Co można zrobić z 20 bananów?

1. Data: 2003-02-23 11:54:02

Temat: Co można zrobić z 20 bananów?
Od: "Michał [mic]" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W zasadzie wszystko o co chciałem zapytać,
umieściłem w temacie. Czekam na propozycje.
Oczywiście banany nie muszą być jedynym składnikiem :-).
Fajnie by było gdyby było to coś na ciepło, albo
przynajmniej "obrabianego termicznie".
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

1. Data: 2003-02-23 12:31:44

Temat: Re: Co można zrobić z 20 bananów? - (P) mix grupowy
Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu (styczen 1999) bylo na grupie cos takiego:
************************
Samo ciasto robisz z mieszanki 100 g mąki ryżowej, 100 g pszennej, 2 łyżki
kaszy
manny, 1 łyżeczka proszku, 200 ml wody. Osobno przygotowywujesz syrop: 250 g
cukru, 125 ml wody, 1 łyżka oleju sezamowego - mieszasz razem i gotować
mieszając do zgęstnienia. Banany zalewasz 1 łyżką soku cytrynowego i 1
łyżka
wody i odstawiasz na 15 min. Po wyjęciu z z soku obtaczasz ciastem, smażysz
na
dużej ilości oleju przez 2 min, zamaczasz w syropie, posypujesz ziarnem
sezamowym, a następnie na 3 sek wkładasz do zimnej wody. I gotowe.
Powodzenia
Bask
****************************
To bedzie cos troche innego Bananowiec na zimno
Skladniki:
paczka biszkoptow
pol szklanki cukru
15 dag masla
zoltko
4 bananny
2 galaretki cytrynowe
banan do dekoracji
galaretka bananowa
Sposob wykonania:
W tortownicy ukladasz biszkopty, w innym naczyniu miksujesz maslo z
cukrem i zoltkiem na jednolita mase do tego dodajesz zmiksowane 4
banany i laczysz. Przygotowywujesz 2 galaretki cytrynowe w polowie
wody. Gdy sie zaczynaja scinac to dodajesz do masy i dobrze
mieszasz.Nastepnie wykladasz na biszkopty i do lodowki. Na wierzch daje
pokrojonego banana i zalewam galaretka bananowa. Malo pracochlone a
dobre tak w sam raz do kuchni kawalerskiej. Smacznego.
Szymko Morus
****************************
Witajcie oto pyszny chleb bananowy:
-2 szk. lub po jednej szklance maki pszenno-razowej i pszennej
-1 lyzeczka sody oczyszczonej
-1/2 lyzeczki soli
- 115 g masla(niesolonego)
-3/4 szkl. cukru
- 2 jajka
- 3,4 dojrzale banany
- 1/3 szkl. mleka
- skoraka z cytryny

Wymieszac w misce make,sode,sol.
Rozgniesc widelcem banany.
Ubijac cukier,jajka,maslo.Dodac banany skorke z cytryny i dobrze zamieszac.
Wszystkie skladniki polaczyc i zmiksowac na gladka mase.
Piec w piekarniku(temp. 180) okolo 60 min.
Smacznego!
w...@p...com
**********************************
Chleb bananowy
1 filizanka maki
1 filizanka maki pelnoziarnistej
1 lyzka proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody
1 lyzeczka soli
1/2 filizanki masla (wyjac wczesniej by troszke rozmieklo)
1/2 filizanki twardo ubitego brazowego cukru
2 jajka
1/3 filizanki miodu
1 1/4 filizanki rozgniecionych bananow (ok 3-4; musza one byc bardzo
dojrzale,
takie z czarnymi plamkami na skorce)

1. W sredniej misce wymieszac maki, proszek do pieczenia, sode i sol.
2. W duzej misce wymieszac maslo z cukrem. Dodac jajka i miksowac az masa
bedzie jednolita. Dodac miod.
3. Stopniowo dodawac banany na przemian z mikstura z maki jednoczesnie
mieszajac. Wylozyc do wczesniej nasmarowanych tluszczem i posypanych maka
blaszek (takich jak na keks). Piec 50 minut. Wyjac z piekarnika i
ostudzic.
Smacznego!!!
Katrzyna
*********************************
Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu (jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac
jajka, ubijac 1 minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe
do miksera. Ubijac 1 minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3
minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy,
wymieszac lyzka, przelac do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem
w srodku. Musi byc bardzo brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz,
a orzechy i rodzynki nie opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo
dojrzale, mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo
sie obieraja po zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena Bassett
***********************************
Banany w cieście i glazurze
banany 2
cukier 250 g
mąka ryżowa 100g
mąka pszenna 100 g
kasza manna 2 łyżeczki
olej sezamowy 1 łyżka
sok z cytryny 1 łyżka
proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki
olej do smażenia
woda z lodem
Owoce kroi sie na kilkucentymetrowe kawalki. Skrapia sokiem z cytryny
zmieszanym z wodą.
Olej sezamowy łączy sie z cukrem. Dodaje pól szklanki wody i ogrzewa do
zagotowania ( gotuje sie na wolnym ogniu do jasnozlotej barwy). To bedzie
tzw glazura
Z mąk, kaszki, proszku do pieczenia i odrobiny wody robi sie ciasto.
Konsystencją powinno przypominać gęstą smietanę.
Osaczone owoce zanurza sie w tym ciescie i smazy w głebokim tluszczu do
zlotego koloru. Następnie zanurza w "glazurze" i bardzo szybko schładza.
Stąd ta woda z lodem, do której sie wklada banany na kilka sekund.
I można juz jesc.
Pozdrowienia
Sassanach
*********************************

