Chińskie grzybki..

1. Data: 2015-11-12 02:33:58

Temat: Chińskie grzybki..
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu kupiłem w markecie "mieszanka grzybów chińskich". Muun, shitake i..
No właśnie kurna co ?! Grzybki w kolorze blond, wygląd coś jakby "trwała" od
fryzjerki, po namoczeniu PUCHNĄ bardzo mocno, po podsmażeniu w łoku są takie "crispy"
i po mojemu ZAJE..... Cholera, jak te grzybki się nazywają i gdzie je kupić?

2. Data: 2015-11-12 18:53:22

Temat: Re: Chińskie grzybki..
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-12 02:33, obywatel s...@g...com uprzejmie donosi:
> [...]
i po mojemu ZAJE..... Cholera, jak te grzybki się nazywają i gdzie je kupić?

Może smardz tajlandzki?

3. Data: 2015-11-13 06:59:14

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-11-12 o 18:53, Qrczak pisze:

> Może smardz tajlandzki?

Celowałabym w żagwicę listkowatą, łac. Grifola Frondosa, rośnie i u nas
w lasach, popularna w kuchni azjatyckiej i zwana też maitake, uważana za
"grzyb witalny", leczniczy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagwica_listkowat
a#/media/File:Eikhaas.JPG

Gdyby ktoś chciał pohodować, tak to wygląda, rzeczywiście, jak trwała od
fryzjera http://www.cnseed.org/maitake-grifola-frondosa.html
--
B.

4. Data: 2015-11-13 17:14:00

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-13 06:59, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> [...]
a#/media/File:Eikhaas.JPG

> Gdyby ktoś chciał pohodować, tak to wygląda, rzeczywiście, jak trwała od

Też o niej myślałam, ale bardziej sugerowałam się tym: "w kolorze
blond", a czy maitake jest blond... nie wiem...

5. Data: 2015-12-12 06:33:39

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 13 listopada 2015 06:59:10 UTC+1 użytkownik bbjk napisał:

> Gdyby ktoś chciał pohodować, tak to wygląda, rzeczywiście, jak trwała od
> fryzjera http://www.cnseed.org/maitake-grifola-frondosa.html

Te z dolnego obrazka są bardzo podobne, ale te co miałem były całkiem w kolorze
świńskiego blondu.

6. Data: 2015-12-12 07:28:35

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-12-12 o 06:33, s...@g...com pisze:

> Te z dolnego obrazka są bardzo podobne, ale te co miałem były całkiem w kolorze
świńskiego blondu.

A może są różne warianty kolorystyczne w ramach gatunku, jak np. u
boletusów, zdarzają się osobniki tak jasne, że niemal białe aż po
ciemnobrązowe?
Ale nie upieram się, że to ten właśnie gatunek, ze znanych mi
najbardziej się zgadzał w opisie.
--
B.

Niby musztarda