Co sądzicie na temat bezrobocia ON?

1. Data: 2002-06-02 22:56:00

Temat: Co sądzicie na temat bezrobocia ON?
Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypowiedzcie się proszę na temat bezrobocia osób niepełnosprawnych. Jak to
właściwie jest. Dlaczego ON nie chce podjąć pracy dlaczego jej nie szuka
przez Urząd Pracy.
W moim powiecie jest 7000 osób niepełnosprawnych (powiat pucki). W Urzędzie
Pracy zarejestrowało się tylko 28 osób niepełnosprawnych. Dlaczego tak mało z
czego to wynika? Jaka jest u Was sytuacja na rynku pracy. Czy niepodejmowanie
pracy wynika z braku ofert pracy kierowanych do osób niepełnosprawnych? Czy
jest jakiś inny powód.

2. Data: 2002-06-03 05:24:57

Temat: Re: Co sądzicie na temat bezrobocia ON?
Od: "Prusak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ade7q0$ade$1@news.gazeta.pl
> [...]
> rynku pracy. Czy niepodejmowanie pracy wynika z braku ofert pracy
> kierowanych do osób niepełnosprawnych? Czy jest jakiś inny powód.

Podobnie jest i w północno-wschodniej Polsce. Wiele ON nie rejestruje się w
urzędach pracy z kilku powodów. Powód pierwszy, ale czy najważniejszy, to
ten, że ON nie wierzą, że to w jakiś sposób pomoże znaleźć pracę. Drugi -
boją się, że jak podejmą pracę, to stracą prawo do renty. A trzeci - część z
nich już pracuje. Czwarty - nie ma ofert pracy dla ON, a jeżeli już są to
pracodawca szuka osoby zdrowej z orzeczeniem inwalidztwa. Czy w takim
wypadku ON-wózkowiec (na przykład) będzie widział sens rejestrowania się w
UP. Ja przez kilka lat byłem zarejestrowany jako poszukujący i bez
rezultatu.

Ponadto wszelkie urzędnicze statystyki są lekko zafałszowane. Wielu
("zdrowych") jest zarejestrowanych w UP, ale czy wszyscy z nich szukają
pracy i chcą pracować?

Pozdrawiam
Prusak

3. Data: 2002-06-04 18:12:33

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem ON-wózkowiec. Przez rok bylem zarejestrowany warszawskim RUP i nic.
Od tego czasu uplynelo juz 5 lat, w tym okresie pracowalem lacznie jakies
1,5.

Jak gdzies dzwonie w sprawie zatrudnienia, to na ogol dowiaduje sie, ze tej
pracy juz dawno nie ma albo pracodawca stawia takie dodatkowe wymaganie, ze
nie jestem w stanie ich spelnic.

Jedyna prace, ktora moglbym miec w nieograniczonych ilosciach jest
przepisywanie. Ale ja niestety nie jestem w stanie pisac szybko i duzo.

Leszek

4. Data: 2002-06-04 20:26:05

Od: "TOMASZ JANOWICZ" <i...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Kowalewska <b...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> jest jakiś inny powód.
>
> -- jestem ON z leszna.w zeszłym roku promowano przez pfron teleprace i co
obecny rząd wstrzymał program!!!bo wymyślił go aws.wydano masę forsy!!
przeszedłem potrzebne kursy ,kupiłem komputer pojechałem na rozmowe
kwalifikacyjną i co??????dostałem odp."KWLIFIKUJE SIĘ W PEŁNI DO PROGRAMU ALE
PROGRAM WSTRZYMANY!!!!Wczoraj pani w-minister z ministerstwa pracy zaczeła
lansować teleprace jako pomysł sld.O co tu CHODZI??!!Na pewno nie o ON.

5. Data: 2002-06-04 20:42:28

Od: "Ewa Kopczynska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ! Naprawdę ciesz się że masz choć to przepisywanie, bo ja nawet tego
nie mam. Z pracą jest strasznie nie tylko dla nas. My mamy większe potrzeby
w związku z lekarstwami itd, więc jesteśmy w gorszej sytuacji, ale nikogo
to nie interesuje.Nie wiem co można zmienić. Niby tyle się dla nas robi,
powstało tyle instytucji i jakoś nie jest lepiej. Ale trzymaj się napewno
będzie lepiej. Pozdrawiam Ewa K.

6. Data: 2002-06-05 05:35:48

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powstało tyle instytucji i jakoś nie jest lepiej. Ale trzymaj się napewno

Zle mnie zrozumialas wiec napisze wprost. Mam duzy niedowlad lewej dloni,
ktory uniemozliwia mi szybkie pisanie. I praca typu "Prosze mi przepisac 300
stron do najblizszego poniedzialku jest po prostu dla mnie niewykonalna", a
wlasnie takich ofert pracy mam najwiecej. Probuje uzywac programow OCR ale
po nich trzeba duzo poprawiac.

Leszek

7. Data: 2002-06-05 10:48:27

Od: "Losiu \(Przemek\)" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właściwie jest. Dlaczego ON nie chce podjąć pracy dlaczego jej nie szuka

Czy UP maja oferty pracy?
Hmmmm sklamie jezeli powiem ze w UP niedostalem zadnych ofert.
Byly dwie:
- praca biurowa w ZGM w Legnicy na caly etat z pensja ponizej najnizszej
krajowej
na zasadze zastepstwa pracownicy na uropie wychowawczym.
- praca w Drukarni przy obsludze jakiejs maszyny (praca stojaco-siedzaca)
pensja nieznana.
(a ja jestem na protezie)

Bylem zarejestrowany w UP kilka razy ale niepodjalem pracy dzieki UP
wszystkie oferty znalazlem sam, badz zostaly mi zaoferowane.

