Gotowanie... wody

1. Data: 2015-11-25 12:26:31

Temat: Gotowanie... wody
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytałam na pl.rec.dom , zapytam i tutaj:

Czy to prawda, że czajniki z grzałką ukrytą są głośne, a te z zanurzoną ciche?

Mam taki czajnik:
http://ecsmedia.pl/c/czajnik-elektryczny-bosch-twk-6
004-1-7-l-2400-w-b-iext23639676.jpg
Koszmar! Nie słychać drugiej osoby stojącej 1m ode mnie i mówiącej głośno. Czajnik
szumi, pierdzi, stęka, odgłosy pękania, strzały, stuki.

Czy możecie mi polecić CICHY! czajnik?
- Cena bez znaczenia
- kolor bez znaczenia, ale czerwony/bordowy/purpurowy/wiśniowy najchętniej
- raczej większy 1,3 litra lub więcej (4 osoby)

Kiedyś, dawno temu miałam miniaturowy Tefal (na 1 litr, albo i mniejszy).
Był z grzałką zanurzoną, i nie wydawał żadnego dźwięku poza dźwiękiem odskoczenia
przycisku, gdy już woda się zagotowała.
Czy Tefal dziś tez robi dobre czajniki?
Zastanawiam się nad takim w promocji z jednego z marketów:
http://www.kaufland.pl/webdatenupload/Pdf/PL/KW47_34
61/blaetterkatalog/index.html
Ale martwi mnie to, że na stronie Tefala nie ma takiego modelu:
http://www.tefal.pl/Przygotowanie-posi%C5%82k%C3%B3w
/Czajniki-elektryczne/c/kettles
Polećcie mi proszę _c_i_c_h_y_ czajnik.

Majka

2. Data: 2015-11-25 12:55:19

Temat: Re: Gotowanie... wody
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Majka pytała na pl.rec.dom, zapyta i tutaj:

> Czy to prawda, że czajniki z grzałką ukrytą są głośne, a te
> z zanurzoną ciche?

Tutaj w swoim czasie głośny był pewien czajnik z zanurzaną grzałką.
Ubaw mieliśmy z nim po pachy! To jakiś taki specjalny, z grzałkami
zmienianymi profilaktycznie co pół roku, dla dostarczania pijącym
mikroelementów z galwanizerni. Ku zdrowotnoiści, czy cóś.

> Czy możecie mi polecić CICHY! czajnik?

Czajniki z termosem są ciche. Grzałka w nich ukryta mocno.
Też były tu wzmiankowane, a i wyguglać łatwo. Samowary także
ciche, a jeśli szumią to przyjemnie.

Jarek

--
Dopóki ciebie, ciebie nam pić
Póty jak w niebie, jak w niebie nam żyć

3. Data: 2015-11-25 14:12:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Nov 2015 03:26:31 -0800 (PST), Majka napisał(a):

> Czy możecie mi polecić CICHY! czajnik?

Podobno szklane są ciche - nie wiem, czy wszystkie, ale córka ma jakiś i
jest cichy. Z zakrytą grzałką.
Mój kamionkowy z odkrytą też był, ale go już skasowałam (tridno grzałki
dokupić teraz), mam obecnie blaszany (ze wzgldów eko) - i jest jak Twój.
Mnie ta głośność nie przeszkadza, ot, chwila hałasu i tyle, mogę w tym
momencie nie gadać. Zauwazyłam, że nawet niewielka ilość kamienia czyni go
głośniejszym, więc bardzo pilnuję czystości grzałki.
--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

4. Data: 2015-12-01 19:46:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <k...@g...com> wrote in message
ps.com...
> [...]
> Koszmar! Nie słychać drugiej osoby stojącej 1m ode mnie i mówiącej głośno.
> Czajnik szumi, pierdzi, stęka, odgłosy pękania, strzały, stuki.

Majka, mam podobny czajnik, mój jest od firmy Braun i też ma płaskie denko a
pod nim grzałkę ukrytą. I powiem Ci, że zauważyłem głośność mojego narasta
wraz z narastaniem warstweki kamienia na dnie.
Wystarczy rozpuścić kamień octem lub specjalnym środkiem do rozpuszczania
kamienia kotłowego i czajnik cichnie.

Zerknij na denko swojego czajnika i upewnij się że jest na całej powierzchni
czyste, metaliczne, błyszczące.
Utrzymywanie czajnika w czystości ma jeszcze jedną zaletę: tracisz mniej
energii elektrycznej na podgrzewanie wody.

Co do wyboru to ja ZDECYDOWANIE polecam taki z ukrytą grzałką pod płaskim
dnem, bo ma on dla mnie główną zaletę: nie wymaga dużej ilości wody do
bezpiecznej pracy - jak chcę zrobić JEDEN kubek herbaty to mogę zagotować w
nim tyle tylko wody ile potrzebuję a nie 3/4 litra aby mieć pewność ze
grzałka jest zanurzona. Cały proces gotowania takiej małej ilości wody trwa
mniej niż minutę i zużywa mikroskopijne ilości energii elektrycznej.

Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Pao de Queijo
Rosół wieprzowy
Bulgur