Ciasto proste,a efektowne

1. Data: 2005-04-13 18:17:11

Temat: Ciasto proste,a efektowne
Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

podam Wam przepis na proste ciasto. wychodzi cos jak biszkopt, mozna je
potem przełozyc jakas masa i owocami, badz mozna dac jabłka i zalac tym
ciastem, badz upiec samo takie i tak je zjesc.

Składniki:
4 całe jajka, 1 szklanka cukru pudru, 2 kisiele cytrynowe(moga byc inne-ale
dwa te same), 2 budynie śmietankowe, proszek do pieczenia

Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę, dodawać po trochu
cukru. Ubijając dalej dodawać po jednym żółtku. Budynie, kisiele i proszek
do pieczenia wsypać i ubijać dalej. Gotowe ciasto wlać do formy, piec w
średnio gorącym piekarniku ok. 180 stopni przez okolo 50 min aż będzie
ładnie zrumienione.

polecam.zrobiłam je z kisielem truskawkowym, pachnie truskawkami. poszło od
zaraz pół blaszki.

Joa

1. Data: 2005-04-15 07:52:02

Temat: Re: Ciasto proste,a efektowne
Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości
> [...]
> ładnie zrumienione.
>
> polecam.zrobiłam je z kisielem truskawkowym, pachnie truskawkami. poszło

hmmm, tak bez grama mąki? Ciasto?

1. Data: 2005-04-15 08:32:04

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ulla napisał(a):

> hmmm, tak bez grama mąki? Ciasto?

Kisiel i budyń zawierają mąkę ziemniaczaną.
--
Ania

1. Data: 2005-04-15 08:44:14

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem przełozyc jakas masa i owocami, badz mozna dac jabłka i zalac tym
> ciastem, badz upiec samo takie i tak je zjesc.

ale smaka mi narobiliście ;) skusze się i upiekę na weekend :-))
mowisz, ze kisiel truskawkowy? i może do tego jakaś galaretka na wierzch....
mniam...

Jini - ze smakiem i perspektywą na utratę boskiej figury hihihi ;-P

1. Data: 2005-04-15 08:55:49

Od: "elzet" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trochu
> cukru. Ubijając dalej dodawać po jednym żółtku. Budynie, kisiele ...

A budynie o jakiej wadze i z cukrem czy bez?

1. Data: 2005-04-15 12:12:27

Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> Kisiel i budyń zawierają mąkę ziemniaczaną.
> --
> Ania
No niby tak, ale jest tez bardzo duzo cukru
czy nie będzie za słodkie?

1. Data: 2005-04-15 12:25:37

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ulla napisał(a):

> No niby tak, ale jest tez bardzo duzo cukru
> czy nie będzie za słodkie?

Nie wiem, jak to jest z kisielem, bo nie używam, ale budyń można kupić
bez cukru.
--
Ania

1. Data: 2005-04-15 12:30:23

Od: "Salvatore czyli toto" <t...@x...px> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości news:d3oc59

> Nie wiem, jak to jest z kisielem, bo nie używam,
A to czemu...

> ale budyń można kupić bez cukru.
Był taki dowcip kiedyś - wychodzi facet na golasa w masce gazowej, za
paskiem ma zatknięty goździk i prezerwatywę...

toto

1. Data: 2005-04-16 16:26:32

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>      A budynie o jakiej wadze i z  cukrem czy bez?

Ja zrobiłam tak: 4 białka ubiłam na sztywną piane. Dodałam 1/2 szklanki cukru,
dalej ubijając dodałam 4 żółtka. A przed ubijaniem zmieszałam do miseczki
produkty sypkie, tzn: 1 kisiel cytrynowy bez cukru, 1 kisiel truskawkowy bez
cukru, 1 budyń śmietankowy o wadze 40 g bez cukru, 2 łyżki mąki ziemiaczanej, 2
łyzki mąki pszennej tortowej, 2 łyżeczki płaskie proszku do pieczenia. I dalej
ubijając dodałam produkty sypkie. Upiekłam ciasto. Ostudziłam. Posmarowałam
galaretką porzeczkową cieniutko. Położyłam plastry ananasów. Polałam truskawkową
galaretką. Wnioski: 1.jako, że do ciasta dałam tylko 1/2 szkl.cukru, to
posmarowałam galaretką słodką bardzo(to tak dla równowagi)
2. jako, że ciasto jest trochę suchawe, owoc na nim jest konieczny ( i to taki
podmoknięty, właśnie jak ananas z puszki)
3. jako, że upiekłam go rano, to raczej nie ma szans by się uchował do zachodu
słońca :-)) Pozdrawiam Areta
Ps. Dałam tylko 1 budyń, bo drugiego nie miałam, a raczej miałam , ale on był
czekoladowy, stąd 2 łyżki mąki ziemiaczanej ( tak zamiennie). A te dwie łyzki
maki pszennej, to zamiast cukru. No i zmniejszyłam ilość proszku do pieczenia,
bo się bałąm, że bedzie go czuć w cieście. Ale melduję ,że ciasto się udało, i..
.zakalca NIE było !Naprawdę polecam to ciasto , jest inne , ale całkiem smaczne.
:-)

1. Data: 2005-04-17 13:08:55

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

a ja upiekłam tak jak Wam napisałam, nie jest ani za słodkie, a kisiel
truskawowy dał mu posmak truskawek, .upeikło sie cos jak biszkopt, zadnego
zakalca nie było,a jak piekłam biszkot to zakalec był!. proszku nie czuc,
nawet przy tej ilosci ... jeszcze jedno

porada- po upieczeniu - ostudzeniu, ciasto przekroic na poł, mozna
posmarowac albo dżemem, badz smietana ubita 30% i wierzch ciasta i boki i
wyjdzie cos jak tort, albo dac smeitane i owoce,

ps 1 kolejny raz dodam do ciasta przed pieczeniem owoce, np kisiel jabłkowy
i jabłka dam i zalejem tym ciatsem, pychotka!

ps 2. tesciu zajadał sie ciastem i nie uwierzył,ze jest tak proste a tak
efektowne.

smaczengo Joa

dobra kruszonka
obiad:)