Nowa Karta Parkingowa

1. Data: 2002-06-02 13:48:13

Temat: Nowa Karta Parkingowa
Od: "Wieźmin" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Czy udało się komuś na grupie coś takiego załatwić?

--
Pozdrowienia:
Stefan

2. Data: 2002-06-02 14:34:25

Temat: Re: Nowa Karta Parkingowa
Od: Laszlo Uolleh <r...@T...terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wieźmin" wrote:

> Witam!!!
> Czy udało się komuś na grupie coś takiego załatwić?

Ja caly czas się przymierzam ale tam jest napisane, że trzeba znowu
przed jakąś kolejną komsją stanąć. I to jest dla mnie największy
problem.
Może komuś się udało bez komisji na przykład na podstawie orzeczenia z
Zusu ?

Poki co policji pokazuje stara plakietke i to zaswiadczenie z Zusu mam
przy sobie i jest OK ale za granica np w Niemczech juz taki numer chyab
nie przejdzie
:-)

--
Hellou

Officcial Member OF WSZYSTKO CO FAJNE :-)

parking jest fajny

3. Data: 2002-06-02 19:20:41

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy udało się komuś na grupie coś takiego załatwić?
Mam juz karte!!!!!!

Instrukcja jak starac sie odebrac karte (na przykladzie wlasnych
doswiadczen)

1. Idziemy (jedziemy) do Powiatowego Zespolu do Spraw Orzekania o
Niepelnosprawnosci
Bierzemy z tamtad 2 papierki wniosek o ustalenie stopnia niepelnosprawnosci
i orzeczenie lekarskie
2. Wybiermy sie do lekarza rodzinnego, ktory wypelnia papierek przeznaczony
dla niego
3. Skladamy wypelnione papierki w ww. Zespole. We wniosku dopisujemy
"dotyczy karty parkingowej dla osob niepelnosprwnych) + dolaczamy ksero
starego orzeczenia
4. Czekamy cierpliwie od 2 do 6 miesiecy na wezwanie na komisje (pisemne).
Ja czekalem ok. 2.5 miesiaca
5. Na komisji odbywamy slalom po po urzedasach komisyjnych. a) rejestracja
b) pracownik socjalny c) lekarz d) spec od zatrudnienia. U kazdego dowod
osobisty + spowiedz
6. Po kilkugodzinnym odczekaniu dostajemy "od reki" nowe Orzeczenie o
stopniu niepelnosprawnosci ze slynnym punktem wyczekiwanym prze starajacym
sie o legitymacje
........ "spelnia przeslanki Art. 8, ustawy Prawo o ruchu drogowym - TAK"
Tylko orzeczenie z takim dopiskiem jest JEDYNA PODSTAWA do ubiegania sie o
legitymacje. Wszystkie inne papiery chocby w ilosciach hurtowych nie maja
znaczenia!!!!!!!!!!!!
7. Z nowym orzeczeniem + zdjeciem + 25 zl w garsci udajemy sie do Wydzialu
Komunikacji po nowa legitymacje.
Po 20 minutowym odczekaniu i zabuleniu ww 25 zl dostajemy nowa niebieska
europejska legitymacje
8. Wsadzmy za przednia szybe samochodu (europejskimi gwaizdeczkami do
przodu) i jazda

Uwaga. Stara legitymacja wazna tylko do 30 czerwca

Jestem jak najbardziej Za nowym hitlerowskim orzecznictwem dot. nowej
legitymacji. Wiem, ze to klopot dla nas, sam musialem sie tarabanic na wozku
od Annasza do Kajfasza ale nie zaluje. Wrescie zweryfikuje sie te bande
wyzyskiwaczy legitymacji inwalidzkich. Nowe legitymacje dostaja tylko osoby
o ograniczonej sporawnosci ruchowej (tak jest zapisane wreszcie w prawie).
Wreszcie tez na nowej legitymacji jest zdjecie (z tylu). Skonczy sie
wykorzystywanie czyjejs legitymacji (latwosc weryfikacji)

Tylko za co musialem bulic 25 zl? Wg ministerstwa to koszty wydania
legitymacja.Jakie koszty!!!!!. Druk niebieskiego kartonika bez laminowania i
znakow wodnych kosztowal ulamki zl a urzedas tez sie nie przepracowuje
poniewaz odbierajac legitymacje 31 maja 2002 w miescie ponad 160 000
dostalem legitymacje o numerze 17!!!!
Wiec jak - za malo starajacych sie? Za malo informacji, ze stara obowiazuje
tylko do 30 czerwca 2002 roku czy jedno i drugie
Ciekawy jestem, jezeli ktos dostal nowa legitymacje to o jak malym numerze?

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

4. Data: 2002-06-02 21:04:03

Od: my voice <a...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

N 02 cze 2002 21:20:41 W wiadomości
zeszow.tpsa.pl
Tomek-Tw. napisał(a):
[cut]
> Nowe legitymacje dostaja tylko osoby o ograniczonej sporawnosci
> ruchowej (tak jest zapisane wreszcie w prawie).

Hmmm... a co w przypadku niewidomych / niesłyszących właścicieli
samochodów? Czy w obliczu aktualnych przepisów legitymacja im się nie
należy?

> Tylko za co musialem bulic 25 zl?
[cut]

Prawdopodobnie zfinansowałeś cząstkę dziury budżetowej - taki
nowatorski patent stawiania finansów publicznych na nogi.
--
Pozdrowienia,

mv

5. Data: 2002-06-03 06:53:39

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "my voice" <a...@a...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Hmmm... a co w przypadku niewidomych / niesłyszących właścicieli
> samochodów? Czy w obliczu aktualnych przepisów legitymacja im się nie
A jakże należy się oczywiście, jednakże po spełnieniu warunków, które
szczegółowo opisuje Tomek.
Zgodnie z rozporządzeniem karta wydawana jest na nazwisko ON i jeśli ON nie
może sama prowadzić samochodu, to na drugiej stronie karty parkingowej
zaznaczają, że karta potwierdza uprawnienia osoby-kierowcy przewożącej ON,
przy czym ta ostatnia może być za każdym razem inna, bo karta "przywiązana"
jest do ON, a nie ma w niej określenia dotyczącego pojazdu i kierowcy.

