Candida Ablicans w posiewie kału-co to dokładnie???

1. Data: 2007-09-17 17:12:47

Temat: Candida Ablicans w posiewie kału-co to dokładnie???
Od: "LL" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Odebrałem dziś wyniki posiewu kału w kier. grzybów i wykryto u mnie
drożdzaka candida ablicans- czy ktos z grupowiczów spotkał sie z tym
paskudztwem i wie jak sie to leczy (łatwo czy ciężko) i czym grozi
posiadanie takiego paskudztwa w sobie????Dziekuje za wszelkie
odpowiedzi-musze z tym isc rzecz jasna do lekarza ale chce zaczerpnąć wiedzy
ogólnej z grupy bo niestety wizyta u lekarza odległa tzn przyszły tydzień.
Dziekuje
LL

2. Data: 2007-09-17 17:56:21

Od: "e<>n" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LL" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogólnej z grupy bo niestety wizyta u lekarza odległa tzn przyszły tydzień.

tzn. rozumiem, że wykryto ją w ilościach wskazujących na infekcję, a nie że w
ogóle, bo w ogóle to candida jest raczej u każdego (to bardzo powszechny grzyb
patogenny, przed którego rozwojem chroni człowieka prawidłowa flora bakteryjna
układu pokarmowego);

zacznij brać probiotyki np. Lacium, Nutriplant, Bactum... (możesz je kupić w
aptece bez recepty już teraz nie czekając na wizytę u lekarza)
twoja dieta i tryb życia prawdopodobnie sprzyjają osłabieniu organizmu (o ile
nie ma tu jakiejś choroby w tle) i należałoby się tym zająć - potraktuj tę
candide jako alarm, że dotychczas nie troszczyłeś sie o swój organizm jak
należy;

kandydozy leczy się obecnie Fluconazolem (lek grzybobójczy nowej generacji o
znacznie mniejszej szkoliwości głownie na wątrobę od jego poprzedników takich
jak np. Ketokonazol)

3. Data: 2007-09-18 09:57:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LL wrote:

> [...]
> odpowiedzi-musze z tym isc rzecz jasna do lekarza ale chce zaczerpnąć
> wiedzy ogólnej z grupy bo niestety wizyta u lekarza odległa tzn przyszły

całkowita eliminacja cukru z diety, jak również pokarmów składających się z
samych węglowodanów bez dużej ilości błonnika. Ogólnie dużo błonnika, mało
cukru ew. jakiś środek przeciwgrzybiczy i po candida nie będzie śladu po 2
tygodniach

z tym że

Candide ma każdy, ale żeby się rozwinęła, trzeba się mocno postarać. Zwróć
uwagę na to, w jaki sposób się postarałeś (zakładając, że masz jej zbyt
dużo). Może być tryb życia, może być jakaś inna choroba.

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-09-18 15:40:48

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwagę na to, w jaki sposób się postarałeś (zakładając, że masz jej zbyt
> dużo). Może być tryb życia, może być jakaś inna choroba.

A co dokladnie jesć - ja chcialbym w sumie sprobowac takiej diety
(bo mam od dawna dziwny osad na jezyku a co gorsza powietrze w ktorym
przebywam traci swe krystaliczne wlasnosci ze tak powiem - nie tyle chodzi
o niemily zapach :/ co o to ze to powietrze robi sie duszne :( )
Sprobowalbym takiej diety kilka tygodni popijajac nadal citrosept
- moge tez jeszcze isc po fluktonazolum do lekarki - kiedys bralem krotko
ale nie wiem czy mi pomagalo (raczej nie - choc moze troche - odstawilem
chyba po 2 tyg)

jfs

5. Data: 2007-09-18 21:57:25

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JS wrote:

> [...]
> o niemily zapach :/ co o to ze to powietrze robi sie duszne :( )
> Sprobowalbym takiej diety kilka tygodni popijajac nadal citrosept

Tutaj mogę z czystym sumieniem polecić, bo taka dieta nikomu nie zaszkodzi
(a wręcz jest bardzo mocno wskazana po antybiotyku). Odstawić pepsi (to
prawie sam cukier), herbatę - zieloną nie słodzić, zaparza się wrzucając
parę okruszynek dosłownie - jest dużo bardziej znośna od czarnej bez cukru.
Chleb razowy, dżemy wywalić, duuużo błonnika - np otręby można wcinać, nie
jeść ziemniaków czy makaronu. Owoce zastąpić warzywami (węglowodany są tam
równoważone błonnikiem pokarmowym).

> - moge tez jeszcze isc po fluktonazolum do lekarki - kiedys bralem krotko
> ale nie wiem czy mi pomagalo (raczej nie - choc moze troche - odstawilem
> chyba po 2 tyg)

Daj sobie spokój z chemią jeśli nie masz stwierdzonej infekcji i odstaw tą
pepsi :D Ostatnio kumpela miała od tego perforację wrzodu żołądka
(dziewczyna 21 lat)

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-09-19 00:18:42

Od: "cacup" <c...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie pepsi?

