Ból kolana i nerwobóle nogi.

1. Data: 2006-10-29 11:14:10

Temat: Ból kolana i nerwobóle nogi.
Od: "Everyman" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

chcialbym zasiegnac porady, byc moze ktos z Was mial podobna doleglowosc.
Mam 27 lat.
Od ok. 2 lat mam lekki bol i odczuwam dyskomfort nerwobolowy w prawej nodze.
Bol rozpoczyna sie od posladka i promieniuje az do stopy.
Z tym, ze najwieksze nasilenie jest na gorze, a na dole prawie wogole.
Szczegolnie jest to dotkliwe po obciazeniu np. bieganiu (ok 30 min.) oraz
czasami po nocy.
Zauwazylem, ze bol raczej pojawia sie gdy stoje i sie ruszam, a ustaje gdy
siedze lub leze.
Ponadto odczuwam rowniez bol w prawym kolanie, bol pojawia sie w gornej
powierzchni rzepki. Z badan (rtg i ekg) wyniklo lekkie uszkodzenie
powierzchni (chondromalacja 1st), ale to podobno nie jest takie grozne.
Zazywam na to glukozamine.
Jednak bol jest czasami przykry, zwlaszcza przy obciazaniu, a w pewnych
pozycjach nogi nawet bez obciazenia.
Moje pytanie czy te dwie dolegliwosc moga byc ze soba jakos zwiazane?
Czy nerwobol i bol tylnej czesci prawej nogi moze powodowac bol kolana, oraz
czy uszkodzenie kolana moze powodowac bol calej nogi?
Czy taki przewlekle trwajacy stan moze w koncu zaniknac i jak to leczyc?
Nigdy nie mialem powaznych kontuzji stawow, nie bola mnie krzyze, ale mam
juz dosc tego bolu i dyskomfortu w nodze. Co moge zrobic?

Dzieki za rady,
Włodek.

2. Data: 2006-10-29 11:27:03

Temat: Re: Ból kolana i nerwobóle nogi.
Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Everyman" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> juz dosc tego bolu i dyskomfortu w nodze. Co moge zrobic?

ja mialem takie objawy jak mialem kregozmyk. Byc moze zrobiles sobie
kontuzje odcinka ledzwiowego(ktory nie boli) i ucisky dysku na rdzen kregowy
daje wlasnie takie objawy, idz do ortopedy zrob przeswietlenie kregoslupa,
zaleca Ci rehabilitacje i bedziesz zdrow jak ryba.
Aczkolwiek byc moze to cos innego.

Pozdrawiam, T>

3. Data: 2006-10-29 12:37:21

Od: "Fiore" <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomla napisał w wiadomości:
> [...]
>daje wlasnie takie objawy, idz do ortopedy zrob przeswietlenie kregoslupa,
>zaleca Ci rehabilitacje i bedziesz zdrow jak ryba.

Zgadzam się z przedmówcą. Też tak miałąm i nadal mam - mimo rehabilitacji.
Choc jest znaczna poprawa. Okazało się, że mam dwie przepukliny dyskowe -
czyli wypadnięte jadro miażdżyste w dwóch krazkach międzykręgowych i to
powodowało ucisk na nerw.
Też mam starcie rzepek pierwszego stopnia, ale kolano prawe bolało zawsze
bardziej - a to właśnie przez te przepulkiny. Bo kolanko lewe jest podobno w
gorszym stanie.
Radze udac się do lekarza - zrobić TK na przykład i później na pewno
rehabilitacja.

Pozdrawiam,
Fiore

Jaka temperatura zabija wirusa opryszczki typu 1?
Czy to jest lupiez Giberta?
Dlaczego paznokcie u stóp brzydko pachną?
Jak odkazić dokumenty ?
rehabilistacja po operacji biodra (endoproteza)