Czajnik elektryczny 0-PL

1. Data: 2015-05-01 12:50:36

Temat: Czajnik elektryczny 0-PL
Od: Tom <T...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakiś czajnik elektryczny (bezprzewodowy) 0 plastiku?

Pamiętam w PRL były takie metalowe z przewodem i grzałką - owszem
grzałka była na uszczelce.

Obecnie w sprzedaży są metalowe ale mają np wziernik z uszczelkami
plastikowymi albo samą pokrywę plastikową.

Chodzi mi o 100% metalowy albo ceramiczny czajnik bez plastiku.

Na razie gotuje wodę w garnku emaliowanym i przyznam że smakuje bardzo
dobrze w porównaniu do jakiegokolwiek czajnika elektrycznego.

2. Data: 2015-05-01 14:01:22

Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 May 2015 12:50:36 +0200, Tom napisał(a):

> Czy jest jakiś czajnik elektryczny (bezprzewodowy) 0 plastiku?
>
> Pamiętam w PRL były takie metalowe z przewodem i grzałką - owszem
> grzałka była na uszczelce.

Gumowej. Guma jest atestowana do kontaktu z prod. spożywczymi. W takim
właśnie gotuję - kupiłam na aukcjach, wymieniam tylko co jakiś czas
grzałki, które są do kupienia bez problemu u producenta.

> Obecnie w sprzedaży są metalowe ale mają np wziernik z uszczelkami
> plastikowymi albo samą pokrywę plastikową.
>
> Chodzi mi o 100% metalowy albo ceramiczny czajnik bez plastiku.

https://www.google.pl/search?q=czajnik+ceramiczny&ie
=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=5WpDVde8FYriUdzlgfAD
Być moze się zdecyduję na taki, kiedy tylko mi się obecny PRL-owski stłucze
lub pęknie.

--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

3. Data: 2015-05-01 15:03:31

Od: Tom <T...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

> https://www.google.pl/search?q=czajnik+ceramiczny&ie
=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=5WpDVde8FYriUdzlgfAD

ale oglądałem takie w markecie, nadal dno z wbudowaną grzałką jest
osadzone na grubej uszczelce z niewiadomego materiału która będzie
wpływać na smak wody

chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka nie elektryczny w którym
będę gotować wodę

4. Data: 2015-05-01 15:27:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 May 2015 15:03:31 +0200, Tom napisał(a):

> [...]
>>

> ale oglądałem takie w markecie, nadal dno z wbudowaną grzałką jest
> osadzone na grubej uszczelce z niewiadomego materiału która będzie

Tak, zapomniałam o tym, sama kiedyś tu o tym pisałam.

> chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka nie elektryczny w którym
> będę gotować wodę

Mam taki też, używam go w okresie zimnym, kiedy palę w kaflach (czyli
jeszcze teraz), ale ociepla się i własnie przechodzę na elektryczny -
właśnie w OLX kupiłam zapasowy PRL-owski kamionkowy "na kablu", taki jaki
mam, bo wg mnie jest debest.

5. Data: 2015-05-01 15:29:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 1 May 2015 15:27:30 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> jeszcze teraz), ale ociepla się i własnie przechodzę na elektryczny -
> właśnie w OLX kupiłam zapasowy PRL-owski kamionkowy "na kablu", taki jaki

W sumie jest bezprzewodowy, bo bardzo łatwo się odłącza ten kabel.

6. Data: 2015-05-03 09:26:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Gumowej. Guma jest atestowana do kontaktu z prod. spożywczymi.
> W takim właśnie gotuję - kupiłam na aukcjach,
> wymieniam tylko co jakiś czas
> grzałki, które są do kupienia bez problemu u producenta.

A jak często wymieniasz grzałki i po co to robisz?

7. Data: 2015-05-03 09:29:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Tom" <T...@d...com> wrote in message
> chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka
> nie elektryczny w którym będę gotować wodę

Ile tej wody jednorazowo gotujesz?
Może kup sobie turystyczną grzałkę-spiralę, taką
wkładaną do naczynia i gotuj wodę w ten sposób?

Aczkolwiek musisz mieć niezłe kubki smakowe
skoro jesteś w stanie wyczuć plastik z czajnika...
Ja mam czajnik plastikowy dobrej marki (Braun)
już chyba 10 lat i posmaku żadnego w wodzie nie
zauważam - ma płaskie dno z nierdzewki (spirala ukryta).

8. Data: 2015-05-03 10:44:13

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-03 o 09:29, Pszemol pisze:

> Aczkolwiek musisz mieć niezłe kubki smakowe
> skoro jesteś w stanie wyczuć plastik z czajnika...

Pewnie bardziej chodzi o smak samej wody.
Ale jak ktoś pije stale z jednego ujęcia, to
nie ma szansy zauważyć "inności".

9. Data: 2015-05-03 10:54:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message

> Pewnie bardziej chodzi o smak samej wody.
> Ale jak ktoś pije stale z jednego ujęcia, to
> nie ma szansy zauważyć "inności".

Ja to w ogóle podejrzewam że chodzi o jakieś
przewrażliwienie anty-plastikowe i autosugestię
że czuje różnicę w smaku :-)

10. Data: 2015-05-03 13:14:17

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Ja to w ogóle podejrzewam że chodzi o jakieś
> przewrażliwienie anty-plastikowe i autosugestię
> że czuje różnicę w smaku :-)

U mnie powoduje to skojarzenia z rzeczami takimi jak ta:
http://www.klub.audiostereo.pl/recenzje-kable/gigawa
tt-ls-1mk2-art355.html
Audiofilski Kabel Zasilający, który w sposób idealny doprowadzi prąd od
gniazdka w ścianie do zasilanego urządzenia. To nic, że rury wodociągowe
przeważnie robi się z plastiku (i dobrze, bo delikatna nuta rdzy nie
jest tym, co wszystkim odpowiada). Pompy też mają wirniki z tworzyw
sztucznych (świetnie, bo składniki mosiądzu i produkty ich utleniania
nie są najzdrowsze). Ale czajnik, do którego wlewamy wodę z kranu nie
może mieć niczego z plastiku. Mój czajnik jest cały ze stali nierdzewnej,
plastikową ma jedynie przykrywkę (nie parzy w palce). Więc nie jest on
dostatecznie audiofilski.

Grzałki technologicznie zakorzenione w okresie minionym, również te
montowane w czajnikach, wytwarzane były Metodami Swobodnymi. Z udziałem
lutowania twardego, cynkowania ogniowego i pokrywania galwanicznego.
Poza metalami bliżej nieokreślonymi był w nich (jest) na pewno cynk
(któremu zawsze towarzyszy ołów) i nikiel (który u kilku procent ludzi
powoduje alergie). Przewrażliwieni na punkcie swoich kubków smakowych
i zdrowotności ogólnej tego powinni unikać najbardziej. Chyba że
przewrażliwieniu towarzyszy również tępota -- brak samodzielnego myślenia
analitycznego, posiłkowanie się wyłącznie strachami przejętymi z cudzych
blogów lub zasłyszanymi od lokalnych mędrców.

Jarek

--
Wypływa na senne morze,
Cudowny, blaszany parowiec.

Cheap Nike Air Max 2015 Shoes men's women's wholesale www.FashionLeader.co
Cheap Ugg Boots wholesale Ugg Boots men's women's kid's wholesale www.FashionLeader.co
Air Max 2015 Shoes Air Max Classic BW Shoes Air Max 90 Shoes wholesale www.FashionLeader.co
Czajnik i indukcja
Wyłącznie sterownika po sezonie grzeczym - wyłączacie ?