalnie działającej firmie udostępniającej usługi seksualne.
> Jest to rodzaj przedsiębiorstwa DLA MNIE taki sam jak salon
> masażu czy salon fryzjerski.

Współczuję.

> Nie rozumiem gdzie tkwi różnica
> z formalnego punktu. Znaczy się abstrahując od kwestii "to grzech".

A to już Ci więcej nie pomogę, sorry.

> Co takiego znowu? Czy nie mówimy o działalności gospodarczej?

> Na razie to Ty nie potrafisz się skupić na temacie i wyobraźnia
> płata Ci figle. To przecież nie ma znaczenia w tej dyskusji jakiej
> płci jest usługodawca a jakiej usługodawca.

Ale my tu nie mówimy o masturbacji, tylko o prostytucji Więc komu i co tu
figle płata - oto jest pytanie.

> Postaraj się zrozumieć o co mi chodziło w analogii z restauracją
> i skomentuj to odpowiednio...

Nie mam zamiaru. Zbyt toporna analogia.

> Na razie usłyszeliśmy tylko tyle że to grzech.

Liśmy?
O używanym przedmiocie już liśmy nie słyszeli?

> Skąd ten pomysł?

Bo się powołujesz. Wyobraź sobe więc, że w JESZCZE innych kulturach
zakrywać każą nawet twarze.

> Skąd u Ciebie pogląd, że mam żonę?

Kobietę?
Też nie???
AHA!!!!!! - to dlatego tak chodzi Ci o te burdele...

> Nie rozumiem doprawdy co Cię tak bawi...

Wszystko w Twym wykonie :-D

> Ty w ogóle twierdzisz tysiące bzdurnych rzeczy bezpodstawnie.
> Wcale mnie te Twoje twierdzenia nie dziwią... innych chyba też nie.

Chyba nie. Dzięki Bogu.

> Twoje samozadowolenie jest zabawne...

Temu służy wszak.

> Czy asystenkta onkologa traci godność?
> Czy masażystka traci godność?
> Czy opiekunka niedołężnego traci godność?
> Dlaczego godność miałaby zależeć czy czynności
> masażytki kończą się u klienta orgazmem czy nie?

A ten w kółko.

> Swoją drogą, z opowiadań takiej asystentki u onkologa wiem,
> że (ku zawstydzeniu wielu panów) jej manipulacje w celach
> uzyskania należytej fotografii roentgenowskiej kończą się
> często u nich orgazmem :-)

Są to efekty uboczne jej pracy, podczas gdy prostytutka ma to na celu.

> Nie wiem skąd u Ciebie to skojarzenie - albo widziałaś swojego starego
> jak robił seks z krową albo nie wiesz kompletnie co to jest prostytucja!
> Żadna prostytutka nie sprzedaje swojego ciała poćwiartowanego
> na mielone!

Żałosnie głupia konstatacja.

> Czy epitet "bogobojny" jest w jakiś sposób obraźliwy że tak się wzbraniasz?
> Pytam całkiem szczerze, bo myślałem że bogobojność to u Was cnota...

Pokazałeś, że g...no wiesz o katolicyzmie i na tym g...nie opierasz cały
swój stosunek do niego.

http://mateusz.pl/wam/zd/67-02.htm
"Jezus często konfrontował swoich uczniów i słuchaczy z lękiem, jaki
odczuwają w życiu, zadając im pytanie: Kto z was, martwiąc się, może choćby
jedną chwilę dołożyć do wieku swego życia? (Mt 6, 27). Wielokrotnie
powtarzał ?nie martwcie się?, ?nie lękajcie się?, wskazując, że postawy te
idą w parze z ?małą wiarą? (por. Mt 6, 25-34). Jeśli w naszym życiu
dominuje lęk w różnych swoich postaciach, to w świetle Ewangelii musimy
zadać sobie pytanie o jakość naszej wiary ? o szczerość powierzenia swego
życia Bogu. Mała wiara to synonim lęku. Jezus wskazuje nam, że miarą
naszego zaufania Ojcu jest ilość lęku w naszym życiu. Dobra Nowina to ta,
że dojrzewanie wiary rozumianej jako zaufanie Bogu uwalnia nas od lęku i
niepokoju. Wiara jako radykalne zaufanie Bogu nie jest protezą na ludzkie
bolączki, ale wyzwala nas z kokonu lęku, z którym przychodzimy na świat i w
którym możemy szukać schronienia przed przemijaniem i śmiercią.

2. Co w takim razie należy zrobić z lękiem przed Bogiem? Biblia nie
odróżnia między lękiem i przerażeniem z jednej strony a właściwą ludziom
bojaźnią Bożą z drugiej. Bóg nie jest tylko i po prostu ?miłością?, lecz w
pierwszym rzędzie Jego objawienie się budzi przerażenie. Boża chwała i
niepojęta wielkość stanowią przede wszystkim coś przerażającego i
wzbudzającego lęk. Jak pisze znany egzegeta Klaus Berger, ?kto tego nie
doświadczył, ten nie ma żadnego pojęcia o biblijnym Bogu. Kto próbuje to
zamaskować, ten chyłkiem przemyka obok tego, co może okazać się właśnie
początkiem nowego, realistycznego spojrzenia na świat i człowieka?.

