Czubajka kania

1. Data: 2013-09-28 12:46:47

Temat: Czubajka kania
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Co można poza usmażeniem surowej na patelni zrobić z grzybka zwanego
kanią (sową)? Uzbierałem dwa wiadra takich grzybków, i po usmażeni kilku
reszta chyba trafi do kubła na śmieci..

2. Data: 2013-09-28 12:56:02

Temat: Re: Czubajka kania
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Sep 2013 12:46:47 +0200, Trybun napisał(a):

> Co można poza usmażeniem surowej na patelni zrobić z grzybka zwanego
> kanią (sową)?

Panslavista napisałby "Ugotowac zupę kaniową!" - jego przebój.
Mattkonoszsz! - ususzyć i zemleć na proszek, będzie z niego pyszna zupa
grzybowa!
Poddusić w sosie własnym do odparowania i zamrozić.

> Uzbierałem dwa wiadra takich grzybków, i po usmażeni kilku
> reszta chyba trafi do kubła na śmieci..

Nie ściągaj na siebie potępienia Boskiego ;-)

3. Data: 2013-09-28 13:11:18

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 12:46, Trybun pisze:
> Co można poza usmażeniem surowej na patelni zrobić z grzybka zwanego
> kanią (sową)? Uzbierałem dwa wiadra takich grzybków, i po usmażeni kilku
> reszta chyba trafi do kubła na śmieci..

Wywalić ? Jeden z najsmaczniejszych grzybów wywalać ?

4. Data: 2013-09-28 13:12:55

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 12:56, Ikselka pisze:

> [...]
> grzybowa!
> Poddusić w sosie własnym do odparowania i zamrozić.

No tak, teraz sobie przypomniałem post Panslava. Będę musiał poszukać w
archiwum dokładnego przepisu
Ale czy taki proszek z kani nie będzie za mało grzybowy jak na zupę
grzybową?
No, ale po takim zamrożeniu do czego taka masa sie przyda? Kiedyś
ugotowałem parę kani i chciałem przyrządzić jak normalne grzyby, czyli
na patelnie masełko i smalec, cebula, podsmażyć i do tego ugotowane
grzyby. Sól, czarny pieprz i ew. śmietana. Kanie jednak były zbyt
łykowate i przeia niewyczuwalny smak grzybowy.

> Nie ściągaj na siebie potępienia Boskiego ;-)

W bardzo rzadkich przypadkach w moim domu jedzenie ląduje w śmietniku,
ale z tymi kaniami mam dość dużego zgryza... :-(

5. Data: 2013-09-28 13:43:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:12:55 +0200, Trybun napisał(a):

> No tak, teraz sobie przypomniałem post Panslava. Będę musiał poszukać w
> archiwum dokładnego przepisu
> Ale czy taki proszek z kani nie będzie za mało grzybowy jak na zupę
> grzybową?

Zupę KANIOWĄ. To nie jest zupa jak z suszonego podgrzybka czy innego
rurkowego. Opiewana przeze mnie tutaj niegdyś zupa z zieleniatek też nie ma
smaku potocznie rozumianego jako "grzybowy" - bo zieleniatki mają
specyficzny smak i zapach.

> [...]
> grzyby. Sól, czarny pieprz i ew. śmietana. Kanie jednak były zbyt
> łykowate i przeia niewyczuwalny smak grzybowy.

Skoro je ugotowałeś, to smak zostawiły w wodzie - więc smażone już go nie
mogły mieć.

> W bardzo rzadkich przypadkach w moim domu jedzenie ląduje w śmietniku,
> ale z tymi kaniami mam dość dużego zgryza... :-(

Ususz całe kapelusze lub ich części, potem możesz je podgotować, odcisnąć,
namoczyć w mleku, odcisnąć, panierować i smażyć.
http://allrecipes.pl/przepis/7078/suszone-grzyby-sma
-one-w-panierce.aspx
http://kuchnia-polska.net/grzyby-suszone-smazone-pan
ierowane,64
I inne sposoby na kanie:
http://kuchnia-polska.wieszjak.pl/grzyby-w-kuchni/28
7149,Jak-przyrzadzic-kanie.html
http://durszlak.pl/przepisy-kulinarne/jak-smazyc-sus
zone-kanie
Kanie smażone marynowane (jak ryby; ryby robiłam - poezja!):
http://www.znajdzprzepisy.pl/click/index/3889334/?si
te=smacznapyza.blogspot.com
http://www.wielkiezarcie.com/recipe61387.html

6. Data: 2013-09-28 13:45:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:12:55 +0200, Trybun napisał(a):

> No tak, teraz sobie przypomniałem post Panslava. Będę musiał poszukać w
> archiwum dokładnego przepisu

http://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-d
yskusyjne/pl.soc.dzieci/16454/zupa

7. Data: 2013-09-28 14:04:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Sep 2013 13:43:12 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
zone-kanie
> Kanie smażone marynowane (jak ryby; ryby robiłam - poezja!):

7156,Jak-zrobic-flaczki-z-kani.html

8. Data: 2013-09-28 14:09:47

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 13:43, Ikselka pisze:

> [...]
> rurkowego. Opiewana przeze mnie tutaj niegdyś zupa z zieleniatek też nie ma
> smaku potocznie rozumianego jako "grzybowy" - bo zieleniatki mają

Co to są te "zieleniatki", chodzi o gąski zielone? Takiej zupy to akurat
miałem okazję spróbować. I muszę przyznać że była całkiem przyjemna w
smaku. Jednak osobiście raczej nie spróbuję przyrządzić, z braku
materiału, w okolicznych lasach nie ma takich grzybów.

> Skoro je ugotowałeś, to smak zostawiły w wodzie - więc smażone już go nie
> mogły mieć.

Tak, możesz mieć rację - gotowanie, odcedzenie, i na dodatek przelanie
wodą sprawiło że nie został żaden smak, a na dodatek od tej zimnej wody
którą je przelałem w durszlaku mogły stać się łykowate.

> [...]
zone-kanie
> Kanie smażone marynowane (jak ryby; ryby robiłam - poezja!):

Oj, to już jest jakiś punkt zaczepienia. Dzięki bardzo za linki. :-)

9. Data: 2013-09-28 14:10:19

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 13:45, Ikselka pisze:

> http://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-d
yskusyjne/pl.soc.dzieci/16454/zupa

Powrót do przeszłości... Kiedyś m.in. za sprawą Panslava ta grupa żyła.
Dziękuję, przy szybkości mojego netu poszukanie tej strony zajęłoby mi
pewnie z tydzień.

10. Data: 2013-09-28 18:17:03

Od: u...@d...invalid szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co można poza usmażeniem surowej na patelni zrobić z grzybka zwanego
> kanią (sową)? Uzbierałem dwa wiadra takich grzybków, i po usmażeni kilku
Ja dwa lata temu narobiłem krokietów, które włożyłem do zamrażarki
(oczywiście przed smażeniem i bez panierki), po czym wystarczyły mi na
kolejne kilka miesięcy jako drugie danie do obiadu :)

No i jeszcze chwalę...
Chwalę "Bagatelkę" :-)
No tak...
Lippia !;}