Bekon a boczek

1. Data: 2005-09-04 13:34:35

Temat: Bekon a boczek
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dzisiaj rano na śniadanie robiłem jajcarnię z szynką. Ale przyszło mi do
głowy pytanie następujące: czym różni się bekon od boczku?
W archiwum grupy znalazłem jak dotąd dwie odpowiedzi, które jednak nie
do końca mnie satysfakcjonują:
1. "Boczek - mięso z boku wieprza, dolna część półtuszy wieprzowej.
Bekon - półtusza wieprzowa lub jej część, pochodząca z młodych tuczników
mięsnych, odpowiednio obrobiona i peklowana." --> nie jestem pewien, czy
bekon to _tylko_ ten kawałek, który pochodzi z _młodych_ (a nie innych)
tuczników i czy do tego sprowadza się różnica; poza tym taka definicja
bekonu - pomijając 'wiek' tucznika - zawiera chyba w sobie tę pierwszą
(półtusza wieprzowa lub jej część).
2. Bekon: grzbietowa część bekonu (półtuszy wieprzowej) --> czyli
różnica jest w tym, z którą częścią półtuszy mamy do czynienia; która
część wieprzka jest zatem boczkiem?

Mógłby mi ktoś łopatologicznie i ze 100% pewnością wyjaśnić (a najlepiej
- pokazać na obrazku) różnicę pomiędzy bekonem a boczkiem?

PWZ

2. Data: 2005-09-04 13:38:10

Temat: Re: Bekon a boczek
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał:

(...)
> Mógłby mi ktoś łopatologicznie i ze 100% pewnością wyjaśnić (a najlepiej
> - pokazać na obrazku) różnicę pomiędzy bekonem a boczkiem?

I jeszcze jedno: dlaczego w języku angielskim nie ma (chyba) takiego
podziału? Bekon/boczek = 'becon' i tyle (o ile się nie mylę).

PWZ

3. Data: 2005-09-04 14:17:45

Od: "Duzy Mis" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> Mógłby mi ktoś łopatologicznie i ze 100% pewnością wyjaśnić (a najlepiej
> - pokazać na obrazku) różnicę pomiędzy bekonem a boczkiem?

Tak ktoś by pewnie mógł. Na grupie jest "wielu uczynnych ktosiów".
Tak samo jak ktoś odpowiedział na post o "rybach w smazalni".

Duży Miś

4. Data: 2005-09-04 14:27:22

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duzy Mis napisał:

> Tak samo jak ktoś odpowiedział na post o "rybach w smazalni".

No wiesz, jest chyba różnica pomiędzy pytaniem o panierkę (jajko+mąka)
do ryby a pytaniem o części półtuszy wieprzowych...

PWZ

5. Data: 2005-09-04 14:57:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 04 Sep 2005 15:34:35 +0200, Piotr Zawadzki

> [...]
>
>Mógłby mi ktoś łopatologicznie i ze 100% pewnością wyjaśnić (a najlepiej
>- pokazać na obrazku) różnicę pomiędzy bekonem a boczkiem?

Prawde mowiac nie znam odpowiedzi....w zasadzie, to to, co w
Polsce istnieje jako boczek jest mocno pasiaste w tlusto-chude
paski. To tu wystepuje jako streaky bacon - czyli...pasiasty
boczek...to, co w Polsce sie przyjelo jako bekon to back bacon,
ktory ma duza czesc swoja chuda - taki owal, z doczepiona noga ze
streaky bacon czyli pasiasta noga....czy klarownie pisze? :PP

poza tym jest jeszzcze middle bacon.....

Ale musze powiedziec, ze nawet z tego najtlustrzego, streeaky,
albo z kawlakow nieksztaltnych, ktore sprzedaja i ja chetnie
kupuje, nie da sie wyropic smalcu ze skwarkami...za chudy dran!

jesli chodzi o zrodloslowy, tlumaczenia etc, to nie wiem, mimo
zem filololog

Pierz a czasem trys
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-09-04 15:27:04

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał:

> to, co w Polsce sie przyjelo jako bekon to back bacon,
> ktory ma duza czesc swoja chuda - taki owal, z doczepiona noga ze
> streaky bacon czyli pasiasta noga....czy klarownie pisze? :PP

Wlasnie tak mi sie kojarzyl zawsze bekon - jako kawal swinskiego miecha
"z noga", wiszacy na sznurku.

> Ale musze powiedziec, ze nawet z tego najtlustrzego, streeaky,
> albo z kawlakow nieksztaltnych, ktore sprzedaja i ja chetnie
> kupuje, nie da sie wyropic smalcu ze skwarkami...za chudy dran!

Ha! Pewnie zbyt dobrej jakosci jest :-)

PWZ

7. Data: 2005-09-04 15:29:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 4 septembre 2005 ŕ 16:27:22, dans <dff08i$lnm$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> No wiesz, jest chyba różnica pomiędzy pytaniem o panierkę (jajko+mąka)
> do ryby a pytaniem o części półtuszy wieprzowych...

Nie sadze zeby to bylo pytanie o panierke.

--
Niesz

8. Data: 2005-09-04 16:04:21

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz, jest chyba różnica pomiędzy pytaniem o panierkę
> (jajko+mąka)
> do ryby a pytaniem o części półtuszy wieprzowych...

Różnica przede wszystkim jest taka, ze pytanie o półtusze Ty zadałeś, a
na pytanie o CIASTO do ryb Ty (być może w Twoim mniemaniu nawet
dowcipnie) odpowiedziałeś :>
Ania
--
~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~
*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*

9. Data: 2005-09-04 16:07:23

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał
w wiadomości news:6k2mh152t2e0mkgpveb9f33cdocm6t8d0p@4ax.com...

> Ale musze powiedziec, ze nawet z tego najtlustrzego,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Wiem, że jestem wredna i się pierdół czepiam, ale to dlatego, ze czytam
i własnym oczom nie wierzę :)))
To literóffka, prawda???

Ania

10. Data: 2005-09-04 18:19:18

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki <p...@f...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Mógłby mi ktoś łopatologicznie i ze 100% pewnością wyjaśnić (a najlepiej
> - pokazać na obrazku) różnicę pomiędzy bekonem a boczkiem?

Po mojemu jest tak:
- boczek i bekon to te same kawałki mięsa
- różnica zasadnicza polega na tym, że mówiąc bekon myślimy już o mięsie
przetworzonym: w każdej definicji bekonu jest mowa o np. peklowaniu. Mówiąc
boczek musimy dodać: surowy czy wędzony.

Bekon to peklowany boczek!

Ciasto marchewkowe - pomocy (jak zetrzeć marchewkę)
ryby w smazalni
Chefmoz
płyta czy indukcja?
witam po przerwie:))