Zupa na kościach jagnięcych...

1. Data: 2015-12-01 09:33:34

Temat: Zupa na kościach jagnięcych...
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robił ktoś?
Pomidorową na ten przykład - ma to w ogóle jakiś sens sens czy nie
bałdzo? :3
--
Pozdrówki
Anai

2. Data: 2015-12-01 11:44:33

Temat: Re: Zupa na kościach jagnięcych...
Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-12-01 o 09:33, Anai pisze:
> Robił ktoś?
> Pomidorową na ten przykład - ma to w ogóle jakiś sens sens czy nie
> bałdzo? :3

Górale robią, choć chyba nie na samych kościach, tylko z mięsem, taka
kwaśnica na jagnięcych żeberkach jest pyszna.
--
B.

3. Data: 2015-12-01 12:42:31

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.12.2015 o 11:44, bbjk pisze:

> Górale robią, choć chyba nie na samych kościach, tylko z mięsem, taka
> kwaśnica na jagnięcych żeberkach jest pyszna.

O, dziękuję :)
Tak też chyba właśnie zrobię (w zasadzie już robię), bo znalazłam
wprawdzie parę przepisów w internetach ale albo mi coś nie pasuje, albo
zawierają takie składniki, których część moich domowników nie ruszy :/
Ech...
Te kości jagnięce mięsa faktycznie wiele na sobie nie mają, ale
dorzuciłam jeszcze kawałek mięsa od schabu i kawałek wędzonego boczku -
myślę, że postne nie będzie :D

4. Data: 2015-12-01 14:17:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 09:33:34 +0100, Anai napisał(a):

> Robił ktoś?
> Pomidorową na ten przykład - ma to w ogóle jakiś sens sens czy nie
> bałdzo? :3

Zależy, jak młode jagnię - bo jak "mleczne", to mięso jeszcze nie ma tego
charakterystycznego zapaszku, który mógłby niektórym w delikatnych zupach
przeszkadzać. Natomiast jagnięcina, a nawet "dorosła" baranina (ale
oczywiście ze skopów), bardzo nadają się do gotowania wszelkich potraw z
kapusty słodkiej i kiszonej.

--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

5. Data: 2015-12-01 14:39:34

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.12.2015 o 14:17, Ikselka pisze:

> [...]
> przeszkadzać. Natomiast jagnięcina, a nawet "dorosła" baranina (ale
> oczywiście ze skopów), bardzo nadają się do gotowania wszelkich potraw z

Dość młoda, ale jak bardzo tego nie jestem w stanie okreslić - mleczne
chyba nie było, bo zapaszku trochę ma...
Cały jagniak po uboju (bez głowy) ważył jakieś 12-13 kg.
Wybrałam coś na kształt kwaśnicy, na razie się warzy - zobaczymy jak
wyjdzie :D

6. Data: 2015-12-01 15:49:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 14:39:34 +0100, Anai napisał(a):

> [...]
> Cały jagniak po uboju (bez głowy) ważył jakieś 12-13 kg.
> Wybrałam coś na kształt kwaśnicy, na razie się warzy - zobaczymy jak

Z kapustą na pewno wyjdzie dobrze.

7. Data: 2015-12-04 13:22:37

Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-01 o 09:33, Anai pisze:
> Robił ktoś?
> Pomidorową na ten przykład - ma to w ogóle jakiś sens sens czy nie
> bałdzo? :3

Jasne że ma sens. Napisz jednak jaki był efekt tego eksperymentu.

8. Data: 2015-12-04 15:19:21

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.12.2015 o 13:22, Trybun pisze:

> Jasne że ma sens. Napisz jednak jaki był efekt tego eksperymentu.
Heh... - zupa wyszła dobra,jagnięcina w niej delikatnie, ale wyczuwalna,
jednakowoż dominującym był smak kiszonej kapusty ;)

9. Data: 2015-12-04 19:47:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Dec 2015 15:19:21 +0100, Anai napisał(a):

> Heh... - zupa wyszła dobra,jagnięcina w niej delikatnie, ale wyczuwalna,
> jednakowoż dominującym był smak kiszonej kapusty ;)

W pomidorowej?
;-P

--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

10. Data: 2015-12-05 13:28:59

Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-04 o 15:19, Anai pisze:

> Heh... - zupa wyszła dobra,jagnięcina w niej delikatnie, ale
> wyczuwalna, jednakowoż dominującym był smak kiszonej kapusty ;)

A pomidorowa? Zasadniczo baranina pasuje do pomidorów. Na Bałkanach
wszystko jedno w jakiej postaci, szaszłyki, czy cały baran pieczony itp
podawane są z sałatkami pomidorowymi.

Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Pao de Queijo
Rosół wieprzowy