Ciasto dla cukrzyka

1. Data: 2005-03-10 17:16:28

Temat: Ciasto dla cukrzyka
Od: "Mamqa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W niedziele mamy imprezke urodzinową mojego męża i z tej okazji będą też
jego rodzice ale teść jest cukrzykiem i na dodatek jest na diecie
niskocholesterolowej (przepraszam ale nie jestem pewna jak to napisać) a nie
chciałabym żeby tylko ślinka mu "leciała" i chciałabym zrobić jakieś ciasto
które mógły zjeść.
Czy moglibyście mi coś polecić?

Podrawiam
Mamqa

1. Data: 2005-03-10 18:00:17

Temat: Re: Ciasto dla cukrzyka
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mamqa" <m...@o...pl> wrote in message news:d0pvk9$fv$1@news.onet.pl...
> [...]
> chciałabym żeby tylko ślinka mu "leciała" i chciałabym zrobić jakieś ciasto

moze zamisat cukru uzyj do ciasta slodzika?

iwon(k)a

1. Data: 2005-03-10 18:26:47

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Mamqa wrote:
> [...]
> chciałabym żeby tylko ślinka mu "leciała" i chciałabym zrobić jakieś ciasto

jako, że miewałem z cukrem problemy (po zrzuceniu 20% wagi już nie, ale
uważać trzeba) wybrałem się na kurs dla cukrzyków. Otóż cukrzyk może
jeść dokładnie to samo, co "normalny" człowiek, tylko musi wiedzieć, ile
cukrów (prostych i złożonych) potrawa zawiera, aby dopasować lekarstwa
(np. insulinę). Ograniczyłbym ilość tłuszczów, w szczególności
zwierzęcych. Tłuszcze zmieniają prędkość przyjmowania cukru przez
organizm. Sądzę, że zwyczajna babka piaskowa byłaby ok. Mały kawałek
ciasta to mniej więcej tyle, co kromka chleba. Ale najlepiej i tak
teściową wypytać, dla spokoju ;-)

Waldek

1. Data: 2005-03-10 19:19:22

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> [...]
> organizm. Sądzę, że zwyczajna babka piaskowa byłaby ok. Mały kawałek
> ciasta to mniej więcej tyle, co kromka chleba. Ale najlepiej i tak

A w dodatku większość cukrzyków ma swoje własne przesądy co do jedzenia,
albo i nie przesądy tylko przetestowane potrawy, więc faktycznie lepiej się
wczesniej spytać. Jeden nie zje żadnego ciasta, bez cukru też, bo mąka to
też węglowodany, inny spoko wrąbie, bo może akurat ma hipoglikemię?
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-10 19:29:27

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamqa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy moglibyście mi coś polecić?

Moze sernik na zimno na serku waniliowym (znajdz jakis z niska zawartoscia
weglowodanow, 16 jest jeszcze ok), albo na jogurcie bezcukrowym z owocami
(byle nie suszone i nie banan). Nie wiem jak z cholesterolem, ale jesli
chodzi o osobe zwracajaca uwage na indeks glikemiczny to moze byc bita
smietana posypana np niewielka iloscia gorzkiej czekolady.
Widzialam w sklepach czekolady z fruktoza, sa tez ciasteczka
niskoweglowodanowe.
Z innych potrawy niedobre sa: gotowana marchewka, ziemniaki, kukurydza.
Kasza, ryz, makaron twarde, chleb najlepiej zytni z pelnego przemialu i nie
barwiony karmelem.
Jesli alkohol to czerwone wytrawne wino. Z piwem slyszalam rozne teorie ale
na wszelki wypadek nie pije.
Nic mi wiecej nie przychodzi do glowy. Mam nadzieje, ze wszystko Ci sie
smacznie uda.
Pozdrowienia
Magda

1. Data: 2005-03-10 20:13:37

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witaj

podam przepis na ciasta, ktore sa dla cukrzyków:

sernik pyszny
30 dkg sera twarogowego chudego
trochę mleka 0% ,
3 białka
łyżka fruktozy i łyżka mąki pszennej razowej
morele suszone
wszystko mieszam dodaje ubite białka.Piec 30 minut w temp 180 stopni

Ps nie pikełam tego jeszcze,ale znam osoby, które piekły i sie udawał ten
przepsiy

Bezy kawowe
Czas przygotow. 1,5 godz.
Ciasto bezowe:
200 g fruktozy,
2 lyzki kawy rozpuszczalnej,
4 bialka,
1 lyzka cukru waniliowego, (zamiast cukru dalabym aromatu)
100 ml wody.
Inne:
tluszcz do posmarowania pergaminu.

