Bole miesni i stawow - pomocy !

1. Data: 2003-10-22 18:27:42

Temat: Bole miesni i stawow - pomocy !
Od: "Studentka" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moze ktos spotkal sie z podobnymi dolegliwosciami i cos doradzi.. Zaczelo
sie dwa miesiace temu od bolu miesni karku, ramion i barkow oraz zeber na
wysokosci lopatek. Bol byl podobny do przeciazeniowego, ale ze wzgledu na
problemy z kregoslupem musze unikac duzego wysilku, wiec to nie to. Mialam
nadzieje ze przejdzie, ale bol sie nasilal. Ponadto mialam uczucie takich
slabych rak i nog - nie wiem jak to nazwac - takie nogi i rece jak z waty,
jak po duzym wysilku, nawet drzenie przy napinaniu, a jednoczesnie uczucie
ciaglego napiecia miesni szczegolnie karku, ramion i zuchwy (zaciskalam
szczeki).
RTG kregoslupa szyjnego - lukowate wygiecie w lewo kr. pogranicza szyjo -
piersiowego. Zniesienie lordozy szyjnej z utworzeniem patologicznej kyfozy w
srodkowo - dolnym odcinku kr. szyjnego, zwezenie przestrzeni miedzytzronowej
na poz. VC5-VC6. Wg neurologa kregoslup nie jest przyczyna dolegliwosci. Dal
skierowanie do Poradni Rehabilitacyjnej - na ten rok juz nie ma zapisow
:-( i kazal brac leki przeciwbolowe.
Lekarz rodzinny przepisal Meloksam z zalezeniem brania pzrez 5 dni - zadnych
efektow.
Ponadto - Morfologia - o.k. OB - 13. TSH - w normie. USG jamy brzusznej -
b.z..Badania byly zlecone ze wzgledu na infekcję gardla trwajaca rowniez od
okolo dwoch miesiecy. Laryngolog nie widzi zwiazku ze zwgledu na niskie OB i
brak zmian w morfologii. Zalecil Biopharox i wzmacniajaco Ribumonyl. Na
jakis czas pomoglo a od wczoraj gardlo boli jeszce bardziej az do krtani.
Od ok. poltora tygodnia ze stawami jest znacznie gorzej - silny piekacy bol
dotyczy juz praktycznie calych rak, najsilniejszy jest w miesniach i
sciegnach laczacyh barki z karkiem oraz w ramionach. Bol jest wyrazny przy
dotyku, a najbardziej wrazliwe sa miejsca przyczepu sciegien do stawow, a
nie same stawy. Nie wiem jak to napisac, ale tak z tylu reki nad lokciem,
albo przy barkach, a takze z tylu pod pachami, gdzie lopatka dotyka zeber,
ale najbardziej miejsca gdzie lopatki lacza sie u gory z barkami (tam sa
takie stawy, ale nie mam pojecia jak sie nazywaja). Ostatnio mam juz
problemy z wieszaniem prania lub noszeniem torebki na ramieniu. Probowalam
tez Nurofen Forte oraz Ketonal forte, ale efekty sa zadne. Co gorsza
ostatnio bol nasila sie w nocy i nie daje spac. Jednak zaniepokoilam sie na
dobre, kiiedy przedwczoraj zaczelam odczuwac te same bole i uczucie
oslabienia w udach. dodam, ze mam 31 lat i wykonuje prace w pozycji
siedzacej.
Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Czy to jakis reumatyzm albo, czy moze
to miec jednak zwiazek z gardlem, tylko wtedy dlaczego badania sa o.k. A
moze powinnam zrobic jeszce jakies dodatkowe badania. Bede wdzieczna za
sugestie. Tak czy inaczej wybieram sie ponownie do lekarze, ale to bedzie
mozliwe dopiero w przyszly wtorek.
Pozdrawiam
Studentka

2. Data: 2003-10-22 19:11:29

Temat: Re: Bole miesni i stawow - pomocy !
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Oct 2003, Studentka wrote:

> Moze ktos spotkal sie z czyms takim. Czy to jakis reumatyzm albo, czy moze

nie mozna stawiac rozpoznan przez Internet ale nie wykluczone, ze
konsultacja reumatologa moglaby byc przydatna. Sposrod wielu
chorob z ktorymi trzeba roznicowac trzeba brac takze schorzenia
reumatologiczne - z opisu ktory podajesz w rozpoznaniu roznicowym warto
wziac pod uwage fibromialgie.
Rehabilitacja i zabiegi kinezyterapii wowczas moglyby byc dobrym pomyslem

> to miec jednak zwiazek z gardlem, tylko wtedy dlaczego badania sa o.k.

przypuszczam, ze nie, choc i to moze trzeba sprawdzic

> moze powinnam zrobic jeszce jakies dodatkowe badania. Bede wdzieczna za

wybierz sie do lekarza, raczej nie rob badan przed ...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz