Ciekawy szpinak

1. Data: 2003-07-11 14:34:29

Temat: Ciekawy szpinak
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Poszukuję przepisu na jakiś ciekawy szpinak. Może sos szpinakowy? Nie wiem ,
coś ekstra. Mam sporo szpinaku. Będę wdzięczna za propozycje.

Anna Styś

1. Data: 2003-07-11 16:27:26

Temat: Re: Ciekawy szpinak
Od: Kacper Perschke <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <bemhm5$8cb$1@news.onet.pl> Anna Styś napisał(a):
> Poszukuję przepisu na jakiś ciekawy szpinak. Może sos szpinakowy? Nie wiem ,
> coś ekstra. Mam sporo szpinaku. Będę wdzięczna za propozycje.

Jeśli surowy gotujemy młode ziemniaki (ok 3x tyle co szpinaku) na
ostatnie 3-5 minut wrzycamy szpinak, odsączamy, solimy wg gustu
i (! clou programu) tłuczemy jak na grube purre.

Jeśli mrożony, przecieramy czosnek z solą, odparowujemy szpinak z
nadmiaru wody, dajemy utarty czosnek, zaciągamy czym chcemy, troszkę
(uwaga! wymaga wyczucia) utartej gałki muszkatołowej i voil'a!

KAcper

P.S.
Przepraszam, jeśli obraziłem francuzów.

1. Data: 2003-07-11 16:58:40

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najciekawsza strona o szpinaku:
http://www.szpinak.prv.pl/
w dodatku bardzo smakowita :)))))

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-07-11 17:24:01

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję przepisu na jakiś ciekawy szpinak.

to ja zaproponuje cos, co u mnie w domu cieszy sie najwiekszym powodzeniem i na
dodatek jest genialnie proste do przygotowania - pierogi ze szpinakiem i feta w
ciescie francuskim

szpinak poddusic na maselku z wyciskanym czosnkiem, odsaczyc, ostudzic
dodac fety rozdziabdziajac wszystko widelcem
zawijac w ciasto francuskie (ja nie umiem jego robic i zawsze stosuje mrozone,
zwijane) w trojkatne pierozki, wrzucic do piekarnika i piec az ciasto bedzie
chrupiace
znakomite na przystawke :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-07-12 00:27:28

Temat: Re: Ciekawy szpinak (P)
Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jul 2003 16:34:29 +0200, "Anna Sty?"
<a...@p...onet.pl> wrote:
>Poszukuję przepisu na jakiś ciekawy szpinak. Może sos szpinakowy?

zrob grecka zapiekanke szpinakowa, czyli spanakopita!
na 6 porcji trzeba wziac:

1 kg szpinaku
1/2 kg szklanki sera feta - drobno pokruszonego
2-3 zabki czosnku, zmiazdzone, albo pol lyzeczki suszonego czosnku
1/2 szklanki tartego parmezanu (najlepiej swiezo starty...)
3 jajka
4 lyzki siekanej zieleninki (pietruszka, koperek)
2 lyzki maki
1/4 lyzeczki startej galki muszkatalowej
sol i pieprz do smaku
1 opakowanie mrozonego ciasta filo lub francuskiego (jesli to
francuskie - cienko rozwalkowac!)

rozgrzac piekarnik do 350 F /180 C.

blaszke (taka +/- 25 cm dlugosci) do pieczenia posmarowac maslem,
wylozyc ciastem i podpiec je lekko (jakies 5-10 min). wyjac i
przestudzic.

szpinak umyc, zblanszowac i posiekac drobniutko. mase szpinakowa lekko
odcisnac, wymieszac z pozostalymi skladnikami. dokladnie rozmieszana
mase wylozyc na spod z ciasta, posypac serem i zapiekac ok. 40 minut,
pozniej odstawic na 10 min., zeby przestyglo.

jesli bedziesz robic z ciasta filo, pamietaj, ze ono lubi byc
smarowane maselkiem. mozna przykryc calosc zapiekanki warstwa ciasta z
gory, ale mozna tez zrobic bez spodu z ciasta - wtedy dac troche
wiecej maki i posypac grubpo tartym serem, zeby sie nie rozlatywalo po
pokrojeniu. mozna tez urozmaicac mase, dodajac do niej np. drobno
posiekana i podsamzona na oliwie na szklisto cebulke, pieczarki,
drobniutkie kawaleczki wedzonego lososia czy co tam kto lubi. tak czy
inaczej - pycha!

pozdrowienia,
kamila
"I'm also not very analytical. You know I don't spend a lot of time thinking
about myself, about why I do things." - George W. Bush, aboard Air Force One, June 4,
2003

1. Data: 2003-07-15 06:33:01

Temat: Odp: Ciekawy szpinak
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wiku <s...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

> [...]
powodzeniem i na
> dodatek jest genialnie proste do przygotowania - pierogi ze szpinakiem

W mojej nieszpinakożernej rodzince hitem są pierogi z kaszy gryczanej,
fety i szpinaku :)
Gotuję kaszę gryczaną, na dwa woreczki (KZS :) ) ciepłej kaszy daję
kostkę średniotłustej fety i szpinaku tak według wyczucia. Robię je
zarówno ze szpianku mrożonego, jak i świezego pokrojonego w paseczki.
Wszystko razem pakuję w normalne ciasto pierogowe i gotuję jak każde
pierogi :)
Podaję z sosem białym (moim zdaniem najlepsze), estragonowym albo
grzybowym. Czasem, dla wyostrzenia smaku dodaję do farszu zmiażdżony
czosnek (wtedy tylko biały sos), ale osobiście wolę bez.

Pozdrawiam, Kianit, co dawno nie pisała :)
ps.: muszę podkreslić, że mój TŻ nie tylko nie jada szpinaku, ale i kasz
wszelakich. Tych pierogów potrafi zjeść jednak całą michę :-D

1. Data: 2003-07-15 08:10:43

Temat: Re: Odp: Ciekawy szpinak
Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kianit / D.C. napisał:

> ps.: muszę podkreslić, że mój TŻ nie tylko nie jada szpinaku, ale i kasz
> wszelakich. Tych pierogów potrafi zjeść jednak całą michę :-D

Muszę się zapytać - bo domyślam się o kogo chodzi - tylko co dokładnie
oznacza skrót TZ.???

--
"Jeśli "a" oznacza szczęście, to a=x+y+z; x - to praca, y - rozrywki, z
- umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Einstein)

1. Data: 2003-07-15 08:13:04

Temat: Odp: Odp: Ciekawy szpinak
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur Nowacki @ Work <a...@l...home.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@n...home.net.pl...

> Muszę się zapytać - bo domyślam się o kogo chodzi - tylko co dokładnie
> oznacza skrót TZ.???

Towarzysz Życia :)

Pozdr. Kianit

zrobiłam wiśnie z cynamonem
Pomysł na szybki wegetariański obiad?
Grzyby
Kochani chyba udalo mi sie powrocic.....(OT)
tanie i bezmiesne kulki miesne