Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mi
muw.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Nela Mlynarska <n...@n...security.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject:
Date: Tue, 17 Dec 2002 11:45:08 +0000 (UTC)
Organization: <none>
Lines: 28
Message-ID: <2...@n...tpi.pl>
References: <5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ibooczek.teleinformatica.com.pl
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.tpi.pl 1040125508 3264 213.25.163.4 (17 Dec 2002 11:45:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Dec 2002 11:45:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Halime (MacOSX)/0.9.4a
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:28061
Ukryj nagłówki
v...@o...pl napisał(a):
> Sądzicie nadmierne wymagania rodziców mogą być przyczyną konfliktów z
> nimi kiedy dorosną?
Nie wiem jakie są naukowe aspekty tego zagadnienia. Wiem jak to było w
moim przypadku. Moi rodzice nie mieli żadnych wymagań, ani ambicji jeśli
chodzi o moje osiągnięcia naukowe. A jeśli mieli, to tak niskie, że ne
zdołałam tego zauważyć. Może właśnie dzięki temu dopracowałam się
własnych. Miałam pełną świadomość, że do odrabiania lekcji nikt mnie nie
popędzi, że nikt mnie zgani za zbyt niską średnią ocen, że nikt mi nie
będzie wypominał wyboru kiepskiego kierunku studiów. I poprzeczkę
podnosiłam sobie sama. Sama przeskakiwałam i sama realizowałam swoje
własne marzenia, ambicje. Nie zamieniłabym tego na żaden inny model choć
czasem ciężko i smutno mi było, że nie mam wsparcia rodziców na tej
płaszczyźnie.
Czy zbyt wysokie wymagania mogą być przyczyną konfliktów w dorosłym
życiu. Pewnie mogą. Tak samo jak zbyt niskie, albo jak to, że mama
głaskała bądź nie po głowie. Wiele rzeczy może być przyyczyną konfliktów
albo też nie mieć żadnego wpływu na kontakty dorosłych dzieci i rodziców.
Wszystko zależy od dojrzałości obydwu stron i wzajemnego zrozumienia
swoich intencji.
Pozdrawiam,
Nela
co to jak matematykę studiować zaczęła, to niemal wszyscy pukali się
w czoło ...
|