A kto Lubi POMIDORÓWKĘ ?

1. Data: 2007-04-20 14:07:50

Temat: A kto Lubi POMIDORÓWKĘ ?
Od: "Norbi" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje założyć klub tejże zupy !
Ja oczywiście UWIELBIAM !!!

2. Data: 2007-04-20 14:34:55

Temat: Re: A kto Lubi POMIDORÓWKĘ ?
Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-04-2007 o 16:07:50 Norbi <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Proponuje za?o?yae klub tej?e zupy !
> Ja oczywi?cie UWIELBIAM !!!

Chciałbym być klubowiczem.
Czy trzeba zgłosić przepis?

Antek

3. Data: 2007-04-20 15:27:33

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Antek Laczkowski
Fri, 20 Apr 2007 16:34:55 +0200 napisałeś:

> Czy trzeba zgłosić przepis?

nie trzeba, troll juz nakarmiony...
;)

Marek
Optymista mówi, ze szklanka jest w połowie pełna.
Pesymista mówi, ze szklanka jest w połowie pusta.
Informatyk mówi, ze szklanka jest dwa razy za duża.

4. Data: 2007-04-21 08:01:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Norbi" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> Proponuje założyć klub tejże zupy !
> Ja oczywiście UWIELBIAM !!!

Bierzemy kaczkę mus-kus - po starannym oczyszczeniu (pracowite jest)
gotujemy rosół (standardowe: włoszczyzna, ziele angielskie, liść laurowy,
pieprz ziarnem) - mięso obieramy z kości i kroimy w kostkę, wrzucamy do
rosołu. Zasypujemy ryżem, robimy wyciąg z suszonej papryki słodkiej z
dodatkiem ostrej - musi byc czerwona. Wyciąg najlepiej robi się na smalcu,
ale może to być dowolny tłuszcz - olej, smalec gęsi, a nawet tłuszcz z
gotowania kaczki zebrany z powierzchni. Wsypujemy nań paprykę mieloną,
pilnując, aby nie zbrązowiała - wtedy nie nadaje się do użytku - będzie
gorzka.
Gdy wyciąg (tłuszcz) zaczyna być czerwony dodajemy koncentrat pomidorowy
(słodki - grecki) i szybko mieszając zasmażamy - sok musi być czerwony i
dodajemy do rosołu. Próbujemy smak - jeżeli za mało kwaśny - dodajemy
koncetratu polskiej produkcji z polskich pomidorów lub przecieru domowej
produkcji - są kwaśniejsze niż greckie. Szczyptę wiórków z gałki
muszkatołowej. Można z makaronem - wtedy nie dajemy ryżu, reszta operacji
taka sama, ewentualnie śmietana - co najmniej 30% i siekana zielona
pietruszka.

5. Data: 2007-04-21 08:07:15

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbi" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Proponuje założyć klub tejże zupy !
> Ja oczywiście UWIELBIAM !!!

ja jestem uzalezniona od pomidorowki magdy basset:)

6. Data: 2007-04-21 08:14:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> muszkatołowej. Można z makaronem - wtedy nie dajemy ryżu, reszta operacji
> taka sama, ewentualnie śmietana - co najmniej 30% i siekana zielona

Zwracam uwagę na koncentrat grecki - w puszkach - słodki - ale
fantastycznie czerwony - słońce maluje owoce najlepiej - nie potrzebują
barwiników. Natomiast produkt z krajowych pomidorów - doskonały regulator
kwasowości - zdrowy. Oba doskonale się uzupełniają - operuję na obu, bo nie
znoszę pomidorówki cienkiej i słodkiej. Często, gdy mam z czego (np. swoje
pomidory obrane ze skórki i zapasteryzowane w słoikach) kroję na ćwiartki
lub ósemki i dodaję zupełnie na końcu do pomidorówki...
Znam amatorów czystych pomidorówek (moja aktualna żona) odcedzających
warzywa - nie wyrzucajcie - zmiksowane są doskonałym dodatkiem do sosu
bolońskiego do makaronu, lub bazą do innych sosów - np. do gołąbków.

7. Data: 2007-04-21 08:18:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"siliana" <t...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Norbi" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> ja jestem uzalezniona od pomidorowki magdy basset:)

Spróbuj mojej - kiedyś wieszałem przepisy, ale dzisiejszy - technologia -
dla umiejących gotować jest wystarczającym opisem.
Kaczka mus-kus tp te kaczki, które nie kwaczą, a kaczory mają narośl
czerwoną na dziobie. Mięso jak u dzikich. Inaczej kaczki piżmowe - to zapach
perfum i ........ miłości.

8. Data: 2007-04-21 14:09:46

Od: "-=Elwood=-" <elwood@S_P_A_M_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:
> Bierzemy kaczkę mus-kus [...]- i siekana zielona
> pietruszka.

Jesli Twoje posty będą nadziane takimi fajnymi przepisami to Cie polubię!
Ale jeśli dalej będziesz pierdzielił o życiu na tej grupie to już Cie nie
wyciągnę z KF'u ;-)
Pozdrawiam Cię serdecznie.

P.S.
Kiedyś znajoma francuzka pokazała mi że do rosołu dodaje opaloną nad gazem
cebulkę (nic nowego) ale nadziała tę cebulkę 3 goździkami.
Rosół wyszedł wspaniały. Polecam.

-=Elwood=-

paskudne nalepki
przypalenie na blacie