okulista SPH CYL AX??

1. Data: 2003-10-22 17:29:50

Temat: okulista SPH CYL AX??
Od: "gierapa" <g...@h...sk> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw napisze że szukałem tego na forach i stonach (przez google i takie
tam ) zeby nie było ;)
wszytsko jednak jest opisane jakoś dziwnie albo wcale tego nie ma ;(

Czy ktoś mi wyjaśni co oznacza dokładnie AX w komputerowym badaniu wzroku??
i jeszcze jedno

mam dokładnie coś takiego na świstku od okulisty

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
VD :12.0 PD :63. 0 CHART :H
-REF-
[R] SPH CYL AX
-2.00 -0.25 82
-2.00 -0.25 89
-2.00
-2.00
-2.00 -0.25 89
* -2.00 -0.25 89 10
(S+C/2 = -2.00)

[L] SPH CYL AX
-1.75 -0.50 91
-1.75 -0.50 90
-1.75 -0.50 91
-1.75 -0.50 93
-1.75 -0.50 91
* -1.75 -0.50 91 10
(S+C/2 = -2.00)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czy są jakieś przeciwwskazania do noszenia soczewek kontaktowych przy takiej
wadzie wzroku??

z góry thx za odpowiedź.
Gierapa

2. Data: 2003-10-22 18:36:56

Temat: Re: okulista SPH CYL AX??
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gierapa" <g...@h...sk> napisał w wiadomości
> [...]
> -2.00
> -2.00
> -2.00 -0.25 89
> * -2.00 -0.25 89 10
> (S+C/2 = -2.00)
>

> [L] SPH CYL AX
> -1.75 -0.50 91
> -1.75 -0.50 90
> -1.75 -0.50 91
> -1.75 -0.50 93
> -1.75 -0.50 91
> * -1.75 -0.50 91 10
> (S+C/2 = -2.00)
>
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>

> Czy są jakieś przeciwwskazania do noszenia soczewek kontaktowych przy

oko prawe: koncowy usredniony wynik: -2,0 dioptrii sferycznej -0,25 dioptrii
cylindrycznej kat 90 stopni
oko
lewe:--------------------------------1,75 ------------------0,5 ------------
-------------- 90 -------

Musisz jednak pamietac, ze wynik komputerowy nie jest rownoznaczny z
wielkoscia wady. O kwalifikacji do soczewek decyduje lekarz okulista. Nie
tylko o ich mocy ale wielkosci i rodzaju. Badanie komputerowe jest tylko i
wylacznie badaniem pomocniczym.

casus

3. Data: 2003-10-22 18:49:39

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn6et4$d73$...@n...news.tpi.pl,
gierapa <g...@h...sk>:
> Najpierw napisze że szukałem tego na forach i stonach (przez google i
> takie tam ) zeby nie było ;)

Chwala Ci ;)

> wszytsko jednak jest opisane jakoś dziwnie albo wcale tego nie ma ;(

Dziwnie? hmm, no to nie wiem, czy lepiej opisze.

> Czy ktoś mi wyjaśni co oznacza dokładnie AX w komputerowym badaniu
> wzroku??

AX to skrot od axis, czyli oś - ma to sens, jeśli jest jakaś składowa
cylindryczna (CYL ~astygmatyczna) wady refrakcji . Wada "prosta" jest
sferyczna (SPH) - takie szkielko, ktore rozprasza (przy minusach) rowno we
wszystkich osiach. Dodatkowo moze występować składowa cylindryczna, czyli
takie szkielko, co rozprasza w jednej osi, a w prostopadlej do niej juz nie.
No i AX informuje, jak jest zorientowana ta oś.

> [...]
> -2.00
> -2.00
> -2.00 -0.25 89
> * -2.00 -0.25 89 10
> (S+C/2 = -2.00)
>

> [L] SPH CYL AX
> -1.75 -0.50 91
> -1.75 -0.50 90
> -1.75 -0.50 91
> -1.75 -0.50 93
> -1.75 -0.50 91
> * -1.75 -0.50 91 10
> (S+C/2 = -2.00)
>
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>

> Czy są jakieś przeciwwskazania do noszenia soczewek kontaktowych przy

Na podstawie samego badania refrakcji, ktore podales, to nie, ale takie
badanie nie okresla przeciwskazan - to okreslic moze lekarz w badaniu
bezposrednim Twoich oczu i wywiadzie, czesto na podstawie tego, jak oko
toleruje soczewke.

--
Robert

4. Data: 2003-10-22 20:36:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> badanie nie okresla przeciwskazan - to okreslic moze lekarz w badaniu
> bezposrednim Twoich oczu i wywiadzie, czesto na podstawie tego, jak oko

A dlaczego Robercie tak po mnie powtarzasz?;-)))))))))))

casus

5. Data: 2003-10-22 21:29:48

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn6pod$9vc$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> A dlaczego Robercie tak po mnie powtarzasz?;-)))))))))))
> casus

:)) Nie powtarzam, bo nie wiedzialem, ze odpowiadasz rownolegle. Fakt,
skonczyles wczesniej, ale mi troche czasu zajelo pierwsze pytanie o AX,
ktore Ty roztropnie pominales, aby byc pierwszym ;-P

--
Robert

6. Data: 2003-10-22 22:22:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skonczyles wczesniej, ale mi troche czasu zajelo pierwsze pytanie o AX,
> ktore Ty roztropnie pominales, aby byc pierwszym ;-P

O C Z Y W I S C I E :-)))))))))
casus

pekniete zebro?
Leczenie hemoroidow - ktora metoda lepsza, mniej bolesna?
jak oceniacie czaszki-imitacje?
piasek na nerkach - skad?
ciaza a fizykoterapia?