Re: Czujnik czadu - sprawdzenie działania

From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Date: Wed, 18 Nov 2009 10:24:17 +0100

Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hdv1lg$1to$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

> a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
> różnymi instrukcjami?

150-190cm w zależności od przeciętnego wzrostu użytkowników. Generalnie
nieco powyżej głowy. CO jest minimalnie lżejszy od powietrza, w praktyce
można przyjąć że ma ten sam ciężar i gęstość. Jeżeli umieści się czujnik pod
sufitem, może niepotrzebnie alarmować o stężeniu czasem naturalnym (np
uwolnienie się CO z odwracacza ciągu piecyka łazienkowego czy kotłą z
otwartą komorą spalania przy zapłonie gazu) podczas gdy poradzi sobie z nim
wentylacja. Jeżeli stężenie większe niż 30 ppm jest wykrywane na wysokości
głowy, mamy już realne zagrożenie zaczadzeniem i należy się ewakuować.
--
Jackare