Ewangelia nie byłaby Dobrą Nowiną, gdyby jedyną postawą wobec Boga stały
się bojaźń i drżenie. Wręcz przeciwnie, nazywając Boga Abba, Jezus wskazał
nam, jak mamy na Niego patrzeć i odnosić się do Niego. Orędzie wielkanocne
jest orędziem pokoju: Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam (J 14, 27).
Jeśli mamy ?zanurzyć się w śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa? po to, żeby
się ?narodzić na nowo? (por. J 3, 1-22), to przemiana ta może się dokonać
jedynie poprzez śmierć ?starego człowieka? żyjącego w lęku przed całkowitym
powierzeniem się Bogu.

Symbolem tego procesu i zapowiedzią zwycięstwa jest krzyż. Jezus mówi: Kto
nie dźwiga swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem (Łk
14, 27), ten nie jest Mnie godzien (Mt 10, 38). Niektórym ludziom lęk
towarzyszy w życiu w nieproporcjonalny i irracjonalny sposób, objawiając
się cierpieniem i chorobą. Takim osobom potrzebna jest fachowa,
psychologiczna pomoc. Jednak nie tylko życie emocjonalne, ale i życie
duchowe może cierpieć wskutek zdominowania go przez lęk. Czasami potrzebna
będzie terapia, aby uwolnić się od ?demonicznego obrazu Boga?.

To tylko jedna strona. Ponieważ zło i lęk to ?bliźnięta syjamskie?, tylko
wiara oparta na Bogu jest w stanie uwolnić nas od nich. To jeden z
najważniejszych powodów, dla których warto świadomie potraktować swoje
życie duchowe i nie bać się zaangażowania w pracę nad jego rozwojem.
Zostawiona została nam przecież zachęta Mistrza, aby ufać, a nie odczuwać
bojaźni i drżenia?"

> Samochodów to też dotyczy? Też tylko nówki kupujecie?

Tylko nówki. Nie najdroższe marki, ale ZAWSZE nówki. Co to ma do (nomen
omen) rzeczy?

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

142. Data: 2015-10-31 22:06:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 20:01:59 +0100, zdumiony napisał(a):

> Tak, to jest ta zasadnicza różnica. Tak jak mydło z człowieka i zwykłe
> mydło.

A przecież dla Pszemola cholesterol w nich taki sam 33333333333333333-]

143. Data: 2015-10-31 22:07:03

Od: "Chiron" <...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

> A ty na pewno wiesz, co jest możliwe.

To trochę nawet przykre, że tak bardzo Ci na bakier z logiką

--

Chiron

144. Data: 2015-10-31 22:08:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 14:04:57 -0500, Pszemol napisał(a):

> Ale ona NIE sprzedaje siebie! Nie ma przeniesienia własności
> z prostytutki na klienta: ona tylko wykonuje USŁUGĘ za pieniądze.
>
> Często kilku klientów przyjmuje jednej nocy i żaden z nich nie
> ma prawa po takiej transakcji domagać się jej jako swojej własności.
>
> Tak samo operuje masażystka, manicurzystka, dentystka...
>
> Czy jak ja sprzedaję swojemu pracodawcy swoje usługi
> developerskie/inżynieryjne to pozbawiam siebie godności?

Jak sprzedasz mu swoją d...ę, to tak.

145. Data: 2015-10-31 22:11:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 14:05:56 -0500, Pszemol napisał(a):

> Czy to był jakiś przykład gwary żydowskiej?

Raczej nie. To wyrażenie z popkultury. Natomiast Twoje mylenie przypadków -
wybitnie żydowskie.

146. Data: 2015-10-31 22:12:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-31 o 21:38, Pszemol pisze:

> Ewa, ja doskonale zrozumiałem kontekst w jakim użyłaś tego terminu

Mam wątpliwości.

> Dobrze że ustaliliśmy że seks-workers są czasem jednak potrzebni/e.

Ja niczego nie ustaliłam. Co najwyżej nad tym się zastanawiam.

Ewa

147. Data: 2015-10-31 22:13:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 14:09:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> Co dla kogo?
> Czy mozesz pytać całymi zdaniami, jak w szkole uczyli?

Pytanie postawione do ostatniego zdania w tekście nie musi być pełnym
zdaniem.

148. Data: 2015-10-31 22:14:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-31 o 21:10, Pszemol pisze:

> Zaraz... moment, jak to niewytłumaczalne?
> Jak najbardziej wytłumaczalne - zabijanie ludzi w obozach
> koncentracyjnych miałoby być niewytłumaczalne? Dlaczego?

A szczerze - chciałoby Ci się to komuś tłumaczyć?
Dziecku, może tak. I to najlepiej swojemu...

Ewa

149. Data: 2015-10-31 22:15:01

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-31 22:07, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

Tobie z życiem.

150. Data: 2015-10-31 22:16:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 14:24:58 -0500, Pszemol napisał(a):

> Akt seksualny nazywam usługą.

Błędnie. Z powodu utożsamienia w nim NARZĘDZIA PRACY z USŁUGODAWCĄ.
Wychodzi z tego UPRZEDMIOTOWIENIE człowieka. Jest to wbrew prawom człowieka
i niehumanitarne.

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice