Az do przesady

1. Data: 2000-03-26 16:38:12

Temat: Az do przesady
Od: "Krzysztof Kubras" <w...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawialem sie czy miedzy dwojga ludzmy(mam na mysli kobiete i mezczyzne)
moze zajsc tak wielkie uczucie ze przez nie moga razem ze soba byc ???
Jesli uczucie ktore ogarnia dwoje ludzi nazywamy miloscia to w takim razie
czym tamto jest ???(burza hormonow ?) Czy zauroczenie soba wytwarza lub
powoduje jakies zahamowania emocjonalne, psychiczne. Jak sie do tego
ustosunkujecie ??

1. Data: 2000-03-26 18:56:25

Temat: Odp: Az do przesady
Od: "Mt. Benerit" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czym tamto jest ???(burza hormonow ?) Czy zauroczenie soba wytwarza lub
> powoduje jakies zahamowania emocjonalne, psychiczne. Jak sie do tego

Zerknij na dyskusję "Miłość a zauroczenie"
Co do hormonów to poczytaj o serotoninie.

Mateusz Benerit

1. Data: 2000-03-27 05:50:16

Temat: Re: Odp: Az do przesady
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Mar 2000, Mt. Benerit wrote:

> Zerknij na dyskusję "Miłość a zauroczenie"
> Co do hormonów to poczytaj o serotoninie.

A coz serotonina ma tu do rzeczy, jesli mozna zapytac?

1. Data: 2000-03-27 06:47:39

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz K. Grzeca" <m...@i...pl> writes:

> A coz serotonina ma tu do rzeczy, jesli mozna zapytac?

o ile dobrze pamietam to stwierdzono jej podwyzszone wydzielanie u
osob zakochanych.
generalnie, zakochanie sie to chemia...

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-27 09:23:14

Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Mar 2000 n...@p...ninka.net wrote:

> o ile dobrze pamietam to stwierdzono jej podwyzszone wydzielanie u
> osob zakochanych.

raczej obnizone. w dodatku to raczej podwyzszony poziom katecholamin
(i to tez tylko skutek; to samo uzyskuje sie po zjedzeniu kawalka
czekolady, albo wypiciu kawy). uklad neuronow 5-HT wplywa na
wygaszenie aktywnosci emocjonalnej i fizycznej (np. w czasie
zasypiania) - to zdecydowanie nie symptomy zakochania :-)

> generalnie, zakochanie sie to chemia...

oczywiscie, czy ktokolwiek ma co do tego watpliwosci?

1. Data: 2000-03-27 11:01:26

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

> oczywiscie, czy ktokolwiek ma co do tego watpliwosci?

No ja odnosze wrazenie ze niektorzy to dorabiaja jakas mistyczna
teorie do tego...

(inna sprawa ze czasami to naprawde niesamowite odczucie...)

1. Data: 2000-03-27 18:05:32

Temat: Odp: Odp: Az do przesady
Od: "Mt. Benerit" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ja odnosze wrazenie ze niektorzy to dorabiaja jakas mistyczna
> teorie do tego...
>
> (inna sprawa ze czasami to naprawde niesamowite odczucie...)

Chemia i coś mistycznego? Dlaczego odrzucać jedno rozwiązanie? Dlaczego
nie przyznać, że miłość to zwykłe reakcje w mózgu oraz niezwykłe odczucia.

"Teza, antyteza, synteza"

Mateusz Benerit

1. Data: 2000-03-27 18:24:25

Temat: Re: Odp: Odp: Az do przesady
Od: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Mar 2000 18:05:32 GMT, "Mt. Benerit" <b...@c...pl>
wrote:

> [...]

Dokladnie. To mnie wlasnie zawsze dziwi, kiedy ktos mowi, ze milosc to
chemia i juz po sprawie. Przeciez koniec koncow chemia jest wszystko
co chemia potrafi opisac. Tak samo mozna powiedziec, ze sniadanie to
tylko troche atomow. Kwestia poziomu opisu, ale taki opis bedzie
redukcjonistyczny. Czym innym doznanie, a czym innym opis. Milosc to
nie jest chemia, milosc da sie zredukowac do opisu chemicznego
(obcinajac przy tym cala reszte).

Bobas200
.,.,.,.,.,.
icq# 4961902
mail : p...@a...net
strona : http://www.astercity.net/~pawel7
'a man's gotta do what a man's gotta do'

1. Data: 2000-03-28 09:24:24

Temat: Odp: Odp: Odp: Az do przesady
Od: "Choosod" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> redukcjonistyczny. Czym innym doznanie, a czym innym opis. Milosc to
> nie jest chemia, milosc da sie zredukowac do opisu chemicznego

:)))))))

Czytalem tą dyskusję od początku i coraz bardziej się dołowałem.
miłość, uczucie = chemia
bleeee...
Miło, że ktoś broni pojęcia miłości i nie odziera go z romantyczności.

1. Data: 2000-03-28 10:17:56

Temat: Re: Re: Odp: Odp: Az do przesady
Od: A s t e c SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Choosod wrote:
> Czytalem tą dyskusję od początku i coraz bardziej się dołowałem.
> miłość, uczucie = chemia
> bleeee...
> Miło, że ktoś broni pojęcia miłości i nie odziera go z romantyczności.

Bo nie czytacie uważnie.
ZAKOCHANIE to chemia, natomiast MIŁOŚĆ ciągle pozostaje
niezbadana.

pozdrawiam
Arek

--
Pierwsza polska bajka animowana 3D !
http://www.elita.pl/swojaki/

Odp: Zerwanie
smierc
Sztuczna Inteligecja
Pajonk's Back
Socjologia lub psychologia zaocznie w Krakowie