Owoce pod kruszonka
5 jablek typu na szarlotke
1 banan
2 lyzki rodzynek (koryntek idealnie)
80 g cukru brazowego (zwykly pewnie tez wystarczy - trudno)
cukier waniliowy - opakowanie
2 lyzki rumu
10g masla

kruszonka : 100g maki, 100g masla miekkiego ("zidiocialego"),
50g cukru, 100g migdalow mielonych, szczypta soli
Namoczyc rodzynki w rumie. Podzielic jablka na cwiartki, obrac
i usunac srodki. Umiescic w rondlu z cukrem brazowym i
waniliowym. Wlac 5cl wody, przykryc i gotowac na malym ogniu do czasu
az jablka zmiekna ale nie rozciapia sie. Zostawic je do
ostygniecia i podzielic je widelcem na mniejsze kawalki.
teraz robimy w misce kruszonke: mieszamy make, migdaly, cukier,
sol i maslo - wyrabiamy koncem paluszkow az do uzyskania
"piasku" typu zwirek...nagrzewamy piekarnik na 6stke w stopniach
180C. Na wysmarowane maslem naczynie wykladamy nasze duszone
jablka, rodzynki i banana pokrojonego na plasterki. Obsypujemy
kruszonka i zapiekamy przez okolo 35 minut. Podajemy gdy kruszonka
sie zezloci...A podac mozemy z lodami albo bita smietana...
tez od Braci Francuzow...(cwicze slownictwo)
AgataW.
*************************************

To tyle na szybko udalo mi sie wygrzebac w mojej prywatnej czarnej dziurze
tzn. archiwum... Osobiscie polecam ten ostatni przepis "Owoce pod
kruszonka".

Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-02-23 12:51:54

Temat: Re: Co można zrobić z 20 bananów?
Od: "femme" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam banany w czekoladzie.
banany myje pod biezaca woda, nacinam je wzdluz i wkladam do piekarnika az
banany beda cieple(skorka zmieni barwe na brazowa)
pozniej polewam banany czekolada (najlepsza jest nutella ale moze tez byc
rozpuszczona zwykla czekolada mleczna) i jeszcze polewam jogurtem tez
bananowym

niektorzy dodaja jeszcze miod i orzechy albo rodzynki to juz wedlug wlasnego
uznania:)

albo po prostu salatke owocowa:banany,kiwi,jablka,gruszki,pomarancze moze
byc arbuz i polac to wszystko jogurtem.

1. Data: 2003-02-23 14:25:53

Temat: Re: Co można zrobić z 20 bananów?(p)
Od: karambola <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał [mic]" napisał(a):

> Witam,
> W zasadzie wszystko o co chciałem zapytać,
> umieściłem w temacie. Czekam na propozycje.

Witam serdecznie Szanowne Panie i Szlachetni Panowie parający się sztuką
kulinarną. Mam na imię Małgorzata (pseudo Karambola) i mieszkam w jednym
z najpiękniejszych miast na Świecie - Krakowie. Pozwolę sobie po raz
pierwszy "udzielić się " na grupie i w charakterze wkupnego - przepis,
który swe źródło ma w miesięczniku "Kuchnia" sprzed paru lat, a uległ
pewnym modyfikacjom w trakcie kilkunastokrotnego (co najmniej)
wypróbowywania przeze mnie.

CIASTO BANANOWE
proporcje na blaszkę prostokątną
Na poczatek upiec cienki biszkopt w tej blaszce wg swojego wypróbowanego
przepisu = każdy woli inny. Wg mnie tak z 4 jajek.
Banany - ok. 6 szt. pokroić w plasterki i zanurzyć w soku z cytryn ( tak
je "obtaplać", żeby nie ściemniały). Wyłożyć na biszkopt.
Ubić 2 Śmietany typu Śnieżka (ja lubię Delecty) wg przepisu z mlekiem,
dodać zmiksowane 4 banany i rozpuszczone w odrobinie gorącej wody i
przestudzone lekko 3-4 łyżeczki żelatyny. Błyskawicznie zmiksować i
wyłożyć na ciasto.
Zostawić w lodówce na min. 2 godziny.
Podajemy pokrojone w kwadraty, przybrane bitą śmietaną i rodzunkami
namoczonymi w alkoholu lub czy kto lubi.