> [...]
niepodejmowanie
> pracy wynika z braku ofert pracy kierowanych do osób niepełnosprawnych?

Czy zachecajace jest do szukania pracy przez UP podejscie jego pracownikow?

Moje wizyty w UP wygladaly w taki sposob:
wchodzilem do pokoju pani A.
prosila o karte
po otrzymaniu wpisywala brak ofert i mowila date kiedy masz przyjsc (za
miesiac).

wydaje mi sie ze nie brak ofert jest problemem
ale chyba to ze nawet pracodawcy nie maja zaufania do UP.
moi poprzedni pracodawcy wysylali mnie do UP
z kwitem na zapotrzebowanie pracownika w rece.

Obecnie pracuje na stanowisku nierefundowanym
i moj pracodawca nie ma nic poza moja praca...

chyba jednak zostali na swiecie ludzie ktorzy chca miec pracownika a nie
refundacje..

Losiu (Przemek)
~*~
glodno chłodno i do kobiet daleko...
s...@p...fm, GG 355024

8. Data: 2002-06-06 13:27:03

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Losiu (Przemek)" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> wchodzilem do pokoju pani A.
> prosila o karte
> po otrzymaniu wpisywala brak ofert i mowila date kiedy masz przyjsc (za

Ja tak jeździłem jako poszukujący pracy ponad rok i w końcu zrezygnowałem,
szkoda czasu i benzyny. Ani razu nie dostałem żadnej oferty pracy.
Pozdrawiam
Olek

9. Data: 2002-06-09 10:47:41

Od: r...@n...pl (Radosław Tatarczak) szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Kowalewska" <b...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in
<ade7q0$ade$1@news.gazeta.pl>:

>Wypowiedzcie się proszę na temat bezrobocia osób niepełnosprawnych. Jak
>to właściwie jest. Dlaczego ON nie chce podjąć pracy dlaczego jej nie
>szuka przez Urząd Pracy.

Mieszkam obok Prusaka i mam dosc podobne zdanie:
1. Brak ofert pracy, a na rynku pracy jest olbrzymia ilosc bezrobotnych,
wiec pracodawca moze wybierac i wiadomo kogo bedzie wolal
2. Mala aktywnosc ON, czyli wegetacja na rencie jako szczyt mozliwosci i
checi, ba na Mazurach wielu bezrobotnych marzy o dostaniu renty. Troche
poekstrapoluje dlaczego tak jest - przez wiele lat oplacalo sie byc
rencista, zatem ON nie starali sie zaistniec na rynku pracy. Poza tym
spoleczenstwo zmusilo (oraz polityka wladz) takich ludzi do odgrywania roli
"siedziec w domu i brac socjal". Zmienil sie ustroj, ale zbyt malo
niepelnosprawnych chcialo i mialo szanse zmienic sie w ludzi aktywnych
3. Nieskutecznosc systemu doplat do zpchr-ow, ktore wbrew intencjom nie
stworzyly rynku pracy dla ON
4. Trudny dostep do edukacji, a tym samym liczba ON z wyzszym i srednim
wyksztalceniem jest mizerna
5. Dyskryminujace zachowania wielu Polakow powoduja ze ON wola siedziec w
czterech scianach

> [...]
>pracy. Czy niepodejmowanie pracy wynika z braku ofert pracy kierowanych
>do osób niepełnosprawnych? Czy jest jakiś inny powód.

Zeby odpowiedziec poprawnie trzeba imo sprawdzic ile z tych 7000 chce
pracowac, ilu naprawde rozwaza taki krok, a ilu zadowala sie pieniedzmi z
budzetu i ZUS-u.

pozdrawiam
RT

10. Data: 2002-06-09 14:49:05

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
TOMASZ JANOWICZ w adj7ot$elo$...@n...gazeta.pl... napisał:

> jestem ON z leszna.w zeszłym roku promowano przez pfron teleprace i co
> obecny rząd wstrzymał program!!!bo wymyślił go aws.wydano masę forsy!!

O co tu chodzi ? Jaka forsa? Ktoś wymyślił telepracę ? Co wstrzymano ?

> przeszedłem potrzebne kursy ,kupiłem komputer pojechałem na rozmowe
> kwalifikacyjną i co??????dostałem odp."KWLIFIKUJE SIĘ W PEŁNI DO PROGRAMU
ALE
> PROGRAM WSTRZYMANY!!!!

Proszę opisz co to za program, kto go organizował, kto kwalifikował.
Coś mi świta ale za mało danych by podpowiedzieć jak to trzeba
załatwiać, zdaje się w podobny sposób próbowano i mnie wyautować.

> Wczoraj pani w-minister z ministerstwa pracy zaczęła
> lansować teleprace jako pomysł sld.O co tu CHODZI??!!Na pewno nie o ON.

Różne rządy już przeżyliśmy ale nie było i chyba nie będzie
ministra czy v-ministra który potrafi wymyślec twórcę zjawisk.
Tym bardziej obecny rząd nie ma takich aspiracji.

Pozdrawiam
Marian L

Nowa Karta Parkingowa
Jąkanie - mówię co myślę na temat