Chwalę ser

31. Data: 2012-07-18 18:11:12

Temat: Re: Chwalę ser
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jul 2012 18:25:53 +0200, Aicha napisał(a):

> Nie powalił mnie (Olęder). Za słodki. I nie wiem, czy taki ma być, ale
> przy skórce był twardy, prawie nie do ugryzienia, a w środku zupełnie
> miękki. Nie tego się spodziewałam.

Bardzo mi smakuje, a jego słodycz to... JEGO słodycz, taki jest i koniec.
Spróbuj lidlowskiego "Bursztyna" - niemal identyczny, tyle że bez słodyczy.
Pychota. Też.
Podeschnięta wierzchnia warstwa sera dojrzewajacego(sic!) to nie jest wada,
lecz zaleta.
--
XL

32. Data: 2012-07-18 20:20:09

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-18 20:11, Ikselka pisze:

> Spróbuj lidlowskiego "Bursztyna" - niemal identyczny, tyle że bez słodyczy.
> Pychota. Też.

Oczywiście, spróbuję. Ostatnio nowego Lidla w moim zasięgu postawili.
Zresztą z tego co czytałam, to i Bursztyn i Olęder z (prawie) jednej
kadzi się wywodzą :)

> Podeschnięta wierzchnia warstwa sera dojrzewajacego(sic!) to nie jest wada,
> lecz zaleta.

Bardziej mi chodziło o ten miękki środek, taki... niedorobiony jakby.

33. Data: 2012-07-19 00:02:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Jul 2012 22:20:09 +0200, Aicha napisał(a):

> [...]
> kadzi się wywodzą :)

> Bardziej mi chodziło o ten miękki środek, taki... niedorobiony jakby.

Nie zauważyłam, żeby by nazbyt miękki. No, bardziej miękki niż zewnętrzna
warstwa, ale żeby aż "mlaski" (określenie autorskie mojego Teścia), to nie
:-)
--
XL

Kulinaria w Polsacie
Stalkiemu na mecz :-)
Tłusta pani wypowiada się na temat śmietany.
Truskawki - błyskawiczny sorbet lub lody.
cd . słonina