7. Data: 2007-09-19 09:02:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cacup wrote:

> jakie pepsi?

no kolo wczesniej w jakims poscie napisal, ze wchlania tego ponad litr
dziennie :P

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-09-19 09:25:04

Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> Daj sobie spokój z chemią jeśli nie masz stwierdzonej infekcji i odstaw tą
> pepsi :D Ostatnio kumpela miała od tego perforację wrzodu żołądka

Ja od pepsikoli (która bardzo lubię bo mnie strasznie odswierza
- czasami potrafie marzyć o tym ze jak dojadę do domu to napije sie
pepsi) jestem troche uzależniony jak inni od kawy lub piwa.
Piję okolo 5 dwulitrowych butelek w tygodniu - dosyć dużo - co więcej :)
najlepsze sa dla mnie mieszanki pepsikola + sporo cukru - po prostu
dosladzam ostro pepsikolę i żywie się tymi mieszankami - jest to o
wiele smaczniejsze niz inne slodycze (choc lubi tez czasem polknąć
z pol pudelka ptasiego mleczka) Pepsi to napoj hakerów - naprawde tak mi sie
wydaje - bo daje taką energie akurat do siedzenia i pracy przy kompie.
NIe jestem pewien na ile to jest niezdrowe ale nie sądze ze az tak
niezdrowe - pominawszy ze za dużo jej piję - zdaje mi sie ze
powinna być jedna 2L butelka na tydzień - a nie na dzień.

Powiedz jeszcze czego w tej diecie antykandydowej nalezy unikać
- powiedzmy ze wywale calkowicie wszelkie jasne formy cukru
(bardzo zaluje bo ostatnio zasmakowalem w pysznych ciaskach WZ
z cukierni niejakiego Kandulskiego w Poznaniu rowniez ciastka Brzdac są
niezle) herbaty nie pije (bo zastapilem ja pepsi bo wlasnie
herbata wzmogala moje obiawy kandydowe czy podobnokandydowe)
Bedę jadł wiec glownie chleb i pakowane szynki ze sklepów
pakowany bialy ser (+ ew podgrzewane zarcie ze sloików)
i czasem chińskie zupy w knajpce (krewetkowa, krabowa)
Zywie sie bardzo kiepsko - bo nie mam na to czasu ani skad
brac dobrego jedzenia - momo ze finansowo nie mam takich problemow
by zmuszac sie do specjalnego oszczedzania na jedzeniu .

JS

9. Data: 2007-09-19 20:25:09

Od: "LL" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tzn tak - u mnie wyryto candide-ale znajomy lekarz stywierdził ze wynik moze
byc niewiarygodny poniewaz robiłem badanie kiedy byłem chory i przyjmowałem
antybiotyki(augmentin 875+125mg) i prawda moze byc ze przyczyną drożdzycy
jest antybiotyk-ale pradwa jest taka ze w ciagu kilku lat przyjąłem tych
antybiotyków zeby nie przesadzic ze 20 - bo nietsty nasza służba zdrowia
jest tak skonstuowana ze na najmniejsze przeziebienie antybiotyk i to
nawarstwione w czasie barnie antybio. mogło spowodowac taki efekt -
dodatkowo nigdy chyba nie wziałem nic osłonowego ani zadnych probiotyków po
kuracji-wiec tak czy tak teraz mam co mam.I pytanie jescze jedno - czy ktoś
moze mi powiedziec jakie mięso można jeść bedąc posiadaczem takiego twora w
sobie-bo na temat warzyw które moge mam juz wiedze i ze cukru nie mode tez
juz wiem, ale ze nie jestm wegetarianinem chciałbym wiedziec co moge zjesc z
mieska????Dzieki za wszelkie odpowiedzi.
Załozycial wątku:-)
LL

10. Data: 2007-09-20 09:07:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LL wrote:

> [...]
> wiedze i ze cukru nie mode tez juz wiem, ale ze nie jestm wegetarianinem
> chciałbym wiedziec co moge zjesc z mieska????Dzieki za wszelkie

jako wegetarianin odpowiem - UUUMRZEEESZ w męczarniach po dowolnym gatunku
mięsa, to pewneeee!

a tak serio nie zaleca się żadnego, nie ma błonnika, ma tłuszcz który - o
ile się nie mylę - może być wykorzystany przez candida tak samo jak cukier.
No ale jak musisz zabijać biedne zwierzątka :( to chude i z dużą ilością
błonnika osłonowo. Co powinno być regułą nie tylko przy infekcjach.

--
www.vegie.pl

Gabinet rehabilitacji w Krakowie.
HBS dodatni a pobyt w szpitalu z dzieckiem
Warszawa - lekarz dermatolog + laser /cross
Torbiel
Łojotokowe zapalenie skóry głowy