Czujnik czadu - sprawdzenie działania

1. Data: 2009-11-16 11:53:55

Temat: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Od: slonko <s...@s...las.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zanabyłem w MM czujnik tlenku wegla - traf chcial , ze czujnikowi spadło
sie na glebe. Niby czunik działa - po nacisnieciu przycisku "TEST"
wydaje dzwiek. Jednak dioda niestety sie nie swieci. Pytanie jak
organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

2. Data: 2009-11-16 20:08:43

Temat: Re: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie jak
> organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

podstawiając pod rurę wydechową samochodu

> Jednak dioda niestety sie nie swieci.

ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

pozdrawiam
s_13

3. Data: 2009-11-16 22:00:07

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:08:43 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
> ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

4. Data: 2009-11-16 23:56:32

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
> I don't want something I need. I want something I want.
Ładnie musiał dawać czadu.

5. Data: 2009-11-17 12:36:24

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

> Ładnie musiał dawać czadu.

może czujnik wykrywał (też) metan :)

6. Data: 2009-11-17 12:52:05

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
> Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
> jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

bo miał zapewne czujnik czadu i gazu w jednym a gaz ziemny to przede
wszystkim metan. Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają
inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na
całkiem innych wysokościach, także umiejscowienie wybiera się dla gazu który
jest wiekszym i bardziej prawdopodobnym zagrożeniem. Jak coś jest do
wsyzstkiego to jest do niczego
--
Jackare

7. Data: 2009-11-17 19:55:38

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają
> inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na
> całkiem innych wysokościach

a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
różnymi instrukcjami?

pozdrawiam
s_13

8. Data: 2009-11-17 20:39:10

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

h.googlegroups.com...
> [...]
> całkiem innych wysokościach

a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z

Kidie jakie kupiłem w anglii pisze na wysokości głowy.
I w sumie ma to sens.
Działa fajnie, na LCD wyswietla wartości, z reguły jest 0, czasami jak mam
wsteczny ciąg bo wieje jakos nieziemsko (budynek lat '70) to pokazuje tak do
20 ppm.
Alarm daje od 30 i w zalezności od natężenia i czasu utrzymywania się.

Pozdrawiam.

--
Irokez

9. Data: 2009-11-18 07:03:46

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare pisze:

> [...]
> się dla gazu który jest wiekszym i bardziej prawdopodobnym zagrożeniem.
> Jak coś jest do wsyzstkiego to jest do niczego

Nie calkiem to prawda. Metan idzie do góry, czad wszedzie,
bo ma gestosc (praktycznie) powietrza. Czyli taki duo-czujnik
umieszczamy wyzej - powiedzmy na drzwiach wejsciowych u górnej
ich framugi (zeby uslyszeli sasiedzi jakby trzeba bylo ratowac).

pozdro
--
A S

10. Data: 2009-11-18 09:24:17

Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

> a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
> różnymi instrukcjami?

150-190cm w zależności od przeciętnego wzrostu użytkowników. Generalnie
nieco powyżej głowy. CO jest minimalnie lżejszy od powietrza, w praktyce
można przyjąć że ma ten sam ciężar i gęstość. Jeżeli umieści się czujnik pod
sufitem, może niepotrzebnie alarmować o stężeniu czasem naturalnym (np
uwolnienie się CO z odwracacza ciągu piecyka łazienkowego czy kotłą z
otwartą komorą spalania przy zapłonie gazu) podczas gdy poradzi sobie z nim
wentylacja. Jeżeli stężenie większe niż 30 ppm jest wykrywane na wysokości
głowy, mamy już realne zagrożenie zaczadzeniem i należy się ewakuować.
--
Jackare

Zmywarka do zabudowy i wyświetlacz pozostałego czasu
AL photo
pralka ładowana z góry ok. 1500 zł
jak gustownie wzmocnic półke wiszącą ?
a jednak lodówka nie do zabudowy