Ach ten dyktator!

1. Data: 2015-12-03 15:01:42

Temat: Ach ten dyktator!
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś poczułem się gorzej nieco (pewnie zmiana klimatu) więc postanowiłem
poradzić się lekarza.
Pojechałem więc do przychodni przyszpitalnej (żaden tam ostry dyżur) ok.
godziny 9:30 i tam czekałem w rejestracji chyba z 5 minut - była przede
mną jedna osoba.
Tam spisała panienka moje dane (baz żadnych komputerów, peseli etc.),
dała kartę i kazała udać się do gabinetu lekarskiego. Nikogo nie było
przed gabinetem ( a gabinetów kilka było) ale w środku była pacjentka,
więc znowu 5 minut czekania.

Poskarżyłam się pani doktor na kłopoty z oddychaniem, lekki kaszel i
katar, więc ona mnie zbadała starannie, osłuchała, zmierzyła temperaturę
ciśnienie i skierowała na badanie krwi, RTG płuc i EKG.
Trochę mnie wystraszyła, bo zaplanowałem sobie tylko jeden dzień wolnego
od pracy, więc zaprotestowałem i poprosiłem o jakieś uproszczone
badanie, wykluczając serce (bo to mam jak dzwon:), licząc na osłuchanie
i ogląd gardła.
Teraz zaprotestowała pani doktor i gdybym się upierał, podsunęła mi
kartkę z deklaracją rezygnacji z leczenia.

Trudno, uległem pod taką presją.

Szybko więc wypisała mi trzy skierowania (RTG, EKG, morfologia), na
każdym z nich napisała numer gabinetu i kazała przyjść z wynikami.

No coś niebywałego! Najdłużej czekałem na RTG bo były przede mną trzy
osoby, zeszło się ze 30-40 minut!
Ponieważ na wyniki badania krwi trzeba było czekać godzinę (taka
technologia zapewne), więc wróciłem z nimi do lekarza (ta pani, co się
pierwszy raz kontaktowałem) i w sumie wyszedłem po dwóch godzinach z
receptami i życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia:)

Jeśli ktoś pomyślał, że działo to się w prywatnej klinice, to
wyprowadzam z błędu: To ośrodek publicznej opieki zdrowotnej w
peryferyjnym miasteczku na Białorusi.

No, ale Polscy mają za to demokrację a nie dyktaturę, z czego
Białorusini śmieją się do łez :)

Wazelina więc dla dyktatury! :D

P.S. Dlaczego crosspost na kuchnię?
Bo poczytajcie sobie newsy na pręgu :)
Ale żeby w temacie: Jak Wam smakuje szczi (zupa taka)?
Bo mnie bardzo :)

--
Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

2. Data: 2015-12-03 16:44:25

Temat: Re: Ach ten dyktator!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 17:01:42 +0300, Wiesiaczek napisał(a):

> Dziś poczułem się gorzej

Na kłopoty z oddychaniem, lekki kaszel i katar - badanie krwi, RTG płuc i
EKG?
To znaczy po prostu, że niedpowiedzialnie szafuje badaniami (zwłaszcza
chodzi o RTG), narażając zdrowie pacjenta. U nas za komuny tak było.

--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

3. Data: 2015-12-03 17:04:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-12-03 15:01, obywatel Wiesiaczek uprzejmie donosi:
> [...]
>
> Jeśli ktoś pomyślał, że działo to się w prywatnej klinice, to
> wyprowadzam z błędu: To ośrodek publicznej opieki zdrowotnej w

Nie wiem tylko, że Stokrotka ma ważny paszport.

4. Data: 2015-12-03 17:09:02

Od: Stiopa Lichodiejew <v...@k...na.kolyme> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 16:44, Ikselka pisze:

> [...]
> To znaczy po prostu, że niedpowiedzialnie szafuje badaniami (zwłaszcza
> chodzi o RTG), narażając zdrowie pacjenta. U nas za komuny tak było.

Bez przesady - dzisiejsze RTG to ledwie muśnięcie w porównaniu ze
starymi technologiami przeswietleń.
--
Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

5. Data: 2015-12-03 17:15:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 17:09:02 +0100, Stiopa Lichodiejew napisał(a):

> Bez przesady - dzisiejsze RTG to ledwie muśnięcie w porównaniu ze
> starymi technologiami przeswietleń.

Dużo muśnięć w krótkim czasie to już spory wiaterek.

> --
> Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

Owszem.

6. Data: 2015-12-03 17:31:08

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.12.2015 o 19:15, Ikselka pisze:

> Dużo muśnięć w krótkim czasie to już spory wiaterek.

Masz rację, ale i tak jest to nic w porównaniu z innymi zagrożeniami jak
chemia w żarciu, w powietrzu, w szczepionkach (czytałem, czytałem :), etc.

7. Data: 2015-12-03 17:44:36

Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 03.12.2015 17:15, Ikselka wrote:

> Dużo muśnięć w krótkim czasie to już spory wiaterek.

0,1mSV. Czyli tyle co zbierasz naturalnie w 10 dni. Albo 2,5 raza mniej
niż jeden lot międzykontynentalny. Bez przesady:P

Shrek.

8. Data: 2015-12-03 17:54:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 19:31:08 +0300, Wiesiaczek napisał(a):

> Masz rację, ale i tak jest to nic w porównaniu z innymi zagrożeniami jak
> chemia w żarciu, w powietrzu, w szczepionkach (czytałem, czytałem :), etc.

Mówisz tak, bo u nas Ci nie serwują rentgena przy katarze...

9. Data: 2015-12-03 17:55:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 17:44:36 +0100, Shrek napisał(a):

> 0,1mSV. Czyli tyle co zbierasz naturalnie w 10 dni.

Ile razy miałeś katar?

10. Data: 2015-12-03 18:00:15

Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 03.12.2015 17:55, Ikselka wrote:

> Ile razy miałeś katar?

Wiele, a bo co? Myślisz, że oni za każdym razem gdy ktoś ma katar to go
od razu na RTG? Myślę, że skoro u nas działa coś takiego jak karta
pacjenta i wywiad, to u nich też i pewnie się kapną, że miał zrobiony
RTG klaty dwa tygodnie temu i nic nie wykazało.

Shrek

Zupa na kościach jagnięcych...
Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Pao de Queijo