Bardzo ważne pytanie do lekarzy !

1. Data: 2000-11-15 20:23:08

Temat: Bardzo ważne pytanie do lekarzy !
Od: Mysza <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego po z?amaniu kr?gos?upa i uszkodzeniu rdzenia lekarze nie robi?
operacji natychmiast tylko po 2 dobach. Przecie? w takim przypadku czas
jest najwa?niejszy i operacje wykonuje si? jak najszybciej a nie za 2
dni.
Myœl? ?e w moim przypadku nie by?o ?adnych przeciw wskaza? ?eby wykonaae
operacj?. Byae mo?e gdyby natychmiast wykonano mi operacj? (po 4 godz. od
wypadku by?em gotowy do operacji) dzisiaj bym chodzi? albo przynajmniej
rusza? palcami. A tak do dzisiaj od momentu wypadku nic sie nie
zmieni?o.
Czy s? jakieœ szanse na chocia? cz?œciowy powrót do zdrowia, o ile wiem
to chyba nie. Ale mo?e jakaœ operacja czy coœ, nie wiem.
Z góry dzi?ki za odp.

_________________
www.mysza.hg.pl

2. Data: 2000-11-16 07:51:17

Temat: Re: Bardzo ważne pytanie do lekarzy !
Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zieliński) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest najwazniejszy i operacje wykonuje sie jak najszybciej a nie za 2
> dni.
> Mysle ze w moim przypadku nie bylo zadnych przeciw wskazan zeby wykonac
> operacje. Byc moze gdyby natychmiast wykonano mi operacje (po 4 godz. od
> wypadku bylem gotowy do operacji) dzisiaj bym chodzil albo przynajmniej
> ruszal palcami. A tak do dzisiaj od momentu wypadku nic sie nie
> zmienilo.
> Czy sa jakies szanse na chociaz czesciowy powrót do zdrowia, o ile wiem
> to chyba nie. Ale moze jakas operacja czy cos, nie wiem.

Nie wiem, jaka miales(-as) operacje i jak wygladaly wyniki badan
pooperacyjnych. Oczywiscie czas jest czesto najwazniejszy. Ale w naszym
biednym kraju czasami trzeba czekac na sprzet do operacji i do stabilizacji,
ktory nie lezy i nie czeka w kazdym szpitalu, tylko jedzie na zamowienie
tam, gdzie jest potrzebny. A Kasy Chorych i tak nie placa za te narzedzia i
materialy do kregoslupa.
Poprawa stanu neurologicznego czesto nastepuje bardzo powoli, miesiacami.
Najwazniejsza jest teraz dobra i dlugotrwala rehabilitacja.

Pozdrawiam i trzymam kciuki :)

Piotr Zielinski

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

3. Data: 2000-11-17 13:36:59

Od: Mysza <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zieliński napisał(a):

> Nie wiem, jaka miales(-as) operacje i jak wygladaly wyniki badan
> pooperacyjnych. Oczywiscie czas jest czesto najwazniejszy.

Miałem normalną operację kręgosłupa jak każdy po złamaniu kręgosłupa.
Odbarczenie rdzenia, usztywnienie kręgów wycinkiem kości z biodra.
Wyniki badań były chyba dobre. Ale chodzi mi o to dlaczego nie zrobiono
operacji zaraz po przybyciu do szppitala. Przecież im prędzej nastawi
się kręgosłup i odblokuje rdzeń to jest o wiele większa szansa na powrót
do zdrowoia niż zrobienie tej operacji w 40 godz. po wypadku. W
telewizji zawsze słyszę że najważniejsze jest jak najszybciej znaleźć
się na stole operacyjnym. Wtedy są największe szanse.

> [...]
> tam, gdzie jest potrzebny. A Kasy Chorych i tak nie placa za te narzedzia i

Wypadek miałem w '97 więc kas chorych nie było i nie było żadnego
problemu ze sprzętem.

> Poprawa stanu neurologicznego czesto nastepuje bardzo powoli, miesiacami.
> Najwazniejsza jest teraz dobra i dlugotrwala rehabilitacja.
>
> Pozdrawiam i trzymam kciuki :)
>
> Piotr Zielinski

Co masz na myśli "dobra rehabilitacja" bo długotrwała to wiem ? Jestem
gotów znieść wszystko żeby tylko stanąć na nogi. Mogę dużo ćwiczyć ale
nie mogę się do tego zmusić. Jak masażystka przyjdzie to mnie zmusza i
ćwiczę.
Myślę że ok. 8 h ćwiczeń dziennie mogłoby przynieść skutki. Ale ktoś
powinien przychodzić i to poprowadzić, a w Polsce niestety czegoś
takiego nie ma. A szkoda bo dzięki temu może więcej ludzi (szczególnie
młodych) mogłoby znowu zacząć chodzić.
Powinny być odpowiednie sanatoria rehabilitacyjne dla osób po złamaniu
kręgosłupa, a w nich 8 godz. ćwiczeń dziennie (oczywiście z przerwami)
dla każdego przez 5 dni w tyg. Wiem że mocno to brzmi ale tylko coś
takiego dawałoby szansę na powrót do poprzedniego stanu zdrowia (chociaż
częściowo). Szkoda że ten pomysł nie ma żadnych szans na realizacje.

Jesteś lekarzem w tej dziedzinie ?
Dzieki za odp.
(Mysza to Artur)

Buty+wkladki ortopedyczne ?
Apel do Zarzadu Szpitala "Bukowiec" w Kowarach (pow. jeleniogorski).
lek na przeziębienie
krew
Benzyna i zatoki