Co to są szalotki?

1. Data: 2001-09-21 18:03:59

Temat: Co to są szalotki?
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam problem - natrafiłem w przepisie na szalotki. Co to tak na prawdę jest? W
sieci znalazłem dość rozbieżne opinie: od cebulka słodka do cebulka o smaku
czosnkowym.

I jeszcze jedno - czym można to zastąpić?

Pozdrawiam!
Bogdan

1. Data: 2001-09-21 18:09:05

Temat: Re: Co to są szalotki?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> [...]
jest? W
> sieci znalazłem dość rozbieżne opinie: od cebulka słodka do cebulka o

szalotki to małe cebulki, słodkie to one nie są.
A na co to przepis?

Wkn

1. Data: 2001-09-21 18:13:43

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na co to przepis?

"Ogień smoka" - wg książki "Kuchnia Chińska".
Tak myślałem, że słodkie to tutaj nie pasuje.

Dzięki!

Pozdrawiam!
Bogdan

1. Data: 2001-09-21 18:19:41

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> I jeszcze jedno - czym można to zastąpić?
Niczym, one właśnie takie, a nie inne, są. I niech tak zostanie.
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-09-21 18:20:31

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niczym, one właśnie takie, a nie inne, są. I niech tak zostanie.

A wiesz może gdzie można to we Wrocławiu kupić?

Pozdrawiam!
Bogdan

1. Data: 2001-09-21 18:24:02

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> Niczym, one właśnie takie, a nie inne, są. I niech tak zostanie.

po polsku, to się chyba cebula dymka nazywa

Waldek

1. Data: 2001-09-21 18:39:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> po polsku, to się chyba cebula dymka nazywa
>
> Waldek

Cebulka dymka to cebulka cebulkowa, a szalotki to skrzyzowanie cebulki z
czosnkiem. Ma smak lekko czosnkowy, rozklada sie na zabki, jak czosnek.
Niczym nie da sie zastapic, no chyba ze sie musi, to wtedy 3 czesci
cebuli i 1 czesc czosnku, wymieszane, przybliza smak.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-09-21 18:47:10

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niczym nie da sie zastapic, no chyba ze sie musi, to wtedy 3 czesci
> cebuli i 1 czesc czosnku, wymieszane, przybliza smak.

Chyba "się musi". Nie przypuszaczam, żebym jutro zdołał je kupić...

Dziękuję za radę i pozdrawiam!
Bogdan

1. Data: 2001-09-21 19:01:17

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po polsku, to się chyba cebula dymka nazywa
Nie, szalotka właśnie.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-09-21 19:11:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niczym nie da sie zastapic, no chyba ze sie musi, to wtedy 3 czesci
> cebuli i 1 czesc czosnku, wymieszane, przybliza smak.
Magdaleno, Allium!
I cebula i szalotka i czosnek to ta sama rodzina.
pozdr. Jerzy

Facjata
paluszki do miesa i pytanie
Co trzeba zeby robic goralskie oscypki i je sprzedawac turystom ?
Tarta ze sliwkami wyszla mi.........
[OT] Jakie piwo?