Bylo :czy powinnam zmienić lekarza? jest - o reformie

Data: 2002-06-26 19:07:33
Temat: Bylo :czy powinnam zmienić lekarza? jest - o reformie
Od: vlad <v...@p...com>

ZbiR wrote:

> Wiem, co si? b?dzie dzia?o: krytycy obecnych zasad dyktowanych im przez kasy
> chorych, b?d? si? modlili o powrót kas chorych :-))

Mam wlasny NZOZ i jak widze te przymiarki Lapinskiego to mi ciarki chodza po plecach.
Dwa lata temu wieszalem na Sosnierzu psy

teraz go bronie i widze , ze w tym kraju zmienia sie prawo zeby wywalic jednego
czlowieka - Sosnierza (

bo po co ta cala afera z mianowaniem przez minzdrawa czlonkow rady kasy?).

> Na ?l?sku...: ?l?sk by? sztucznie dokarmiany przez Warszaw?. Poza tym na
> Dolnym ?l?sku (nie na Górnym ?l?sku- to ró?nica) jest... ponad 100 szpitali.
> Znasz drugi taki region z 2,5 mln mieszka?ców?!

Jezeli si epopatrzy na jeden z chorzowskich szpitali gdzie teraz
urzeduje Knysok to moze sie wydawac ze tu wlasnie , na Slasku utopiniono
kupe kasy. Ciekawe , ze kontrakty na Slasku sa jednymi z nizszych w
kraju. W Wa-wie za 1 dniowy pobyt w Klinice Nadcisnienia kasa placi 1800
zl ( to od asystenta tejze Kliniki). Za TVT na slasku kasa placi okolo
2100 zl , w Bydgoszczy 2x tyle. I to jest pompowanie kasy w Slask?

Po decyzji NSA ze kasa slaska nie musi przekazywac wyrownania jest to jedyne miejsce
w kraju gdzie faktycznie jest jeszcze

jakas forsa w systemie ochrony zdrowia i ta forse teraz probuje Wawka
wyrwac . Tu tez sa male powiatowe szpitale, jedne lepsze , drugie
gorsze, ale dlaczego likwidowac maly szpital, ktory leczy dobrze, do
ktorego przyjezdzaja pacjentki z innych miast, ktory wyrabia kontrakt na
hospitalizacje i porody? Dlaczego nie wspierac prywatnych szpitali ktore
lecza dobrze, ktore maja dobra opinie? Oczywiscie zeby wypelnic molochy,
ktore swieca pustkami trzeba zliwidowac male oddzialy - ale czy to
faktycznie jest wlasciwa droga?
Vlad