Ciekawy artykuł w Gazecie o tym jak o jest z masłem i margaryna

1. Data: 2010-04-05 17:54:52

Temat: Ciekawy artykuł w Gazecie o tym jak o jest z masłem i margaryna
Od: "jacek_1970" <t...@u...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,75248,7717475,My_chcemy_masla_a
_nie_margaryny.html?as=1

oto fragment jeden z ciekawszych dla nas

Ale ponieważ oleje są źródłem kwasów omega-6 i omega-3 uważanych za budulec
mózgu, to spożywane na zimno, w sałatkach, są dla nas korzystne?

- Oleje nie są źródłem biologicznie aktywnych kwasów tłuszczowych. Źródłem
długołańcuchowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych EPA i DHA o
wysokiej aktywności biologicznej są tłuszcze ryb i ssaków morskich. Właś-nie
te kwasy tłuszczowe są naturalnym budulcem mózgu, stymulują pamięć,
koncentrację, chęć do nauki, koordynację ruchową oraz układ odpornościowy.
Ich niedobór powoduje nadpobudliwość psychoruchową dzieci, czyli ADHD,
depresję, demencję starczą, a prawdopodobnie także inne choroby
neurologiczne.

2. Data: 2010-04-07 19:51:44

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj przedstawiam łącza do innych ciekawych artykułów o tłuszczach
wielonienasyconych:

http://raypeat.com/articles/articles/unsaturated-oil
s.shtml

http://raypeat.com/articles/nutrition/oils-in-contex
t.shtml

http://raypeat.com/articles/articles/coconut-oil.sht
ml

http://raypeat.com/articles/articles/unsuitablefats.
shtml

http://raypeat.com/articles/articles/unsaturatedfats
.shtml

A tutaj o maśle:

http://www.westonaprice.org/Why-Butter-Is-Better.htm

Biegunka, wymioty, gorączka
Re: Drogi Robakksie... Drodzy grupowicze!
Masło vs Margaryna
Poszukiwany Laryngolog w Rzeszowie.
Rak - mówić czy nie.