Co zrobić z ogórkami?

1. Data: 2001-08-10 08:02:52

Temat: Co zrobić z ogórkami?
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mąż mnie dziś uszczęśliwił: przyniósl 25 kg ogórków. Wrzuciłam do wanny i
czekam na Waszą pomoc.
Co mam z tym zrobić?

Pozdrawiam,

Monika Sawicka
UIN 46479443
GG 70198

"przychodzą
inne i takie same
z każdą jest inaczej i tak samo
z każdą nie ma miłości inaczej
z każdą nie ma miłości tak samo"
Samuel Beckett

1. Data: 2001-08-10 08:15:32

Temat: Re: Co zrobić z ogórkami?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Sawicka wrote:

> Mąż mnie dziś uszczęśliwił: przyniósl 25 kg ogórków.

Niech Cię jeszcze uszczęśliwi beczką dębową lub kilkoma zgrzewkami
słoików :)

sadyl

1. Data: 2001-08-10 08:18:50

Temat: Odp: Co zrobić z ogórkami?
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...> >

> Niech Cię jeszcze uszczęśliwi beczką dębową lub kilkoma zgrzewkami
> słoików :)

THX. A tak na powaznie?

Monika

1. Data: 2001-08-10 08:37:43

Temat: Re: Odp: Co zrobić z ogórkami?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Sawicka wrote:

> THX. A tak na powaznie?

A myślisz, że to nie było na poważnie?

Koper, czosnek, sól, chrzan i co tam jeszcze lubisz i do słojów.
Jak wyobrażasz sobie inne szybkie przerobienie 25 kg ogórków?

Chociaż - właściwie jak już są w wannie, to możesz się w nich wykąpać
Podobno ogórki dobrze robią na cerę :))

sadyl

1. Data: 2001-08-10 09:04:17

Temat: Odp: Odp: Co zrobić z ogórkami?
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Koper, czosnek, sól, chrzan i co tam jeszcze lubisz i do słojów.
> Jak wyobrażasz sobie inne szybkie przerobienie 25 kg ogórków?
Wista wio, łatwo powiedzieć.
To będzie moj pierwszy raz, nie bardzo wiem, jak się za to zabrać.

> Chociaż - właściwie jak już są w wannie, to możesz się w nich wykąpać
> Podobno ogórki dobrze robią na cerę :))
To może ja juz lepiej pójdę do sklepu?

MonikaS :)

1. Data: 2001-08-10 09:10:28

Od: "aga" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> Mąż mnie dziś uszczęśliwił: przyniósl 25 kg ogórków. Wrzuciłam do wanny i
> [...]

Może sałatkę "szwedzką" z pokrojonych ogórków w zalewie octowo-olejowej?
Jeśli będziesz zainteresowana poszukam i dam przepis dokładniejszy na zalewę

aga

1. Data: 2001-08-10 09:19:25

Temat: Re: Odp: Odp: Co zrobić z ogórkami?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Sawicka wrote:

> Wista wio, łatwo powiedzieć.
> To będzie moj pierwszy raz, nie bardzo wiem, jak się za to zabrać.

Wrzuć do słoika ogórki, koper, czosnek (kilka ząbków) + ew. liście
chrzanu, wiśni, dębu
Zalej letnią wodą z solą (płaska łyżka na 1l wody).
Poczekaj ze 3-4 dni
Jeśli będą dobre - resztę zrób analogicznie.
Jak będą puste w środku, to wypieprz resztę na śmietnik (lub zrób sobie
kąpiel ogórkową) bo szkoda Twojej roboty - i tak nic z nich nie będzie.
A - i jeszcze jedno: słoiki nie muszą być hermetycznie szczelne.
Mogą ciec - ogórkom to nie zaszkodzi.

sadyl
PS: nie rób ogórków "w te trudne dni" :)

1. Data: 2001-08-10 09:27:16

Od: "Jacek P" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> wrote in message
> To może ja juz lepiej pójdę do sklepu?
>
> MonikaS :)

No dajże babo spokój. Zrób, co sadyl mówi (beczułki są najlepsze, ale słoiki
też ujdą) i zakiś te ogórki. Część możesz spożyć jako tzw. małosolne, resztę
można spożyć do schabowych w zimie.
Ogólnie należy:
wsadzić ogórki do słoików
wsadzić do słoików przyprawy: korzeń chrzanu, koper, liść wiśni, ziele
angielskie, czosnek (po trochu)
zalać ogórki i przyprawy wodą z solą (2 łyżki stołowe soli na litr wody)
odstawić wszystko we w miarę ciepłe miejsce, żeby bakterie zaczęły robić
kwas (można też dodać do wody nieco serwatki lub zsiadłego mleka, będzie
więcej bakterii)
jak ogórki będą ukiszone (kilka dni) można je zjeść od razu abo wynieść do
chłodu.
I nie chodź do sklepu po kiszone ogórki!!
Pozdrawiam

Jacek Przerwa
Pozdrawiam

Jacek Przerwa

1. Data: 2001-08-10 09:39:49

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek P wrote:

> zalać ogórki i przyprawy wodą z solą (2 łyżki stołowe soli na litr wody)

Nie za dużo?
Napisałem 1 płaska, ale faktycznie- na dłuższe przechowywanie to raczej
czubata
Ale 2 to chyba za dużo będzie?

> odstawić wszystko we w miarę ciepłe miejsce, żeby bakterie zaczęły robić
> kwas (można też dodać do wody nieco serwatki lub zsiadłego mleka, będzie
> więcej bakterii)

Najlepiej dać trochę wody z już ukiszonych ogórków, ale ma to sens,
jeśli chce się robić szybko (np. żeby za 2 dni były gotowe)
Jak idą do słojów to nie ma ani potrzeby ani sensu.

> I nie chodź do sklepu po kiszone ogórki!!

A mi się ostatnio leń wkradł do kuchni i nie chce mi się walczyć z
ogórami.
Wczoraj na grilla kupiłem kiszone ogórasy po prostu w warzywniaku.
I przyznaję uczciwie - były rewelacyjne! (fuks chyba :)

sadyl

1. Data: 2001-08-10 09:40:22

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> Mąż mnie dziś uszczęśliwił: przyniósl 25 kg ogórków. Wrzuciłam do wanny i
> czekam na Waszą pomoc.
> Co mam z tym zrobić?
Hejka!

Same pyszne rzeczy: ogorki kiszone, ogorki konserwowe, moze jakis przecier
ogorkowy na zupke;-))
Ja mialam 30 kg ogorkow, zrobilam kiszone i konserwowe, kiszone zreszta
dzisiaj wyprobowalismy i sa fantastyczne;-))) Tez robilam pierwszy raz
zupelnie sama i sie udalo;-))) Wiec nie zastanawiaj sie tylko po sloiki i
do roboty ;-))) Powodzenia:-)

Pozdrawiam,

Kaliope

--