Co robicie względem paranoi z żarówkami?

131. Data: 2009-05-15 19:35:56

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:7n9lnwo43gk$.11yrvxlj9i7dj$.dlg@40tude.net...

> Typowe.

Debilna.

132. Data: 2009-05-15 19:58:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 21:35:07 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
f.googlegroups.com...
> [...]
e.net...

> Ja? To Ty nam tu odstawiasz rodzinna ekshibicjonistyke przy kazdym
> praktycznie temacie. BTW Niezly material dla psychoanalityka.

Raczej Ty: podnosisz każdy papierek, który rzucam.

133. Data: 2009-05-15 20:01:46

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak normalnie zaczyna słabiej świecić to też ci wymieniają bez problemu?

Tak, bo nikt nie sprawdza jak świeci.

134. Data: 2009-05-15 21:00:10

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Kolorymetr miałem w ręku sto lat temu na jakiejś laborce na studiach i
> faktycznie w temacie nie czuję się znawcą, ale ze źródeł potrafię
> korzystać. Twoja lampa ma 2800 - super. Wcześniej linkowałem materiały
> Philipsa, wg których ich halogeny mają 3200. I co?

i to, że żarówka zwykła może mieć nawet 1800 a może mieć 3500
tak samo jak halogenowe...
poza tym
człowiek jest ślepy na barwę światła - nie potrafi jej odróżnić, gdyż nasz
mózg adaptuje się do warunków oświetleniowych

dlatego też już kilka razy w tym wątku padł debilizm w stylu halogenowe dają
bardziej białe światło...

jeśli oświetlenie zwykłą zarówką byłoby takie super a barwa bieli 2800
najidealniejsza dla człowieka, to nie byłbyś w stanie wytrzymać w dzień z
owego bólu głowy... a jednak... dajesz radę...

dla naszego mózgu liczy się tylko RA światła...
to jesteś w stanie zauważyć - dlatego kiepskie żarówki energooszczędne,
diody dają dupne światło...

> Chłopie, wcześniej pisałeś mi, żebym pomyślał. Teraz sam piszesz tak,
> jakbyś mózg na urlop wysłał. Koncern produkuje tanie żarówki i sporo
> od nich droższe świetlówki. I teraz Łunijnyj Sajuz chce uchwalić prawo
> nakazujące przejście w przeciągu relatywnie krótkiego czasu (średni
> czas życia żarówki) na droższe rozwiązanie i to w skali
> ogólnoeuropejskiej. Czy naprawdę trzeba aż zeznań księgowego z tego
> koncernu, żeby potwierdzić, że oni tam po uprawomocnieniu się tego
> ukazu z tydzień czasu pili ze szczęścia?

znowu teoretyzujesz -
nie wiesz jak jest - ja też nie wiem - dlatego nie wymyślam
kontrargumentów - chociaż same się sypią...
np.. zarobek wyrażony jest procentowo.. co z tego, że zarówki droższe ...
ale wytrzymują dłużej - więc ich sprzedaż jest mniejsza...

> A wpisz sobie w gógla "budują nową elektrownię", samo się znajdzie.

http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=&=&q
=buduj%C4%85+now%C4%85+elektrowni%C4%99&btnG=Szukaj+
w+Google&meta=lr%3D&aq=f&oq=
no ... pełno ich w PL
więc Twoim zdaniem najlepiej będzie importować energię... mądre... najlepiej
z rosji...

> Pierdykaj ile wlezie. Albo pomyśl. I bądź konsekwentny. Zapasy
> żywności na świecie też są ograniczone, dlaczego ich nie oszczędzasz,
> dlaczego żywisz się tak, jak cię na to stać, a nie decydujesz się
> przejśc na chleb i wodę "bo trzeba oszczędzać już teraz"?

co ma żarówka wspólnego z chlebem..
chcesz - załóż nowy temat...

a dla Twojej wiadmości - jedzenie także oszczędzam...
myślę... bo oszczędzanie to myślenie... tu 10gr, tam 20 gr i na koniec roku
mam wakacje gratis...

> I wtedy zacznę oszczędzać. Naprawdę myślisz, że jak zaczniemy już
> teraz wprowadzać to w życie, wyrzucimy czajniki elektryczne,
> przejdziemy z żarówek klasycznych na elektroniczne, zaczniemy wyłączać
> telewizory nie tylko pilotem, globalne wskaźniki zużycia energii
> zmienią się choć o zauważalne procenty?

tu nie chodzi o zmniejszenie zużycia energii - to jest niemożliwe... ale o
zmniejszenie tempa wzrostu zużycia...
kwestia czy to będzie 1% rocznie czy 5% rocznie...
odbiorników energii coraz więcej... 20 lat temu nikomu nie śniło się, że w
każdym domu będą 2-3 tv, 2-3 komputery, radia, klimatyzatory, czajniki
elektryczne itp itp itp...

to wszystko spadło nagle na nas...
i chodzi jedynie o zmniejszenie wzrostu - tak byśmy mieli czas na
wybudowanie tych elektrownii...

