"Ciasto na tarce"

1. Data: 2001-09-25 17:59:23

Temat: "Ciasto na tarce"
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ciasto na tarce" tak nazywamy ten wypiek w domu. Ciasto jest proste i na
pewno nie jest zadnym odkryciem, ale bardzo nam smakuje, wiec moze ktos
jeszcze sie skusi lub podrzuci jakis nowy pomysl :o)

Ciasto na tarce

2 jajka
1 szkl. cukru
200 gr margaryny
soda lub proszek do pieczenia
maka
konfitury, dzem i td.(dobre jest z borowkami lub wisniami)
dobra kawa lub herbata, jak ktos woli - mleko

Jaja ubic z cukrem, dodac roztopiona margaryne, proszek do pieczenia i make
(tyle aby ciasto bylo bylo elastyczne). Ciasto wlozyc na min. godzine do
lodowki.

Po wyjeciu z lodowki podzielic ciasto na 2 czesci. Pierwsza zetrzec na tarce
o duzych oczkach na papier do pieczenia, na ciasto wylozyc konfitury lub
dzem i rownomiernie zetrzec druga czesc ciasta. Ladnie uformowac brzegi i
wstawic do nagrzanego piekarnika (200C) na ok. 45 min.

W tym czasie zagotowac wode, zaparzyc herbate lub kawe (tu moze pomoc
Kaliope) i zawolac rodzinke na konsumowanie ;o))))

Smacznego

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-09-25 22:07:50

Temat: Re: "Ciasto na tarce"
Od: "zurki" <z...@p...ats.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Ciasto na tarce" tak nazywamy ten wypiek w domu. >Ciasto jest proste i na
> pewno nie jest zadnym odkryciem, ale bardzo nam >smakuje, wiec moze ktos
jeszcze sie skusi lub podrzuci >jakis nowy pomysl :o)

A prosze bardzo :)
Ciasto (tez na tarce) kruche z owocami sezonowymi:
4szkl. mąki
1 kostka margaryny
3-4 łyżki oleju
5 żółtek
cukier waniliowy
2 płaskie łyżeczki proszku do piecz.
1 szkl. cukru (Uwaga! Tylko do piany z białek, dlatego samo ciasto jest mało
kaloryczne)
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Zagnieść ciasto (bez dwóch ostatnich pozycji), podzielić na dwie części i
włożyć na godzinkę do zamrażalnika.
Po upływie tego czasu, wyjąć jedną z części i zetrzeć na tarce na blaszkę (z
półtora ilości składników wyjdzie ciasto na dużą blaszkę z kuchenki). Na
starte ciasto wyłożyć owoce (ja uwielbiam starte jabłka z cukrem i
cynamonem, śliwki lub hmmmmmm..... wiśnie), na nie ubitą pianę z białek,
cukru i mąki ziemniaczanej, a na pianę zetrzeć pozostałą część ciasta.
Piec w 160 stopniach około 45 minut.
Smacznego,
Pozdrowionka,
GGGosia