Co jesc?? prosba o rade

1. Data: 2004-09-14 21:30:40

Temat: Co jesc?? prosba o rade
Od: "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pierwszy raz pisze na grupe mimo ze czytam ja od jakiegos czasu jednak
ostatnio pojawil sie problem.
Bylam u lekarza i wyniki sa wporzadku mimo to po pewnych produktach bardzo
czesto mam bole brzucha. Zrezygnowalam juz calkowicie z ziemniakow i bialego
pieczywa, ostatnio jednak bole pojawily sie rowniez po czymkolwiek
zawierajacym make (ciasto, pizza itd) oraz surowe owoce i warzywa jak
rowniez po daniach smazonych.Czy istnieje jakas dieta do ktorej zasad
moglabym sie dostosowac aby unikac tych produktow i zastapic je czyms o
podobnych wartosciach odzywczych??

Dodam ze od kiedy zrezygnowalam z ziemniakow (pazdziernik 2003) schudlam
13kg - bardzo mi sie ten efekt podoba ;))

-=Mania=-
Wawa - Bemowo
gg 2095710
http://strony.aster.pl/mania/

2. Data: 2004-09-15 08:29:49

Temat: Re: Co jesc?? prosba o rade
Od: seniorita <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ziemia zadrżała, gdy -=Mania=- wyklepał(a):

> [...]
>
> Dodam ze od kiedy zrezygnowalam z ziemniakow (pazdziernik 2003) schudlam
> 13kg - bardzo mi sie ten efekt podoba ;))

Prawie każda dieta mówi o wykluczeniu białego pieczywa czy ziemniaków. Nie
są one takie złe pod warunkiem, że nie łączysz ich z mięskiem (czyli z
tradycyjnego schabowego z ziemniakami i surówką zostaje schabowy i surówka
albo ziemniaki i surówka;)
Z tego o piszesz to właściwie po wszystkim boli Cię brzuch :|
Dania możesz nie smażyć a gotować lub zapiekać w folii (smaczne rybki tak
wychodzą i kurczak też pyszota). Co do chleba spróbuj pieczywo z pełnego
przemiału (błonnik zawarty w nich pomaga na łagodne oczyszczanie jelit).
Myślę, że powinnaś sobie zrobić trzydniową dietę oczyszczającą a potem
stosować się np. do diety Montignaca (bardzo przyjemna).

seniorita

3. Data: 2004-09-15 11:14:15

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:ci7ntj$2fkg$1@mamut.aster.pl,
niejaki(a): -=Mania=- z adresu <M...@U...waw.pl> napisał(a):

> [...]
> rowniez po czymkolwiek zawierajacym make (ciasto, pizza itd) oraz
> surowe owoce i warzywa jak rowniez po daniach smazonych.

Takie nawracające bóle brzucha po pokarmach mącznych glutenowych, ew
zawierających choć niewielki dodatek mąki/glutenu, mogą być objawem
celiakii.
Trudno ją zdiagnozować, choć podobno, coraz częściej zapadają na nią osoby
dorosłe (do niedawna była chorobą wykrywana u maleńkich dzieci - będących
potem na dożywotniej diecie bezglutenowej)
Poczytaj o niej przez google i sama porównaj objawy, czy masz, czy nie masz
powody do obaw - jeśli tak - zasugeruj to lekarzowi i niech Cię wyśle na
badania.

Choć to oczywiście jedna z wielu możliwości - to może być zwykła nerwica,
ew. coś gorszego od obu. Zamiast szukać rad dietetycznych u obcych osób -
poszukaj przyczyny bólu - nic nie boli na złość, albo ot tak sobie.

Sowa

4. Data: 2004-09-15 12:37:16

Od: "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seniorita" <a...@B...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> są one takie złe pod warunkiem, że nie łączysz ich z mięskiem (czyli z
> tradycyjnego schabowego z ziemniakami i surówką zostaje schabowy i surówka
Z nielaczeniem nie ma problemu bo z ziemniaczkow zrezygnowalam i nie zaluje.

> Z tego o piszesz to właściwie po wszystkim boli Cię brzuch :|
Niestety ;/ ale lekarze nie znajduja przyczyny ;//

> [...]
> wychodzą i kurczak też pyszota). Co do chleba spróbuj pieczywo z pełnego
> przemiału (błonnik zawarty w nich pomaga na łagodne oczyszczanie jelit).
Dziekuje za rady, dzis na obiadek sprobuje kurczaczka ;))

> Myślę, że powinnaś sobie zrobić trzydniową dietę oczyszczającą a potem
> stosować się np. do diety Montignaca (bardzo przyjemna).

