zatoki

1. Data: 2005-03-30 20:07:22

Temat: zatoki
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od dłuższego czasu bolą mnie zatoki czołowe, nicnie pomaga, cały czas
wydzielina z tyłu nosa ścieka do gardła, zaczynają mnie już boleć oczy.
Byłam u laryngologa z prześwietleniem i badaniam na alergię ( została
wykluczona) lekarz zalecił zabieg prostowania przegrody nosowej, chciałabym
zapytać czy to jest naprawdę konieczne?
Nie mam żadnych problemów z oddychaniem przez nos, nie czuję w ogóle tej
krzywej przegrody i nie chcę korzystać z tego zabiegu,zresztą nawet się go
obawiam, mogą pozostac jakies blizny; chciałabym wyleczyć sie po poprostu.
jakos nie moge uwierzyć ze ten zabieg przynieise mi jakąs ulgę skoro
oddycham normalnie przez nos, boli mnie tylko bardzo czoło, co o tym
sądzicie?
serdecznie dziękuję
Pozdrawiam
A.

2. Data: 2005-03-30 21:00:01

Temat: Re: zatoki
Od: "Olga" <o...@o...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> krzywej przegrody i nie chcę korzystać z tego zabiegu,zresztą nawet się go

Po zabiegu tego rodzaju nie zostają blizny - jest robiony "od środka".
Ja miałam udrażniane także ujścia zatok - zabieg nazywa sie w skrócie FESS.
Ale o tym, co jest konieczne - decyzduje lekarz, nie grupa dyskusyjna :)
O.

3. Data: 2005-03-31 06:58:07

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od dłuższego czasu bolą mnie zatoki czołowe, nicnie pomaga, cały czas
> wydzielina z tyłu nosa ścieka do gardła, zaczynają mnie już boleć oczy.

W książce rosyjskiego lekarza G. P. Małachowa "Oczyszczanie organizmu" są
opisane sposoby oczyszczania zatok.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2005-03-31 11:29:50

Od: "darek" <a...@a...aa> szukaj wiadomości tego autora

witam,
też mam problemy z zatokami,
po pierwsze to na prześwietleniu rendgenowskim zatok nic nie widać, wiec
dziwię się że laryngolodzy kierują na takie beznadziejne badania
(prawdopodobnie dlatego że jest najtańsze), jak chcesz wiedzieć co się w
twoich zatokach dzieje to wykonaj tomografię komputerową zatok, ale to
troszkę kosztuje, jakieś 300 zł, z tego co piszesz zrozumiałem tyle, że
lekarz laryngolog nie wie co ci jest, a chce ci wykonać zabieg, który ma się
tyle co piernik do wiatraka, niestety, takie są polskie realia medycyny,
radzę ci więc zmienić laryngologa, na takiego co najpierw zdjagnozuje
dolegliwość, a dpopiero potem zaproponuje adekwtne leczenie, a tak z innej
beczki, to widzę że te prostowanie przegrody to jakaś rutyna, wyglada to tak
jakby nic innego nie potrafili robić, tylko prostuja te przergrody, nawet
jak są proste, znam osobe, której strasznie spuchła twarz po takim
prostowaniu przegrody, a dolegliwości z zatokami jak były tak i zostały,

opisywane przez ciebie objawy, to skutki stanu zapalnego w zatokach,
leczenie powinno polegać na usunięciu przyczyny stanu zapalnego, ale prktyka
jest taka, że lekarze prubują usuwać jedynie skutki stanu zapalnego a nie
przyczyny, dlatego takie leczenie do niczego nie prowadzi, w moim przypadku
jak zorientowałem się jak mnie leczą, przestałem brać przepisywane mi leki
(na ironię przy dłuższym stosowaniu prowadzą do patologi błony śluzowej
zatok, przez co pogłębiają stan zapalny) i od tamtej pory czuję się znacznie
lepiej niż w czasie "leczenia", a w celu usuwania pojawiającego się co jakiś
czas stanu zapalnego stosują antybiotyki (mają skutki uboczne, ale nie
niszczą zatok), takie są przykre realia :O(

pozdrawiam i nie daj nabić się w butelkę

5. Data: 2005-04-02 01:46:48

Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta" <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> poprostu. jakos nie moge uwierzyć ze ten zabieg przynieise mi jakąs
> ulgę skoro oddycham normalnie przez nos, boli mnie tylko bardzo czoło,

jeżeli masz "chwilkę" czasu, wyleż się w domu w stabilnych
warunkach -- zero zmian temperatury, zero przewiewów,

niestety dolegliwości zatokowe lubią powracać,
u mnie ciągnęły się dwa, trzy lata; potem kilka lat spokoju,
potem jakieś sporadyczne nawroty, potem znowu spokój...
taka to ich "uroda" ;-)

K.

6. Data: 2005-04-14 09:44:15

Od: "Istvan" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Przychodnia Medycyny Naturalnej KOMED w Warszawie. Maja Błaszczyszyn
może w tej sprawie skutecznie pomagać.
Tel: 628-74-82, lub 628-74-83.
Pozdrawiam

Istvan