Życzę smacznego

Karambola (proszę o łagodny wymiar kary)

1. Data: 2003-02-23 14:28:58

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał [mic]" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> W zasadzie wszystko o co chciałem zapytać,
> umieściłem w temacie.

Ja bym zrobiła ciasto bananowe (zużyjesz 4 banany), ze dwa zużyłabym do
sałatki owocowej a resztę zamroziła. takie mrożone nadają się świetnie do
zrobienia następnej porcji ciasta bananowego.
zreszta samo ciasto tez mozna mrozić, po rozmrożeniu jest jak świeże, a i
bez mrożenia długo utrzymuje świeżość.

przepisów na ciasto było na grupie kilka, ja z nich wykompilowałam coś
takiego:

3-4 mocno dojrzałe banany
1/2 szkl. cukru
2 szkl. mąki (może być połowa mąki razowej)
1 łyżeczka sody
1/3 łyżeczki soli
3 jajka
skórka z 1/2 cytryny
1/2 szkl. oleju.
mogą być rodzynki, orzechy

Miksujesz banany, dodajesz zółtka, olej i mieszasz to razem.
Potem wsypujesz cukier, mąkę wymieszaną z sodą i solą, skórkę cytrynową a na
samym końcu dodajesz ubitą na sztywno pianę z białek.
Wlewasz do formy keksowej i pieczesz ok 50 minut na 180-200 stopni. Utworzy
się pęknięcie wzdłuż i ciasto ma być przybrązowione a wbity patyczek -suchy.
Ciasto jest pycha

Asia

1. Data: 2003-02-23 15:55:35

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał [mic] wrote:

> [...]
> Oczywiście banany nie muszą być jedynym składnikiem :-).
> Fajnie by było gdyby było to coś na ciepło, albo

Moze nie z 20 bananow jednoczesnie, ale polecam taki koktail:
(1 os.)
1 banan dojrzaly
1-2 kiwi
ok 20dl mleka lekko schlodzonego

W mikserze lub blenderze zmielic banany i kiwi, dodac mleko i dalej
wymiksowac. Wypic!
Ja nie dodaje ani cukru, ani zadnych innych przypraw, a sam tan koktail
uwielbiam.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2003-02-23 18:43:05

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście banany nie muszą być jedynym składnikiem :-).
> Fajnie by było gdyby było to coś na ciepło, albo
> przynajmniej "obrabianego termicznie".

Deser w stylu tajskim:

Potzreba: puszka mleka kokosowego (do kupienia w sklepach Asian Food, i
czasami w supermarketach)

Mleko kokosowe wlac do garnka, postawic na sredni intensywnym ogniu.
Doslodzic cuktem (lub miodkiem), dodac szczypte soli.
Banany onrac ze skorki, poktoic na 3 kawalki (najlepiej) i wrzucic na
gooce mleko. Gotowac na malym ogniu do mometu, kiedy bedzie widac, ze
banan bardzo zmiekl na zewnatrz (eksperymenty wskazane).
Zjesc!!!!!! (oczywiscie i banany i mleko kokosowe....)

Jak nie ma mleka kokosowego, to mozna substutyowac mlekiem krowim + duzo
wiorkow kokosowych (plus ew. rodzynki), ale to nie to samo.....

Smacznego

Pozdr.,
Shrek

PS.
Porsze o wybaczenie, ze nie ujawniam swoich namiarow, ale mam malego
chyzia na punkcie prywatnisci, wiec wole zostac pod nickiem Shrek....
Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-02-23 19:31:57

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyzia na punkcie prywatnisci, wiec wole zostac pod nickiem Shrek....

Wiaj
Uwielbiam Shreka, rozumiem Twoje prawo do prywatności, ale możesz zdradzić,
czy jesteś Shrek- męskiego czy żeńskiego rodzaju ;-)? Czy też to zbyt
osobiste pytanie?
Dorota

1. Data: 2003-02-23 20:07:17

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uwielbiam Shreka, rozumiem Twoje prawo do prywatności, ale możesz zdradzić,
> czy jesteś Shrek- męskiego czy żeńskiego rodzaju ;-)? Czy też to zbyt
> osobiste pytanie?

Oczywiscie, ze jestem facet ;)
Gdybym byl Kobieta, to bym sie nazywal Krolewna Fiona ;)
Krolewne zreszta znam osobiscie i bardzo sobie to cenie ;)
Pozdr.,

Shrek

O chlebie - nie bylo w archiwum?
Mrożenie ciasta