Moglabys powiedziec cos wiecej o tej diecie oczyszczajacej albo moze podac
jakis link gdyz diet o tej nazwie jest sporo i nie wiem ktora wybrac;/
Dziekuje bardzo

-=Mania=-
Wawa - Bemowo
gg 2095710
http://strony.aster.pl/mania/

5. Data: 2004-09-15 12:51:51

Od: "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
masz
> powody do obaw - jeśli tak - zasugeruj to lekarzowi i niech Cię wyśle na
Znalazlam, poczytalam, czesc objawow sie zgadza ale jak wszyscy wiemy ta
metoda mozna dopasowac sobie kazda chorobe a tu nie jest to nawet polowa
objawow

> Choć to oczywiście jedna z wielu możliwości - to może być zwykła nerwica,
Tez o tym myslalam, w tym przypadku wlasnie wiekszosc objawow pasuje.
Poczytalam troszke na temat nerwicy zoladka, tak jak w moim przypadku w
wielu artykulach pojawialo sie takie zdanie: "Jeśli nawet stwierdzi on, że
to nerwica, pacjentów nie traktuje się poważnie." wiec moze moze znacie i
mozecie polecic jakiegos lekarza z Warszawy (najlepiej okolice bemowa) ktory
moglby pomoc a nie zignorowac??
> ew. coś gorszego od obu. Zamiast szukać rad dietetycznych u obcych osób -
> poszukaj przyczyny bólu - nic nie boli na złość, albo ot tak sobie.
Czesem mam wrazenie ze wlasnie moj brzuszek boli na zlosc wlasnie wtedy
kiedy nie powinien ;))
Dziekuje jeszcze raz za rady

-=Mania=-
Wawa - Bemowo
gg 2095710
http://strony.aster.pl/mania/

6. Data: 2004-09-15 13:03:02

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> wrote in message
> [...]
> ostatnio pojawil sie problem.
> Bylam u lekarza i wyniki sa wporzadku mimo to po pewnych produktach bardzo

tzn jakie badania? idz moze jeszcze do gastrologa, niekiedy trzeba
zrobic biopsje jelita cienkiego, bo moze to byc celiakia. moze
to rowniez byc zespol jelita drazliwego.

iwon(k)a

7. Data: 2004-09-15 13:16:55

Od: "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tzn jakie badania? idz moze jeszcze do gastrologa, niekiedy trzeba
> zrobic biopsje jelita cienkiego, bo moze to byc celiakia. moze
> to rowniez byc zespol jelita drazliwego.

Miałam usg i gastroskopie i nie stwierdzono żadnych zmian, jak juz pisałam w
poście wyżej celiakia nic nie wskazuje bardziej właśnie nerwice. Chętnie bym
sie wybrała do jeszcze jakiegoś lekarza - możecie mi kogoś polecić?? Zespół
jelita drażliwego jest tak samo jak nerwica związany ze stresem a jeżeli to
któreś z nich to unikanie sytuacji stresowych jest w moim życiu nie do
unikniecia wiec jak wynika z informacji znalezionych w sieci musze znaleźć
dobrego psychologa - i tu pojawia sie druga prośba - okolice Bemowa i nie
zadrogo bo jestem na etapie spłacania czesnego- możecie kogoś polecić??

-=Mania=-
Wawa - Bemowo
gg 2095710
http://strony.aster.pl/mania/

8. Data: 2004-09-15 16:42:19

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> napisał w wiadomości

w sieci musze znaleźć
> dobrego psychologa - i tu pojawia sie druga prośba - okolice Bemowa i nie
> zadrogo bo jestem na etapie spłacania czesnego- możecie kogoś polecić??

Ja ci nie polece, bom nie Bemowska :-)
Po wielu roznych metodach "leczenia" zespolu jelita nadwrazliwego, pomoga mi
codzienne cwiczenie jogi. Chodze tez na zajecia grupowe.
I jak dla mnie, to jedyna metoda, procz diety( ktora nie zawsze okazuje sie
skuteczna) na poradzenie sobie z problemem. Dojscie do tego zajelo mi 2 lata
:-))))
Teraz, gdy mnie boli brzuch, po porstu przybieram odpowiednia pozycje
ciala...i przechodzi.
Pozdrawiam Hafsa

9. Data: 2004-09-15 17:14:44

Od: "-=Mania=-" <M...@U...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisał w wiadomości

> [...]
lata
> :-))))
> Teraz, gdy mnie boli brzuch, po porstu przybieram odpowiednia pozycje

Dzieki za rady, jezeli wszytsko sie nie poprawi bede musiala zrezygnowac z
kickboxingu a wtedy napewno zainteresuje sie joga.

-=Mania=-
Wawa - Bemowo
gg 2095710
http://strony.aster.pl/mania/

10. Data: 2004-09-15 17:19:20

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za rady, jezeli wszytsko sie nie poprawi bede musiala zrezygnowac z
> kickboxingu a wtedy napewno zainteresuje sie joga.

Moze to byc inna forma relaksu wyciszenia sie, odreagowania, mnie
podpasowala joga, ale nie taka sporotwa, typu power joga, ale klasyczna
hatha joga.
A byly momenty juz w moim zyciu, ze musialam zrezygnowac z wyjscia z domu
przez problemy....
Powodzenia Hafsa

Kwas linolenowy
Jest ktoś Opty z Mokotowa?
ratujcie sierote :)
Sprzedam Enoant - wyciąg z winogron w płynie. Antyoksydant, odtruwacz - także chroni przed kacem!
co niszczy wątrobę????