Rosół wieprzowy

1. Data: 2015-11-21 12:02:36

Temat: Rosół wieprzowy
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie.

Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2015-11-21 12:18:12

Temat: Re: Rosół wieprzowy
Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-11-21 o 12:02, wolim pisze:
> No właśnie.
>
> Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

U mnie w domu w tradycji jest tylko wołowy, cielęcy, drobiowy w
rozmaitych tego kombinacjach. Pewnie w innych domach inaczej, skoro
gugiel pokazuje kilkaset tysięcy wyników "rosół wieprzowy". Więc jednak
jada się.
--
B.

3. Data: 2015-11-21 12:23:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-21 12:02, obywatel wolim uprzejmie donosi:
> No właśnie.
>
> Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

Skoro polędwica z indyka...

4. Data: 2015-11-21 14:11:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-21 o 12:02, wolim pisze:
> No właśnie.
>
> Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

A kto broni, jeśli Ci smakuje?

IMO na wieprzowinie o wiele lepsza ogórkowa, pomidorowa lub krupnik.

Ewa

5. Data: 2015-11-21 17:05:16

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.11.2015 o 14:18, bbjk pisze:

> [...]
> rozmaitych tego kombinacjach. Pewnie w innych domach inaczej, skoro
> gugiel pokazuje kilkaset tysięcy wyników "rosół wieprzowy". Więc jednak

Szczególnie następnego dnia gdy się zsiądzie w miseczce, pokropi się go
octem i pokroi w kostkę... a do tego dobry bimberek.... mniammm... :)

--
Wiesiaczek (dziś z ????i?a - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

6. Data: 2015-11-21 18:34:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2015 12:23:20 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-11-21 12:02, obywatel wolim uprzejmie donosi:

> Skoro polędwica z indyka...

To jak jaja od byka.

--
XL
http://niepoprawnipolitycznie.com/zdychaj-francjo-dl

7. Data: 2015-11-21 18:34:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2015 14:11:47 +0100, FEniks napisał(a):

> A kto broni, jeśli Ci smakuje?
>
> IMO na wieprzowinie o wiele lepsza ogórkowa, pomidorowa lub krupnik.

Krupnik NAJ - na gęsim skrzydle.

8. Data: 2015-11-21 18:38:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2015 19:05:16 +0300, Wiesiaczek napisał(a):

> Szczególnie następnego dnia gdy się zsiądzie w miseczce, pokropi się go
> octem i pokroi w kostkę... a do tego dobry bimberek.... mniammm... :)

Bo to taki "rosół" z nóżek. Ja obowiązkowo dodaję przednie goloneczki -
ktoję takie rozgotowane mieso i skórkę do galarety wraz z marchewką.
Czystej galarety (sztamu) nie lubimy, muszą to być tzw zimne nóżki, czyli
zestalona galareta z nóżek i golonki z zawieszonym w niej drobno krojonym
mięsem.

9. Data: 2015-11-21 19:33:34

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

Podobno nie zdrowy. Ja najczęściej drobiowy uznaję.
Wołowe rosołowe spszedają z kością,
a wywary z kości też nie najzdrowsze.

Podobno za tłusty, ale właściwie,
jak gotuję osobno mięso wiepszowe
(np by po ugotowaniu pokroić i dodać do bigosu, albo zmielić do czegoś)
to zostaje woda rosołowa i robię na tym pewnie coś bo mi nie pszejdzie
wylać.
Ale to żadkość, bo takie potrawy za pracowite.

--
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

10. Data: 2015-11-21 20:23:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Nov 2015 12:02:36 +0100, wolim napisał(a):

> No właśnie.
>
> Dlaczego nie rosół na wieprzowinie?

Bo cuchnie.

--