135. Data: 2009-05-15 21:41:52

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:
> Halogenów nie lubię. Mamy je tylko w jednym pomieszczeniu.

mówisz o takich
http://www.prismaecat.lighting.philips.com/Whirlwind
_Images/LMP%20Ind_Fam/HCLi/LPPR4_HCLi_E27_A55_CL.GIF

czy takich:
http://www.prismaecat.lighting.philips.com/Whirlwind
_Images/LMP%20Ind_Fam/HMLES/LPPR4_HMLES_0001.GIF

?

> Ze zwykłych żarówek wyleczyłam się "przy pomocy" żyrandola na 6
> świecówek, które przepalały się średnio co 2-3 miesiące /pewnie wina
> małych kloszy? Nie wiem, nie ja projektowałam żyrandol/. Wkurzyliśmy
> się i zmieniliśmy i żyrandol, i żarówki.
>
> Fakt - świetlówki, które mamy najdłużej - świecą najładniej.
>
> Ostatnio zachorowałam na świetlówkę /żarówkę/ z dziennym światłem -
> chociaż jedną do podręcznej lampki, do używania przy dzierganiu i
> szyciu. Są sakramencko drogie i nie zawsze dostępne, ale światło dają
> - boskie!!!

ale to trzeba wszystkie w domu wymienić - inaczej wzrok Ci się będzie męczył
poza tym - nie wiem jakie masz na myśli - ale nie widziałem jeszcze dobrych
żarówek ze światłem dziennym energooszczędnych...

136. Data: 2009-05-15 22:40:12

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Maj, 22:41, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> mówisz o takichhttp://www.prismaecat.lighting.philips.com/Whi
rlwind_Images/LMP%20Ind...

Chiba o tych ;-) Ja ich nie wymieniam, pozwalam innym pod sufit
skakać ;-)

> ale to trzeba wszystkie w domu wymienić - inaczej wzrok Ci się będzie męczył

Chyba niekoniecznie.

http://www.lightbulbs-direct.com/article/choosing-da
ylight-bulbs/

Myślę o czymś z powyższych. Widziałam na własne oczy działanie tej
zwykłej, niebieskiej. Byłam zachwycona. Wrażenie takie, jakby nagle
wpadła przez okno potężna dawka światła słonecznego.

Tylko - ja widziałam taką żarówkę w sklepie z artykułami do rękodzieła
i kosztowała tam nie 2 euro z haczykiem, a kilkanaście euro.
Świetlówki też tam mieli, ale ich nie wypróbowywała. Intrygowała mnie
ta niebieska i tylko tą wkręciliśmy do lampki na ekspozycji.

Zanim kupię żarówkę/świetlówkę, powinnam kupić odpowiednią lampę /
najlepiej - stojącą/, więc zakup odpływa w dal. Są inne wydatki.

Ania

137. Data: 2009-05-15 23:00:17

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Po co? Mój TŻ stwierdził właśnie przy obiedzie, że jak żarówek
> normalnych nie będzie, to on (i ja też, chętnie) będzie chodził spać
> zaraz po zachodzie słońca, bo tak naprawdę to on lubi tylko dzienne
> światło :-D

to dzienne swiatło o sporo wyższej niż halogeny TB nie wtpala wam oczu a
troszkę cieplejsze halogeny tak strasznie na wasze oczy działają? imho to
jest fobia a nie prawdziwy problem.

138. Data: 2009-05-15 23:02:55

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kane wrote:

> Swiete slowa.

imho powinno sie walczyć z prawdziwymi problemami a nie wyimaginowanymi, a
klimatyzacja jest prawdziwym problemem dla systemów energetycznych.

139. Data: 2009-05-16 07:16:53

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej Ty: podnosisz każdy papierek, który rzucam.

To fakt, ze zasmiecasz grupe wynurzeniami o rodzince i bynajmniej dodatkowo
zainteresowanie niezdrowe sama okazujesz cudzymi genami.

140. Data: 2009-05-16 07:49:09

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...

> [...]

>zwykłej, niebieskiej. Byłam zachwycona. Wrażenie takie, jakby nagle
>wpadła przez okno potężna dawka światła słonecznego.

Ciekawe czy to halogen?

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna