Bulle szwedzkie - buleczki cynamonowe

From: "adiola" <a...@p...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Bulle szwedzkie - buleczki cynamonowe
Date: Wed, 26 Sep 2001 03:30:48 +0200

Na prosbe grupowych kolezanek przytocze 2 przepisy.
Jeden jest stary, drugi mlodszy i juz byl na grupie pt.: strucla

Stary
bulle szwedzkie
5 dag drozdzy
15 dag margaryny
3 dl mleka
2 dl cukru
10 dl maki
szczypta soli
Drozdze rozetrzec z lyzeczka cukru, polaczyc z cieplym mlekiem, rozpuscic
cukier. Wymieszac z maka + sol i dodac roztopiona margaryne. Wyrobic ciasto,
postawic w cieple do wyrosniecia. Podzielic na czesci (2 lub 3 ),
rozwalkowac, posmarowac czym lubicie :
cynamon + cukier+ margaryna
margaryna + cukier + orzechy wloskie
margaryna + cukier + wiorki kokosowe
powidla sliwkowe
marmolada
czekolada
itd.
Nie polecam tylko dzemu, bo wyplywa :((((((
Zwinac rolade i kroic w plasterki 2,5 - 3 cm.
Powkladac do papiurkow muffinkowych, posmarowac rozbeltanym jajem, poczekac
az podrosna i do pieca 250 st.
na 5-10-15 min, az beda ladnie przypieczone ( wszystko zalezy do kuchni ).
Jak nie ma papierkow muffinkowych, to mozna klasc na papier do pieczenia (
troche sie rozjada ).

Mlodszy
Strucla
7 dl maki
2,5 dag margaryny
2,5 dl mleka
5 dag drozdzy
1 dl cukru
szcz

buleczki wykonac jak wyzej . Strucle wychodza dwie ( ja robie w
blaszkach ). Strucle pieke w 225 st. ok pol godziny do 40 min.

Pare uwag praktycznych :

Drozdze moga byc suszone i mieszam je z maka
Wszystko wyrabiam w malakserze

Jak macie jeszcze jakies pytania to walcie jak w dym , juz mi mozg odmawia
posluszenstwa i ide do cieplutkiego wyrka :)))))))))))
pozdr.
adiola ( klejace sie oczka )