1. Zagotowac wode z fruktozą i kawa. Gotowac, az syrop osiagnie temp. 120żC,
2. Bialka ubic na piane. Nie przerywajac ubijania, wlac syrop cienkim
strumieniem. Dodac cukier waniliowy. Ubijac, az masa ostygnie.
Jeżeli chcemy mieć ciasteczka bezowe to:
3. Formowac bezy, wyciskajac je na posmarowany tluszczem papier pergaminowy.
Wysuszyc przy lekko uchylonych drzwiczkach w temp. 120-140żC.

Albo krążki bezowe - jak w przepisie 1

Bezy czekoladowe
Czas przygotow. 1,5 godz.
Ciasto bezowe:
200 g fruktozy,
2 lyzki kakao,
4 bialka,
1 lyzka cukru waniliowego. (zamiast cukru dałabym aromatu)
Inne:
tluszcz do posmarowania pergaminu.

1. Bialka ubic na sztywna piane dodajac 60 g fruktozy po 1 lyzeczce. Gdy
piana bedzie lsniaca, dodac reszte fruktozy i cukier waniliowy. Piane
wymieszac i lekko ubic. Dodac kakao, ponownie wymieszac.
2. Mase przelozyc do rekawa cukierniczego lub szprycy.
3. Formowac bezy, wyciskajac je na posmarowany tluszczem papier pergaminowy.
Wysuszyc przy lekko uchylonych drzwiczkach w temp. 120-140żC.

Przepisy mozna modyfikować. Genaralnie chodzi o upieczenie sztywnej piany z
białek.

1. Data: 2005-03-10 23:15:36

Od: "kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości
> witaj
>
> podam przepis na ciasta, ktore sa dla cukrzyków:

wczoraj w carfourze widziałam babke piaskowa (taka w torebce) bez cukru w
dziale z półproduktami :)

pzdr Kuleczka

1. Data: 2005-03-11 00:56:45

Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@t...de> skrev i meddelandet
> Otóż cukrzyk może
> jeść dokładnie to samo, co "normalny" człowiek, tylko musi wiedzieć, ile
> cukrów (prostych i złożonych) potrawa zawiera, aby dopasować lekarstwa
> (np. insulinę).

To samo chcialam napisac. U mojej corki na urodzinach byla dziewczynka z
cukrzyca. Kupilam specjalne ciastka, mialam owoce, jakby nie mogla nic
innego jesc, ale jej tata zerkajac na wszystkie smakolyki powiedzial, ze
moze zjesc sredni kawalek tortu (spytal mnie jak bede kroic!) i prosil o
przypomnienie jej, aby wziela pol godziny po zjedzeniu go pewna (dodatkowa)
ilosc insuliny (ktora dostaje stale w pompie).

pozdrawiam, magda

1. Data: 2005-03-11 23:43:22

Od: "Mamqa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkim serdecznie dziękuje za podpowiedzi :)

Teściowej a jak zapytałam to usłyszałam że obydwoje są na diecie (czyli
teściowa pilnuje teścia ;-) ) ale może uda mu się cos po kryjomu zjeść jak
teściowa nie będzie widzieć ;-)

A przy okazji Waszych odpowiedzi dowiedziałam się parę przydatnych rzeczy
jeżeli chodzi o dietę cukrzyka :)

Dziękuje

Pozdrawiam

Mamqa

pytanie techniczne dotyczące mikrofalówki
Jak sklarowac porterowke?
zmywarka Electrolux ESF 4150
jak uniknąć puszenia?
Witam...może nowa wersja ziemniaków(może było-to przepraszam)