Błędy przy pieczeniu chleba pszennego

31. Data: 2015-02-10 20:33:06

Temat: Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 18:58:21 +0100, Trefniś napisał(a):

> No już nie chciałem szaleć - kto uwierzyłby w "zjadliwy" chleb dwu-
> trzytygodniowy.
> :)

Toć przecież na wsi kiedyś pieczono chleb dosyć rzadko - i był OK. Sama
pamiętam,jak Babcia piekła - gdzieś tak raz w miesiącu, czasem dwa.

32. Data: 2015-02-10 20:34:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 12:10:39 -0600, Pszemol napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Oszacuj z grubsza ile ich było: 2? 20? 200? 2000?

A jaka liczba Cię satysfakcjonuje? //jakie żądanie, taka odpowiedź

33. Data: 2015-02-10 20:35:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 19:29:47 +0100, Trefniś napisał(a):

> To oczywiście eufemizm - chleb bez drożdży na zakwasie to naprawdę dla
> niektórych rzecz godna aszacunku!
> Ikselka miewa gorsze dni, jak każdy.

Ale chleb na SAMYM zakwasie piekę. I mi wychodzi - niezależnie od liczby
karbów na futrynie :->

34. Data: 2015-02-10 20:37:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> A jaka liczba Cię satysfakcjonuje?

Prawdziwa lub najbliższa prawdziwej.
Np. 52 tygodnie w roku, jak od roku pieczesz chleb raz
w tygodniu będziesz mieć około 50 chlebów za paskiem...

> //jakie żądanie, taka odpowiedź

Wijesz się strasznie aby nie udzielić ŻADNEJ konkretnej odpowiedzi.
Dlaczego? Czy z Twoimi chlebami jest tak jak z filmem Ida?

35. Data: 2015-02-10 20:40:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message

> Pszemol, szkoda czasu.

XL jest znana na wszystkich grupach z tego, że ma na kazdy temat
opinię eksperta, z tym że ten ekspert jest tylko teoretyczny - nawet na
temat filmu IDA miała wyrobione zdanie, mimo że filmu nie widziała...
Więc sądzę, że te porady o pieczeniu chleba to też z jakiegoś bloga
nieumiejętnie interpretuje, bo nie ze swojej kuchni - brzmią one
bzdurnie przecież i dla mnie i dla Ciebie. Widać że nie wie o czym plecie.

> Każdy widzi, że pieczenie masz opracowane w stopniu
> "średniozaawansowanym ze wskazaniem na zaawansowanie".

Weź przestań - jestem bardzo początkujący.

> To oczywiście eufemizm - chleb bez drożdży na zakwasie to
> naprawdę dla niektórych rzecz godna aszacunku!

Niepotrzebnie przecież...

> Ikselka miewa gorsze dni, jak każdy.

Jestem na grupach na których ona się udziela od bardzo niedawna,
pewnie dlatego jeszcze nie doświadczyłem tych lepszych dni...

> Śmieszniejsze jest to, że niektórzy nie wierzą w istnienie "dzikich"
> drożdży - wszystkie piekarskie trzeba kupować w sklepie...
> Pewnie uciekły ze sklepu i kilka osób (w tym my obaj) używamy tych
> uciekinierów...
> :)

Ludzie są różni - niektórzy wolą wierzyć w to co im pasuje wierzyć.

36. Data: 2015-02-10 20:44:31

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> Żytni na zakwasie (taki półrazowy) może i trzy wytrzymać.
> Mnie się kiedyś połówka takiego zabunkrowała w chlebaku, trochę
> przysuszony był, ale nic poza tym.

A w czym przechowujesz chleb?
Jakiś worek papierowy? Worek z folii plastikowej? Szmatka? :-))

I kiedy po upieczeniu rozkrawać/pakować można już spokojnie?

> Natomiast przed zjadamiem świeżego jeszcze ciepłego przestrzegam. Bochenek
> znika w oka mgnieniu.

:-) za późno te Twoje ostrzeżenia... :-)))

> U nas ze względu na spożycie i inne pozakuchenne zajęcia piekę raz w
> miesiącu, na dwa wsady do piekarnika, w tzw. gęsiarce i trzech dużych
> keksówkach.

:-)

> Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie - żeby
> cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Dobre.

37. Data: 2015-02-10 20:47:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No już nie chciałem szaleć - kto uwierzyłby w "zjadliwy" chleb dwu-
> trzytygodniowy.
> :)
> Ale rzeczywiście białe chleby są troszkę krócej smaczne (każdy spodziewa
> się chrupkości).
> Razowe (w tym żytnie) na zakwasie to długodystansowce :)

Jak chleba nie rozkroisz i jest otoczony skórą to pewnie i schnie wolniej
i się żadna pleśń go nie chwyci jak będzie w przewiewnym miejscu a nie
jakimś worku foliowym dwa tygodnie - wtedy pleśń murowana.

38. Data: 2015-02-10 20:57:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 13:47:26 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
> i się żadna pleśń go nie chwyci jak będzie w przewiewnym miejscu a nie
> jakimś worku foliowym dwa tygodnie - wtedy pleśń murowana.

No i tu oto Panie Początkujący - jeśli chodzi o PRAWDZIWY chleb na zakwasie
to przez bardzo długi czas nie ma mowy o pleśni, gdyż pleśń nie lubi TAK
kwaśnego środowiska. Idź liczyć te karbki - ale po poziomie Twej wiedzy o
chlebie nie sądzę, aby ich tam było więcej niż 10, więc moze daruj sobie.

39. Data: 2015-02-10 20:57:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> chlebie nie sądzę, aby ich tam było więcej niż 10, więc moze daruj sobie.

Jakie pH ma Twój chleb?

40. Data: 2015-02-10 20:58:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 13:37:13 -0600, Pszemol napisał(a):

> Wijesz się strasznie aby nie udzielić ŻADNEJ konkretnej odpowiedzi.
> Dlaczego? Czy z Twoimi chlebami jest tak jak z filmem Ida?

Wiję się? Po prostu jestem leniwa. Liczyć misię nie chce i to jeszcze w TAK
zbożnym (he he) celu jak Twoje widzimisia różne.

Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek
gold dust and bars for sale
Re: Sterylna kuchnia Ikselki