zagrozenie odklejeniem siatkowki (dlugie)

1. Data: 2003-12-04 08:09:36

Temat: zagrozenie odklejeniem siatkowki (dlugie)
Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie w zwiazku z odklejeniem siatkowki. Otoz od lat wielu wisi nade
mna taka grozba, zawsze bylam zwolniona z WF, mialam zakaz noszenia
ciezarow, porod przez cc itp. Mam te siatkowke jakos slabo wybarwiona
(cokolwiek by to mialo oznaczac) i jest ryzyko, ze przy wysilku sie odklei:(
Okulistka, ktora badala mnie w ciazy (i dala bezapelacyjne skierowanie na
cc) powiedziala mi, ze jak zaczne widziec blyski (takie jak przy lampie
blyskowej), to mam sie zglosic i cos tam laserem mi nareperuja. Chyba chodzi
o wzmocnienie (przyklejenie?) tej siatkowki. Blyskow jeszcze nie widze,
aczkolwiek ostatnio w ogole gorzej jakos widze, szczegolnie jednym okiem,
ale tak to juz nieraz bywalo i potem byla poprawa (nosze soczewki -6,
okulary troche wiecej).
Natomiast mam dziwny objaw: kiedy sie schylam, to mam wrazenie "nacisku" na
oczy i mroczki mi zaczynaja latac. Zastanawiam sie nad wizyta u okulisty,
tamta lekarka, ktora w ciazy mnie badala, powiedziala, zebym sie zglosila po
porodzie, bo on tez jakos (nawet cc) wplywa na oczy, ale jakos zeszlo sie,
nie mialam czasu przy noworodku i nie poszlam. Teraz juz nie ma okulisty w
naszej przychodni, no ale jesli trzeba pojde gdzie indziej. Tylko nie wiem
wlasciwie, czy mam sie czym niepokoic?
Mam tylko ten problem, ze pomimo zakazu noszenia ciezarow wciaz musze sporo
dzwigac. Niestety, dziecko wazy kolo 11 kg, wozek swoje pare kilo, nic tego
nie zmieni. Czasem az mi sie robi czarno przed oczami, jak to wszystko
wciagam po schodach. No i troche sie boje, ze mi sie ta nieszczesna
siatkowka odklei...:(
Tu moje pytanie: czy to mozna zoperowac, w razie co? A moze profilaktycznie
poddac sie temu zabiegowi laserem, zeby zapobiec odklejeniu? Czy to dlugo
trwa, kosztuje itp?
Wolalabym jednak wzroku nie stracic:(
Pozdrawiam
Iza

2. Data: 2003-12-04 17:39:07

Temat: Re: zagrozenie odklejeniem siatkowki (dlugie)
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
profilaktycznie
> poddac sie temu zabiegowi laserem, zeby zapobiec odklejeniu? Czy to dlugo

W pierwszej kolejnosci proponuje udac sie na wizyte do okulisty, abys
poznala obecny stan zdrowia. Potem mozna rozmawiac co, dlaczego i po co
operowac. Powiedz okuliscie wszystko to, co tu napisalas i spokojnie po
badaniu zadaj mu wszystkie pytania, ktore Ci do glowy przychodza. Bez
aktualnego badania nic Ci nie mozna odpowiedziec.

casus
spec. ch .oczu

3. Data: 2003-12-07 10:07:06

Od: "peesz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
mialem dawno temu przebite oko i wlasnie uszkodzona siatkowke
operacje byly dwie ale dopiero laserowanie przynioslo odpowiedni skutek,
mozesz wierzyc lub nie ale nawet pozniej bylem w armi i nie pamietalem ktore
to bylo oko.
wszystko bedzie ok, nie martw sie

schodzenie paznokci
Nerwo bóle
pacjenci z łapanki
Opis zdjęcia RTG
Bronchiolitis obliterans - bliższe informacje