Ja spełniłem wszystkie warunki wstępne, o których pisze Tomek i czekam na
łaskawe zaproszenie przez Powiatową Komisję d/s Orzekania już 3 miesiące, a
tydzień temu dzwoniłem do nich i uprzejma Pani powiedziała mi, że niestety,
ale nie ma mnie na liście tych, którzy będą "obrabiani" 5 czerwca. W
Szczecinie podobno jest ok. 3 tysięcy wniosków, bo inne powiaty nie
powoływały własnych Komisji, lecz zleciły załatwianie spraw orzekania
Komisji szczecińskiej. Efekt jest taki, że Komisja z cała pewnością "nie
wyrobi się" w terminie przewidzianym przepisami.

Za chwilę będę znowu dzwonił do pani z obsługi Komisji i mam nadzieję, że
wykaże jednak cierpliwość i nie zbeszta mnie, bo takich telefonów mają
codziennie bez liku.
Właśnie ciekawy jestem jak potraktują mnie Niemcy kiedy mnie "dorwą", bo
prawie codziennie jeżdżę ze Świnoujścia do Term Bałtyckich na rehabilitację
w ich basenach (3 godziny masaży wodnych w dowolnych konfiguracjach...).
Pozdrawiam

Zbig A Gintowt

6. Data: 2002-06-03 07:25:03

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w wiadomości

> Za chwilę będę znowu dzwonił do pani z obsługi Komisji i mam nadzieję, że
> wykaże jednak cierpliwość i nie zbeszta mnie, bo takich telefonów mają
> codziennie bez liku.
-------------------------------------
Właśnie przed chwila dowiedziałem się, że orzeczenie w mojej sprawie wydano
"zaocznie" w połowie maja, jednak dotąd nie było czasu, żeby mi je
przesłać...
Pani nie krzyczała na mnie i obiecała, że orzeczenie za parę dni dostanę.

Opisaną przez Tomka "drogę przez mękę" należałoby jednak jeszcze uzupełnić.
Z końcem roku mija termin wymiany tych praw jazdy kategorii B, które zostały
wydane bodajże w latach 70 i żeby otrzymać nowe, "europejskie" prawo jazdy
będę jeszcze musiał przejść badania u lekarza badającego sprawność
kierowców.
Chciałbym przypomnieć jednak ON ubiegających się o kartę parkingową, że po
otrzymaniu nowego orzeczenia i tak zostaną skierowane na badania dla
kierowców, bo Komisje d/s Orzekania są zobowiązane prawem do zawiadamiania
Wydziałów Komunikacji o rezultatach swoich poczynań i to z pewnością skłoni
urzędników Wydz. Komunikacji do wysyłania "delikwentów" na badania
kierowców. W moim przypadku jest to pewne, bo złożyłem wniosek o prawo jazdy
nowego wzoru.
Tak czy owak, ten kto to musi zrobić lepiej niech to zrobi teraz, bo pod
koniec roku Wydziały Komunikacji będą przeżywały "sądne" dni związane z
wymianą praw jazdy...
Pozdrawiam

Zbig A Gintowt

7. Data: 2002-06-03 09:57:47

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<z...@c...net.pl> napisał w wiadomości news:adf5k8$j5g$1@news.tpi.pl...

> [...]
> wydane bodajże w latach 70 i żeby otrzymać nowe, "europejskie" prawo jazdy
> będę jeszcze musiał przejść badania u lekarza badającego sprawność

Jestem ciekaw jak bedzie wygladala wymiana moich praw jazdy
mam kategorie A,B,C,D,E
przeciez kategorii zabrac mi nie_moga

--

-
Pozdr.....

8. Data: 2002-06-03 12:53:03

Od: "Frank" <f...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem ciekaw jak bedzie wygladala wymiana moich praw jazdy
> mam kategorie A,B,C,D,E
> przeciez kategorii zabrac mi nie_moga

Mogą Ci dać prawo jazdy na czas określony np.: na 3 lata i później znów
badania itd.
Ja właśnie tego się boję.

Pozdrawiam
- Frank

9. Data: 2002-06-03 20:18:30

Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciekawie wyglada sprawa odnosnie niepelnosprawnych dzieci
w wyniku luki w ustawie ich opiekun nie jest uprawniony do posiadania karty
parkingowej
a ma sie to mniej wiecej tak, ze aby otrzymac takowa karte w orzeczeniu o
niepelnosprawnosci musi byc ujety rodzaj niepelnosprawnosci, a orzecznik nie
ma prawa takiej informacji umieszczac...i kolo sie zamyka
zyc nie umierac...zwlaszcza w tak cudownym kraju...

pozdrawiam

grzess

10. Data: 2002-06-03 20:41:17

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> ciekawie wyglada sprawa odnosnie niepelnosprawnych dzieci
> w wyniku luki w ustawie ich opiekun nie jest uprawniony do posiadania
karty
> parkingowej
Jakim cudem? Podaj konkrety? (konkretna luke w ustawie)
Przeciez aby dziecko dostalo dodatek pielegnacyjny (a wiekszosc starajacych
sie opiekunow dzieci wystepuje o taki dodatek) musi stanac na komisje. A tam
niestety trzeba wpsiac rodzaj niepelnosprawnosci

---
Pozdrawiam
Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm