dobra kruszonka

1. Data: 2005-04-13 13:13:35

Temat: Re: dobra kruszonka
Od: "doto" <d...@c...xp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@B...poczta.onet.plTO> napisał w wiadomości
news:d3j58n$2keu$1@node2.news.atman.pl...
> Jak zrobic dobra kruszonke do ciasta drozdzowego? Nigdy tego nie
> robilam, ale maz zamowil ciasto drozdzowe z kruszonka (takie jak u mamy
> heh, wiec musze sie starac ;) ). Drozdzowe umiem, tylko ta kruszonka?
> Kiedy ja sypac - na poczatku, pod koniec pieczenia?

Kruszonka to w sumie mieszanina masła, cukru i mąki. Sypie się ją przed
włożeniem do pieca.
Ale najlepiej zapytaj szanowną świekrę, jak ona to robi. Zrobisz wtedy tak
samo, jak "Mamusia". Frakcja Mężusia będzie w niebiesiech.

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-13 13:13:49

Temat: dobra kruszonka
Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> szukaj wiadomości tego autora

[...]

aga z problemem kruszonkowym

1. Data: 2005-04-13 13:15:14

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Aga wrote:
> [...]
> heh, wiec musze sie starac ;) ). Drozdzowe umiem, tylko ta kruszonka?
> Kiedy ja sypac - na poczatku, pod koniec pieczenia?

przed pieczeniem. Przynajmniej tak się u nas w domu robiło. Sam
kruszonki nie mieszałem, ale składniki to masło, mąka i cukier.
Proporcji nie znam, bo nie lubię ;-)

Waldek

1. Data: 2005-04-13 13:19:36

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Apr 2005 15:13:49 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Aga*, w
wiadomości news:<news:d3j58n$2keu$1@node2.news.atman.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> heh, wiec musze sie starac ;) ). Drozdzowe umiem, tylko ta kruszonka?
> Kiedy ja sypac - na poczatku, pod koniec pieczenia?

na dwie duże blachy placka robię kruszonkę z kostki masła (250g), 2 szklanek
mąki i 2 szklanek cukru. wykłada się przed pieczeniem, duże grudki mocniej
zbrylonej kruszonko łatwiej wydłubać ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-13 13:19:55

Od: "doto" <d...@c...xp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> przed pieczeniem. Przynajmniej tak się u nas w domu robiło. Sam
> kruszonki nie mieszałem, ale składniki to masło, mąka i cukier.
> Proporcji nie znam, bo nie lubię ;-)

Jak można nie lubić kruszonki...???

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-13 13:25:56

Od: "doto" <d...@c...xp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> na dwie duże blachy placka robię kruszonkę z kostki masła (250g), 2
szklanek
> mąki i 2 szklanek cukru. wykłada się przed pieczeniem, duże grudki mocniej
> zbrylonej kruszonko łatwiej wydłubać ;)

Powiedz Olu, skąd u Ciebie, pomimo bycia żakiem (żaczką) takie zacięcie do
kuchni?

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-13 13:34:50

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

doto wrote:

> Jak można nie lubić kruszonki...???

kruszonkę lubię, ale reszty ciasta nie. Nie będę piekł samej kruszonki.

Waldek

1. Data: 2005-04-13 13:45:15

Od: "doto" <d...@c...xp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> kruszonkę lubię, ale reszty ciasta nie. Nie będę piekł samej kruszonki.

:)))))
No to jest również dylemat mego przyjaciela - jak upiec samą kruszonkę.

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-13 13:53:02

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

doto napisał(a):

> :)))))
> No to jest również dylemat mego przyjaciela - jak upiec samą kruszonkę.

To żaden dylemat. Albo coś ukrywa ;-)

--
richo

1. Data: 2005-04-13 15:59:39

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Apr 2005 15:25:56 +0200, Waćpanna lub Waćpan *doto*, w
wiadomości news:<news:d3j6to$rpo$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Powiedz Olu, skąd u Ciebie, pomimo bycia żakiem (żaczką) takie zacięcie do
> kuchni?

Po pierwsze lubię jeść, po drugie lubię się w kuchni hmm, zabrzmi banalnie,
ale twórczo realizować. No i pomagam przez to Mamie, dodatkowo wprowadzając
własne innowacje do tradycyjnej Maminej kuchni :>
Wiadomo, że czasami nie ma czasu, bo kolokwia, bo cośtam, ale godzina w
kuchni potrafi też odstresować i odprężyć.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,
choć gdyby mogła - jadłaby dżem."

obiad:)
Z gazu na prąd
ciasto z dżemem