Czy lodówka sie nie zapsuje ??

1. Data: 2007-04-30 06:50:17

Temat: Czy lodówka sie nie zapsuje ??
Od: Maciek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Na czas remontu kuchni okolo 3 - 4 tygodni przenioslem lodowke
do sypialni i stoi na miekkiej wykladzinie. Czy nic jej nie bedzie
jesli przez te kilka tygodni postoi niewypoziomowana??

pozdr, Maciej

2. Data: 2007-04-30 07:10:29

Temat: Re: Czy lodówka sie nie zapsuje ??
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciek" <p...@i...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
> do sypialni i stoi na miekkiej wykladzinie. Czy nic jej nie bedzie
> jesli przez te kilka tygodni postoi niewypoziomowana??

Najwyżej będzie głośniejsza - ważne by z tyłu i ewentualnie tam, gdzie są
otwory do wentylacji agregatu nie była bliżej ściany i mebli mniej niż 10cm.

3. Data: 2007-04-30 09:15:11

Od: Vidar <w...@s...netatonce.please.net> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:
> [...]
> do sypialni i stoi na miekkiej wykladzinie. Czy nic jej nie bedzie
> jesli przez te kilka tygodni postoi niewypoziomowana??

Nie, nic się jej nie stanie, jednak dobrze by było gdyby po
przeniesieniu lodówka postała ok 12 godzin wypoziomowana zanim ją włączycie.

--
Wojciech Gawrys (Vidar)

4. Data: 2007-04-30 09:41:45

Od: "Romer" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hey,
Z tego co wiem to lodówce nic nie będzie jeśli się jej drastycznie nie
przechyla.
Co do odczekania 12h to raczej w powyższym przypadku.
Jeśli ją przesunąłeś lub nawet przeniosłeś w miarę równo
to nic jej nie będzie nawet bez odczekania 12h
--
pozdrawiam,
Romer

5. Data: 2007-04-30 10:01:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Vidar" <w...@s...netatonce.please.net> wrote in message

> Nie, nic się jej nie stanie, jednak dobrze by było gdyby po
> przeniesieniu lodówka postała ok 12 godzin wypoziomowana zanim ją
> [...]

Przecież nie była (prawdopodobnie) przechylana, tylko została przesunięta.

6. Data: 2007-04-30 10:32:31

Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

"Vidar" <w...@s...netatonce.please.net> schrieb im Newsbeitrag

> Nie, nic się jej nie stanie, jednak dobrze by było gdyby po przeniesieniu
> lodówka postała ok 12 godzin wypoziomowana zanim ją włączycie.
>
> --
> Wojciech Gawrys (Vidar)

Twoja odpowiedz zalicza sie do "urban legends". Pomijajac juz to, ta lodowka
stoi sobie w sypialni i jest - jesli dobrze zrozumialem - caly czas
wlaczona, to lodowce wystarczy po transporcie max. 1/2 godziny stania w
pionie, aby mozna ja bylo bezpiecznie wlaczyc. A mowiac o transporcie mam na
mysli noszenie lodowki w poziomie, a nawet do gory nogami. Wiec co moze
uszkodzic sie w lodowce, ktora stoi "na miekkiej wykladzinie" ? Czyli ma
moze 1-2 stopnie odchylki od pionu ?
Olej, ktory jest w sprezarce nie potrzebuje magicznych 12 godzin, aby
splynac na swoje miejsce.

Dudus

7. Data: 2007-04-30 10:52:05

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

uff jaki interesujacy watek na grupie pono kulinarnej.
chętnie pośledzę rozwój .

piotr

8. Data: 2007-04-30 15:08:11

Od: Vidar <w...@s...netatonce.please.net> szukaj wiadomości tego autora

Dudus Podpiszczaczek wrote:
> [...]
> moze 1-2 stopnie odchylki od pionu ?
> Olej, ktory jest w sprezarce nie potrzebuje magicznych 12 godzin, aby

Żadne urban legends, tylko doświadczenie zawodowe. Widziałem nieraz
lodówkę, gdzie olej dostał się do kapilary, przez co skutecznie zatkał
układ. Lodówka praktycznie do wyrzucenia i nie przekona mnie nikt, że
spirytusem się da układ oczyścić, bo efekt będzie gówniany...
Oczywiście, można lodówkę włączyć zaraz po transporcie/przenoszeniu, ale
tylko wtedy, gdy lodówka jest niesiona pionowo lub przechylana/kładziona
na odpowiednim boku (oczywiście nawet 10 stopni odchylenia od pionu nie
ma absolutnie żadnego znaczenia), czyli tam gdzie rurka ODPŁYWOWA - nie
pomyliłem się, gdyż ta właśnie rurka ma zawór zwrotny, a druga go nie
ma. Oczywiście, zdażają się przypadki, gdy obie rurki są z jednej strony
kompresora, wtedy trzeba przechylać na drugi... a w praktyce i tak
wszyscy przechylają tak, żeby się drzwi nie otworzyły. Na pewno nie
kładłbym lodówki do góry nogami, można jeśli się ją odwróci we właściwy
sposób, ale po co ryzykować? Czasem nawet właściwy bok nie pomaga.

Co do czekania, to wszystko zależy. Jeśli np. lodówka stała podłączona
cały czas i transportujemy ją przez ok 30 min na leżąco (czyli olej w
kompresorze nie ostygnie) można odczekać krócej, np dwie godziny, jeśli
się lodówki rzeczywiście nie przechylało podczas transportu, to nie
trzeba czekać w ogóle, jeśli to jednak lodówka, która ma więcej niż 150
cm wysokości, wiem z doświadczenia, że najczęściej nawet przenoszona
jest w pozycji prawie na leżąco, i wtedy lepiej odczekać, a dla świętego
spokoju, nie sobie postoi przez noc, szczególnie jak nie była używana i
olej zimny i gęsty...

--
Wojciech Gawrys (Vidar)

reklama jogurtu truskawkowego dzisiaj w TV "owoce sa zrywane prosto z drzewa"
dziczyzna...
Jedzenie psa
A, przypomniało mi się...
blat z płytek granitowych ?